Niet te duur naar Kenia vliegen?

Turkish is de beste vliegmaatschappij van Europa.
Met wat simpele research op internet had je je de zenuwen van het nemen van een ‘‘risico’’ kunnen besparen.
Viel het mee ?

sterker nog : ze overboeken ALTIJD (zei een interne medewerker)
Degene die het meest betaald heeft is het zekerst van z’n zitplaats.
Ik heb al met 4 medereizigers aan de balie gestaan, op dezelfde dag geboekt en aan 2 van hen werd ‘‘aangeboden’’ om da volgende vlucht te nemen wegens overboeking van ‘‘deze’’ vlucht. Dat kon uiteraard niet, want we werden allemaal opgehaald door de eigenaar van Amazing Kenya Retreat. (niet mijn lodge)

• Updated - - -

sterker nog : ze overboeken ALTIJD (zei een interne medewerker)
Degene die het meest betaald heeft is het zekerst van z’n zitplaats.
Ik heb al met 4 medereizigers aan de balie gestaan, op dezelfde dag geboekt en aan 2 van hen werd ‘‘aangeboden’’ om da volgende vlucht te nemen wegens overboeking van ‘‘deze’’ vlucht. Dat kon uiteraard niet, want we werden allemaal opgehaald door de eigenaar van Amazing Kenya Retreat. (niet mijn lodge)

Rinique, waarom vind je Turkisch airways de beste luchtvaart maatschappij,
en wie overboeken er altijd?

klopt het dat jet air geen vluchten meer heeft op mombasa

Ja, jetair heeft vanaf augustus zn vluchten naar Mombasa/Kenia gecanceld. Stom hè!!!

Ben zelf nu ook op zoek voor mn familie naar een betaalbaar ticket voor de eerste drie weken van maart van Amsterdam naar Mombasa met max 1overstap. Dus als iemand nog ergens wat gezien heeft, hoor ik het graag! :wink:

Via Wereldwijzer app

Zelf net condor gevlogen . Met Lufthansa naar Frankfurt en dan in een keer door naar Mombasa.Het beviel nest goed en hun tarieven zijn redelijk. Op de terugweg hadden we geluk dat het schema was omgegooid en de passagiers uit Zanzibar al aan boord waren .Anders heb je daar nog een stuk op de heen of terugweg. Ook Klm /KA heeft best lage tarieven vanaf Amsterdam

1 like

Dankjewel Wim voor de tip! Heb even gekeken en de prijs ligt inderdaad net wat lager dan KLM/Kenya Airways. Wel heeft de heen weg een tussenlanding op Kilimanjaro wat betekent 2 tussenstops. Aangezien mn moeder nogal vliegangst heeft wil ze echt maar 1 keer Landen/stijgen tussendoor. Zo balen dat Arkefly nog steeds niet vliegt!

Via Wereldwijzer app

Ik raad iedereen wel een minimale transfer tijd van 2 uur aan, zeker als je met een goed gevuld groot vliegtuig vliegt ( 747, 777 ) . Dan kan uitstappen, en rest van verplichte procedures best lang duren merkte ik in Nairobi. Daar doen ze ook Ebola checks via een hitte scanner waar alle pasagiers langzaam door heen moeten. houd daar rekening mee.
En in Nairobi moest ik ook zelf de koffer van de band halen, buitenom naar de Domestic departures hal lopen en koffer weer aanbieden voor de vlucht naar Mombasa.

Of dat ook op andere vliegvelden zo gaat weet ik niet.
Maar pas dus op met aanbiedingen en korte transfertijden .
.

IK vind die niet de beste :slight_smile: Worldairlineawards vindt die de beste. Ik vond het ook heel erg meevallen. Stukje naar IST, even stoppen en weer verder. Voor minder dan 500 euro (momenteel 494)
AL in eerdere posts heb ik geschreven dat mijn absolute favorite de KLM 747 vlucht is. Ook heb ik egyptair, ethiopian, condor, jetair, snbrussels ect etc al ‘geprobeerd’
Niet 1 is er echt slecht. Met een vliegtuig kan je altijd pech hebben, net als met een fiets. Wij hebben er bijv. met Ethiopian 42 uur over gereisd van Brussel , via MPX, en Addis , via JRO naar MBA…

RiNique is weer weg, Masaku is terecht '‘ont’'banned.

@ Chagawa : jetair vllilegt idd NIEt meer op MBA. Wel heel goedkoop op Zanzibar en dan kan je met een dhow of bus naar Kenya :slight_smile:

Hi Mariette
Ik denk niet dat je moeder het vliegtuig uit hoeft in Zanzibar. Desgewenst wil ik dat wel voor je navragen. Wij hadden geluk omdat zowelmop de heen als de terugweg Zanzibar al was geweest
Succes Wim

Dat zei ik ook al Wim, maar het is geloof ik echt het dalen en stijgen op zich dat ze doodeng vind. We zullen zien, heb het doorgegeven en ik kijk wel wat ze doet. Bedankt in ieder geval!

Via Wereldwijzer app

Kijk ook een op ltur gr wim

1 like

bedankt. dan maar weer verder zoeken.

Chagawa, voor wanneer zoek je een vlucht? Heb de afgelopen dagen veel gezocht naar vluchten voor mn moeder, misschien als ik je data weet dat ik nog wat gezien heb voor je :wink:

Zij hebben nu KLM geboekt. Niet de goedkoopste, maar ze hadden nogal wat wensen :wink:

Via Wereldwijzer app

bedankt mariette. het was de bedoeling net voor of na kerst. ben ook al overal aan het zoeken. het is jammer dat jet air niet meer vliegt. maar we vinden wel iets. in ieder geval bedankt voor de moeite.

En wanneer weer terug?
Het is niet de gemakkelijkste periode om een goedkoop ticket te vinden. Hahaha, ook jetairfly zou normaal gezien nu geen tickets meer beschikbaar hebben.
Zit je ook vast aan vliegen vanaf brussel? Of kan een andere luchthaven (nl of dl bijv) ook?

Via Wereldwijzer app

Valt wel mee toch ? VOOR en NA de kerst.

LINK

en

ta.png

Tegenwoordig gebruik ik ook tripadvisoren of rome2rio om vluchten te zoeken. Die duikelen ook soms unexpected cheap tarieven op. En altijd je cookies wissen na het zoeken !

en mocht Jetairfly nog om Mombasa vliegen hoef je NIET (en MAG je zelfs niet) het vliegtuig uit :slight_smile:

1 like

ik kan schuiven met de data. andere luchthavens kan ook. ik weet dat het niet de makkelijkste tijd is. ik was het gewoon aan het proberen. aangezien het mij vorig jaar wel gelukt was. maar in ieder geval bedankt voor de moeite.

bedankt voor deze link .

Nu ze het hier zo over Tanzania hebben,even maar weer eens een andere goedkope manier om in Kenia te geraken.

Komt hij: voor de mensen in de streken waar Dusseldorf vlakbij is :

Dus dusseldorf vliegen naar Tanzania vlak over de grens bij Kenia dus mogelijkheden genoeg.

Vliegmaanden Januari tot Maart

Voor 322,00 Euro

Let op !! Voor mensen die op de terugweg liever in Amsterdam uitstappen, dat kan ook maar even aangeven op de terugweg in
verband met koffer!

O ja voor ik het vergeet de vliegmaatschappy is Kenia airways of de KLM (zelfde vliegtuig)

Dus weer mogelijkheden zat om vakantie daar te houden en te combineren!!!

Ik lees het hier wel weer.

1 like