Wat ik vaak zf doe is deze zoekmachines gebruiken om goedkope data te vinden en dan te kijken welke luchtvaartmaatschappij dit is en dan vervolgens direct bij de luchtvaartmaatschappij de prijs op te vragen. Zonder tusenpersoon ben je altijd voordeliger uit. Maar dit zijn uitkomsten die die flightalert mij geeft. En mensen gaven aan niet voor onder de 800 te kunnen vinden, dus di is dan tpch al een stukje goedkoper. Heel uitgebreid zoeken naar goedkope tickets lukt me momenteel niet vanuit hier (heel slecht netwerk waar ik woon) dus tja, echt verder zoeken gaat niet echt. Maar misschien dat mensen hier toch nog wat aan hebben
Ik begrijp het en waardeer het ook.
Het is alleen dat ik denk dat er mensen zijn die dat beter dan ik kunnen of op een andere manier zoeken.
En dan kan je het in deze draad delen.
Kijk maar even naar dat bericht van iemand(in de draad:Wie heeft er goede / slechte ervaringen met Keniaanse safari aanbieders?? die schreef een enkeltje van Brussel naar Mombasa op 4 januari geboekt voor 200 Euro
Dat kan zo uit mjn hoofd wel maar ik wist niet dat Jetair weer vloog.
(ik heb geprobeert in een reactie of hij dit wil delen)
Maar ik weet ook zeker dat mensen die hier beter in zijn dan ik en ook kijken naar via engeland b.v.
daar zijn door negatief reis advies de chartervluchten geschrapt maar lijn vluchten niet.
Net zoals een tijdje geleden het goedkoop uit antwerpen en later uit rotterdam was en
dat vermelden die dure jongens niet.
Kijk eens bij Brussels airlines vliegen je voor 600 Euro naar Nairobi en de bus naar Mombasa is 1200 Ksh
Dat is voor de mensen in Europa voor ons vanuit Kenya is het ongeveer 250 euro duurder.
Misschien is het goed om ook eens naar de prijs vanuit Kenya te kijken zodat de mensen die hier wonen en naar NL of BE willen ook de mogelijkheden en onmogelijkheden zien.
Toch nog wat flightalerts die ik binnenkreeg. Je kan ze zo via de genoemde websites boeken, maar ook via de luchtvaartmaatschappij zelf, is meestal goedkoper. Ook kan je de genoemde data combineren, want vaak is dan een enkele vlucht op die datum dus ook niet zo duur.
Ook is het de moeite waard te kijken hoeveel het je zou kosten vanaf Nairobi een binnenlandse vlucht naar Mombasa te nemen.
Het is niet alleen Brussels airline maar alle maal de KLM is ongeveer 400 tot 500 Usd duurder alleen Turkish Airline is ongeveer even duur.
Het antwoord dat je krijg op je vraag waarom is de luchthaven belasting maar ik denk dat het eerder is vanwege de angst dat de Keyaan of andere Oost Afrikanen niet terug gaan en de luchtvaart maatschappij is verantwoordelijk in deze
Het is niet alleen Brussels airline maar alle maal de KLM is ongeveer 400 tot 500 Usd duurder alleen Turkish Airline is ongeveer even duur.
Het antwoord dat je krijg op je vraag waarom is de luchthaven belasting maar ik denk dat het eerder is vanwege de angst dat de Keyaan of andere Oost Afrikanen niet terug gaan en de luchtvaart maatschappij I verplicht om ze terug te brengen heb ik begrepen.
Het is min ogen een vorm van discriminatie waar je helaas niets aan kan doen.
bij een ticket van kenia naar nederland wordt de prijs wel in dollars vermeld !!!
als je dat omrekent en vergelijkt met de prijs van nederland naar kenia is het vaak enige honderden euro’s duurder
volgens mij is het “gewoon” een kwestie van vraag en aanbod, en proberen zo veel mogelijk winst te maken per vlucht, en niets anders. Via de cookies kunnen ze ook nog eens zien wie er steeds zoekt naar een bepaalde vlucht, Als er veel vraag naar een bepaalde vlucht is, gaat de prijs omhoog, omdat de verwachting is dat het vliegtuig toch wel vol komt. Als de verwachting is dat een vliegtuig niet vol geboekt word, verlagen ze de prijzen tijdelijk met acties. Vandaar ook de sterke schommelingen in prijzen. Dat doen alle vliegmaatschappijen indien nodig. Het maakt hun niet uit wie er in het vliegtuig zit. Pure commercie.
Okay Zal even een begin maken voor mensen die in Kenia wonen en naar NL of BE willen komen ook mee kunnen doen. (zal geen last minute pakken,dus hoop dat anderen het nog beter doen) Voorbeeld (ik weet niet welke datum mensen willen en hoe lang dus doe maar wat.
(zie al Marriette al naar de bus Mombasa-Nairobi lopen)
VLIEGREIS VAN NAIROBI naar BRUSSEL DATUM HEENREIS 22 Okt.2014 (dus nog tijd zat)
Retour van BRUSSEL naar NAIROBI DATUM TERUGREIS 27 Nov. 2014 (mooi maandje)
Dan moet je de lieve man even een schop geven dat hij huisje in dorp afmaakt en
leuk inricht dan verhuur je dat maar voor 15Euro p.p.per dag (met breakfast?)
Ja KLM heeft mooie deals jammer dat het op de dagen dat ik kan/wil vliegen het nog steeds duur is. Dat is het nadeel als je in het onderwijs werkt. Je zit vast aan het hoogseizoen.
Oh Dames gaarne wat duidelijkheid loop nu niet overal in, met KLM heeft ook mooie prijzen en zulke reclame
van we zijn jarig (de KLM is altijd jarig) dat zijn toch heel gewone prijzen?
Moet je zo een aanbieding nu zien b.v. Zanzibar van 1395,00 voor 500,00 omdat we jarig zijn ?
Wie gaat er nu naar Zanzibar voor normaal 1395,–? Voor die prijs vlieg je vier keer heen en weer helemaal naar Suriname!
(ja met de KLM)
Als je van Brussel al met de KLM voor 385,- naar Nairobi kan komen dan is vanaf Amsterdam 500,00euro toch
niet goedkoop?Met zulke folders gooien ze je postbus helemaal vol.
En Ilona hoe kan nu iemand voor je zoeken of kijken als je in algemene woorden schrijft?
“jammer dat het op de dagen dat ik kan/wil vliegen het nog steeds duur is.”