Niet te duur naar Kenia vliegen?

Ben wel benieuwd wat nu werkelijk het grootste deel van de prijs van een ticket bepaald. twee weken geleden was mijn retourtje Ams. - Momb. 14 nov. heen en 3 dec. retour bij KLM nog € 698,- maar drie dagen Later € 750,- toen ik afgelopen weekend zelfde vlucht, nogmaal bekeek, was het bijna € 1200,- en dinsdag even ongeveer € 600,- Wie snapt het nog?

Via Wereldwijzer app

Ik heb wel een gehoord dat de verschillende sites waar we dus kijken naar vliegtickets onthouden welke computers er op hun site geweest zijn en naar welke tickets gekeken is. Als je dit vaker doet dan wil je dus graag de tickets en doen ze de prijs omhoog. Als je dan op een heel andere computer gaat zoeken dan zijn de prijzen anders. Maar ik weet niet of dit echt waar is.

Via Wereldwijzer app

Wij vliegen ook met Turkish Airlines… Wel vanaf Brussel. En in het doorgaan naar Nairobi. Jullie Mombasa veronderstel ik?
Wat is je transfertijd in Istanbul?
Bij ons bedraagt die toch 2u45, wat toch ruim voldoende is, denk ik. :slight_smile:

Sorry hoor ,maar kan je niet lezen of zo?
Ik doe hier (met de andere mensen ook) in deze draad mijn best om goedkope tarieven te doen.

De Laatste nog net voor je bericht Brussel 385,00 naar Narobi Retour !
(Ja met de KLM)

Dus dat is ruim genomen een 800-900 Euro voor twee personen.
Dan schrijf je hier rustig dat je met Turkeys Airline 800 Euro goedkoper uit bent.

Maar dat is toch gewoon flauwekul ,je wilt mij toch niet wijsmaken dat je Tickets bij Turkey;s airline gevonden hebt
voor twee personen retour voor tussen de 100 en 200,00 Euro retour maximaal ?
Het lijkt me wel een heel sterk verhaal.

De tip die jij gaf was heel goedkoop, maar wel erg last minute. Kan me voorstellen dat vliegtickets op hun data zo 800 euro pp kosten. Dat was het bij ons in ieder geval toen wel. Wij zijn daarom met etihad gevlogen, wat ik een erg goede maatschappij vond overigens.

Via Wereldwijzer app

ik

ik kan heel goed lezen!

ik schreef dat het om een retour voor ZES maanden gaat, niet naar Nairobi, maar naar Mombasa.

En ja, in dit geval kan ik dus rustig schrijven dat we voor twee personen dan 800 euro goedkoper uit zijn.

met vriendelijke groet,
Diani

NiekR het was niet last minute en niet alleen voor die maand, het was gewoon een voorbeeld ook had ik had er voor al gewone prijzen vermeld . Maar ik begrijp hier dat ik te onduidelijk schrijf. en het dus niet goed doe.
Aan de ander kant is het ook zo dat niemand even schreef hoe die trukendoos in elkaar zat want voor veel mensen
was dat toch een goede kans zelfs als je in Amsterdam wilt komen .
Ik begrijp ook dat het moeilijk is, zal het dus duidelijker en niet meer er vlak voor schrijven.
Komt ook (daar heeft een Ilona 01 gelijk in) dat het moeilijk zoeken is ook lopen veel mensen in allerlei truken.
Vorige week werd ik zelfs gebeld (dus dit word wel veel gelezen ,die meneer wilde een enkeltje via de KLM kopen en
kreeg gelijk 1240Euro op zijn scherm,ik kon dat niet geloven maar toen ik het zelfde deed was het inderdaad zo.
dat terwijl een enkeltje op dit moment (duur) een 280Euro kost.
Kijk maar eens naar de berichten:" bijvoorbeeld KLM met Wereld Deal weken" nu denk een mens dat is goedkoop,maar als je de lijst
bekijkt dan is Kenia juist duurder.
Aan de andere kant een vliegreis naar Suriname voor iemand die daar verblijft is er een retourvlucht voor een 345.00 Euro dat is dus de andere kant van het verhaal en mag je wel weer goedkoop vinden (terwijl de andere reizen (o.a Kenia) juist weer duurder dan normaal zijn geworden.)

Vriendelijke groet
Jaap

@ Jaap,
bij de werelddeal weken van KLM zijn wel degelijk tickets naar Mombasa te boeken voor een redelijke prijs. Maar je moet dat niet in die lijst vergelijken met andere bestemmingen.
En helaas is het enorm afhankelijk van de periode. Even een andere dag of zelfs tijdstip kiezen kan soms al honderden Euro,s schelen.
Maar wat vind je goedkoop, of juist duur??? voor mij is € 800,- retour ( Ams - Momb.) een redelijk normale prijs, Maar kan me voorstellen dat daar ook andere meningen over zijn.

Via Wereldwijzer app

2 likes

Diani

Ten eerste wil ik even mijn exuus aanbieden over dat lezen (dat deed ik niet juist,was in een opwelling omdat de maatschappijen alle
tarieven in de gaten houden en dan kunnen normaal niet zo een grote verschillen er zijn dan is er iets anders aan de hand.)
Je schrijft ook geen bijzonderheden dus kan het ook niet nazien ,maar laten we maar zeggen dat is toch mosterd na de maaltijd en
niet belangrijk meer)
Zal een nieuw bericht maken met niet al te goedkope vluchten en wat langer van te voren,want ik zie dat men dat niet zo geloofd en
dan niet kan vinden (door het bos de bomen niet meer vinden of zoiets ) ook zie ik in dat men juist dat doet en men gelijk de dure vluchten
laat zien en ook veel truken.

1 like

387 €uro

ZYR- NBO KLM

1 like

www.tix.nl
AMS - MSA
21APR2015 - 25MEI2015. €581

www.vliegtickets.nl
AMS - MSA
23SEPT2014 - 16DEC2014. €604

Ik heb mezelf al een tijdje geleden ingeschreven om flightalerts te ontvangen voor vluchten onder de €600 naar Mombasa en krijg dus een email als er weer een vlucht goedkoper dan €600 is. Dit kunnen data heel dichtbij zijn, maar ook voor volgend jaar, vluchten voor 2 weken, maar ook voor meerdere maanden. Op www.vliegennaar.nl kan je jezelf hiervoor aanmelden. Echt een aanrader! Komen ook regelmatig nog lagere prijzen voorbij. Meestal voor boekingen via bovenstaande 2 websites. Ook naar Nairobi!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

1 like

www.vliegtickets.nl
BRU - NBO
25SEPT2014 - 9OKT2014
€385

www.tix.nl
BRU - NBO
11MRT2015 - 24MRT2015
€430

www.tix.nl
AMS - MSA
20APR2015 - 25MEI2015
€581

www.vliegtickets.nl
AMS - MSA
16OKT2014 - 7NOV2014
€591

Heel goede aanbieding deze maanden voor een 400 Euro naar Nairobi va Brussel leuk dat je het gevonden hebt is ook
voor veel mensen die misschien naar Mombasa willen een mooie aanbieding.

Zo jammer dat we aan de schoolvakanties gebonden zijn

1 like

www.tix.nl
AMS - MSA
23APR2015 - 20MEI2015
€582

www.vliegtickets.nl
AMS - MSA
18SEPT2014 - 30SEPT2014
€591

geen idee (schoolvacantie ) maar geef een datum op enz. dan zoek ik wel even voor je.

Mariette ik begrijp wel wat je bedoeld en dat het goedkoop lijkt ,maar bedenk dat zijn de dure jongens die
doen de hele dag niets anders dan zogenaamd goedkoop zijn.

Neem even bovenstaande voorbeeld van vliegtickets.nl
dan kom je op een meer dan 620 Euro uit als je al helemaal niets wil en nergens inloopt(boekingkosten drie keer zo duur enz.enz.)
Als je zelf gezocht had was je voor het zelfde een 150Euro-200Euro minder kwijt.
Nu weet ik wel, je bent een echte Keniaan geworden, dus dat rijke westen enz.
Maar bedenk ook dat met dat geld je gemakkelijk de huur van twee maanden in Mombasa kunt betalen is het dan
niet beter dat iemand het daar uitgeeft?
Als ik goed geinformeert ben dan zijn er zelfs nu hotelletjes helemaal dicht.
Toch zijn er hier b.v. in Nederland genoeg oudjes die zouden graag eens naar afrika gaan en
hebben alle tijd,maar die moeten rondkomen van een AOWtje van 1000Euro en daar
gaat de huur gas licht water enz nog allemaal van af.Maar krijgen wel een 700-800 vakantie geld.
Wat is er dan mooier als die ook eens kunnen gaan in hun leven?
En elke honderd euro is (die ze DAAR uitgeven) voor veel Kenianen heel veel geld).

Bovenstaande geld natuurlijk niet voor de Nederlanders die gewoon een leuke vakantie met safari boeken voor een
6000-7000 Euro maar daar heeft de gewone Keniaan niet zo veel aan, die worden door de rijkere Kenianen wel
ingepakt als het geld al niet hier afgepakt is.

vriendelijke groet
Jaap

Even weer een Update:

Reis:
Amsterdam - Mombasa in September weg en in Oktober weer terug (diverse datums)
Maatschappij KLM/Kenian airlines 460 Euro.

Brussel -Mombasa KLM/Kenian 440 Euro

Meerdere datums.

AMS -Nairobi 410Euro

enz .enz .

Veel zoek plezier voor Uw reis .
vriendelijke groet
Jaap