Niet te druk / niet te rustig

Op onze rondreis willen wij ook naar Bali volgend jaar. Onze zoon van bijna 18 gaat mee. Hij wil, uiteraard, ook surfen en andere jongeren ontmoeten.
Wij willen authentiek en rustig Bali. Weet iemand op welke plek er een redelijk compromis te sluiten is tussen onze verschillende wensen?
Vast bedankt Petite

Authentiek en rustig Bali kan je alleen maar vinden in de binnen landen.
De stedenwaar men kan surfen is te vinden in Kuta , maar dan is het Torremolinos drukte.
Of je neemt Sanur , heb je ook strand , maar weet niet of je zoon daar kan surfen , daar moet hij in Kuta zijn .

Ik zou Sanur kiezen (voor de ouders -minder druk) en je heb ook discotheken.
En als jullie uit willen kunnen jullie de taxi pakken naar Kuta.

Je kan ook naar Lovina gaan (Noorden) , sommigen zeggen dat het leuk is maar te stil ,en dan is het een dooie boel voor jullie zoon.
Ben bang dat het Sanur wordt.

Hallo

Ik denk dat je zeker kuta moet beleven, niet de hele vakantie, maar een paar dagen. Het is namelijk voor iedereen weer anders, ik vind Kuta bv helemaal het einde! Shoppen, onderhandelen, asiatische vrolijkheid, surfen, live muziek ( wel vaak slechte hahaha) en gezelligheid. Als uw zoon wil surfen, moet hij in kuta vragen naar “Dreamland” dat is de seacret surfspot van bali en prima te bereiken met een gehuurde brommer of taxi(wel een taxi terug reserveren). En daar kun je hem ook een paar dagen droppen, want daar kan hij overnachten met leeftijdsgenoten en dan kunnen jullie het binnenland op zoeken…
Als je wat luxer wil zitten kun je ook naar Kuta seminyak vlak bij de gezelligheid van Legian maar dan een stuk rustiger, is alleen niet zo autenthiek. succes en veel plezier

Ga dan lekker in Canggu, noordelijk van Kuta, aan de westkust van Bali zitten. Je zoon kan daar en in Kuta, Seminyak, Legian, etc. lekker surfen en jullie zitten midden tussen de rijstvelden, met uitzicht op de vulkanen.

Ik ben het eens met mp2036. Wij hebben twee jaar gefietst op Bali en je kunt in het binnenland nog veel moois vinden! In Ubud en daarbuiten mooie locaties, bij Amed, Tirtagangga, Candidasa en Sidemen. Tempel bij Tampaksirin etc etc