Dat klopt je mag in geval dat je een Ticket Dusseldorf -Mombasa hebt natuurlijk niet OP stappen op Schiphol.
Je moet gewoon in Dusselldorf inchecken naar Mombassa.
Dat mag en kan ook niet anders.
lees eens goed , hij bedoelt: op de terugweg gaat hij ,eens in Schiphol, niet meer naar Dusseldorf verder vliegen !(02/06 om 16h50).Dat hoop ik toch voor hem .
De heenvlucht moet hij uiteraard volledig vliegen .
Dat kan dan alleen als hij met enkel handbagage reist …
Je kunt in mombasa je bagage laten labelen naar amsterdam
Ik ben benieuwd od dat abelen gaat lukken. Ik hoor graag via het forum of het goed gegaan is.
Dan staan z’n koffers in Dusseldorf. Want je mag niet zomaar ‘‘afstappen’’ tijdens een tussenstop. Ook niet als je met alleen maar handbagage reist. Dan kloppen the passenger lists niet meer. Wij hebben ook toestemming moeten vragen aan de piloot , of mijn zoon mocht uitstappen in ZNZ ipv MBA (wat hij ook gewoon had kunnen doen, maar wie wil er nu een collega piloot in de miserie brengen) (er staan enorme boetes op)
Zo,weer terug in het druilige Nederland (wind vlagen en regen)
Nu wist ik ook niet dat in Kenia het regen seizoen aan de gang was,dus dat was weer een leuke meevaller.
Even hier de reis weergeven,met uitzondering dan van de trein (NS) neem aan dat die “service” (hopeloos duur vee vervoer)wel bekend is in Nederland.
Dusseldorf (makkelijk duidelijk vliegveld) beetje laat (uurtje voor vertrek daar) met cityhopper van KLM naar AMS. Alles ging prima,had natuurlijk nogal
wat mee 3 koffers waarvan een handbagage trolly. vlucht van Dusseldorf naar AMS steld natuurlijk niets voor net de tijd om je drankje te nuttigen.
In Nairobi koffers van de band en naar de overkant van de weg naar het binnenlandse vliegveld naar Mombassa was nog nooit op vliegveld van Nairobi geweest,
viel me mee.(ben een beetje verwend door vliegveld van Mombasa).
Aankomst Mombasa prima.Taxi naar de stad (10Euro) en even geld wisselen (gunstig tarief).
Tegenvaller het Hotel waar ik meestal verblijf was er niet meer (met de grond gelijk gemaakt (Paradise hotel)
Geen probleem 40 meter verder om de hoek maar een ander hotel genomen was wat minder en kamers meer echt
Keniaans en wat minder (geen arco),maar werden wel verschoond elke dag en de prijs was er 800Kes (ca. 8Euro) per dag.
En als liefhebber van levende Muziek viel ik gelijk met mijn neus in de boter wat een optreden en wat een band,ben de naam
vergeten Alivi of zo iets drie artiesten (zangers) en band te gek voor woorden en wat een show dus van slapen kwam echt niets want het werd er
tot 4 uur opgetreden.(dus mensen die niet van levende muziek houden er is een Hotel(wat mooier aan de andere kant van het plein).
(Makupa ring,ja,daar waar die prachtige vliegende schotel kerk staat).
De dagen vliegen om dus toch maar even de Matatu over de brug genomen richting strand en over de brug gelijk maar een stal bijna leeg gekocht met ananas
,nooit geweten dat dit zo lekker kon zijn,hele annanas voor 80kes (ca 80cent) schoongemaakt en alles,dus maar meegenomen voor mensen bij hotel.
Even op het strand gelegen en gelijk weer verbrand,en op de terug weg heerlijk verse vis van het vuurtje voor 50kes (per stuk)gegeten.
Dagen vliegen om daar,dus nog even naar de town om wat laatste CD’s tekopen van Rita Kiilu (nummer Mavata) en haar gelijk maar even een bezoek gebracht aan die Rita en gelijk maar even meegenomen naar het bekende lid van dit forum Marriette om haar te laten zien hoe een nederlandse vrouw toch kan leven in Kenia en hoe ze dat doet.
En voor mij om eensmaar vlug dat bier van Wim Fabrie te proeven,en ik moet zeggen dat beviel veel te goed,we zaten even te praten en de fles was al verdampt en de man van Marriette had het zelfde probleem,dus maar vlug vertrokken met de Tuktuk naar het huisje om daar wat bij te praten (Tijd is altijd te kort).
Had nog zoveel willen doen daar in Kenia.
lekker hé, die White cap
iets zachter van smaak
keniaanen zeggen dat veelal … mannen dit bier drinken
p.s
tusker malt is ook lekker
Was erg leuk je eindelijk eens te ontmoeten. Jammer dat ik helemaal niet lekker was (ben zelfs afgelopen week nog veel zieker geweest en opgenomen geweest. Het was toch geen malaria…)
Maar hoe is je terugreis verlopen? Heb je kunnen uitstappen in Amsterdam? Of moest je toch tot aan Düsseldorf meevliegen?
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Haha,jullie hebben helemaal gelijk dat white Cap is veel!!! te lekker.
En ook dat laatste heb je gelijk in,ben in het hotel ook overgestapt op Tusker Malt.
In de eerste instantie om dat ik dacht dat de fles wat kleiner was!
En ook omdat ik eens nuchter naar dat vreemde stads geluid wilde luisteren daar in Mombasa.
Nu ben ik een Amsterdammer en geen Rotterdammer maar vind het geluid van dat Mombasa toch vreemd
in de nacht en kon dat niet thuis brengen,dacht eerst zal met al die containers bedrijven te maken hebben,
maar is te onregelmatig zwelgeluid dat gaat de hele nacht wel door.
Ook als ik in de nacht door de stad loop valt het me op.
Heb ook al eens geprobeerd om er naar toe te lopen in de nacht om te kijken wat dat is.
Kon het niet vinden.
Oplossing kwam uiteindelijk toch van iemand die het wel wists (de meeste mensen horen dat geluid niet meer is er altijd.
Is gewoon de frog volgens die dame.
Tja,natuurlijk dat mombasa ligt als schiereiland en daarom heen dat ondiepe water met die bomen daar zitten
natuurlijk miljoenen kikkers en dat is inderdaad oordovend en ook heel onregelmatig opzwellend prachtig!
Nog nooit zo een herrie gehoord,heb ik nu toch een van de Big 6 gehoord tenminste.
[quote=“Marriette, post:149, topic:140207”]
Was erg leuk je eindelijk eens te ontmoeten. Jammer dat ik helemaal niet lekker was (ben zelfs afgelopen week nog veel zieker geweest en opgenomen geweest. Het was toch geen malaria…)
Maar hoe is je terugreis verlopen? Heb je kunnen uitstappen in Amsterdam? Of moest je toch tot aan Düsseldorf meevliegen?
Terugreis is wel heel voorspoedig verlopen.
Incheck in Mombasa ,daar vroeg het meisje al gelijk of de koffers naar Amsterdam moesten.(op paspoort staat Amsterdam).
Ik moest daar even over denken want ik had maar een koffer en die kan ook als handbagage ,maar zat met probleem
dat ik ook nog wat Tusker mee wilde nemen en dat mag niet als handbagage .
Daar wist het meisje gelijk een antwoord op,dat Tusker kan je ook in het vliegtuig krijgen dus probleem opgelost.
Het is dus gewoon mogelijk de bagage te labelen naar Amsterdam ,het leek me ook vreemd dat dit niet zou kunnen,
((ENER) heeft dus gelijk)
want het vliegtug gaat naar Narobi en daar moet je zelf voor de koffers naar het andere vliegtuig en vliegveld zorgen.
In Amsterdam bleek ik een van de vele die gewoon in Amsterdam uitstapten en daar de koffers van de band haalden.
Dat komt omdat het vliegtuig daar stopt en mensen die nog naar Dusseldorf/Brussel/Antwerpen willen moeten daar ook uit.
(naar Dusseldorf gaat met een cityhopper en Brussel of Antwerpen gaat met de trein).
Schiphol was weer een puinhoop en weer super langzaam en over de NS zullen we het maar helemaal niet hebben.
Al met al een voorspoedige reis met veel ruimte in het vliegtuig dus op drie stoelen even liggen dutten/slapen.
Eten was keniaans lekker aan boord.
Wist ik toch:joy:![]()
![]()
![]()
Mn smilies pakt ie niet dan lijkt he een beetje een raar antwoord ik bedoel het grappig hoor
Ik zie er wel vier smiles achterstaan op mijn laptop dus prima overgekomen.
wat de vliegmaatschappij nog leuker vind is als je al vroegtijdig aangeeft
dat je het laatste stukje van Amsterdam naar Dusseldorff niet meevliegt
dan kunnen ze dat ticket nogmaals verkopen
Leuke prijzen voor wie vroeg kan boeken
Gaan we allemaal samen met Brussels Airlines ? :backpack:
Ik heb mijn ticket al voor januari 2016 gekocht met 60% vroegboekkorting bij KLM!
Dat lijkt mooi 60% korting maar belangrijker is de prijs.
Kijk maar even naar het bericht van Masaku al krijg je 80% korting dan is de uitkomst nog duur.
Hoi Jaap,
Maar ik ben tevreden hoor met wat ik nu betaal; ik heb nog nooit met korting gevlogen, dus het was voor mij een aantrekkelijke aanbieding
Hallo Marike Wat kost zo’n ticket met korting? Naar mombasa? Is het klm of ka?
Gr Wim