Niet hard genoeg gerend...(PROBLEEM)

Hey mensen,

Vanmorgen begonnen aan mn reis naar ecuador, maar nu al gestrand… Ik had 2 losse tickets, maar door vertraging bij de 1e vlucht kon ik de 2e niet halen.

Ik zit nu met de dubbelgebakken peren alleen te wachten in een hostel in madrid en heb geen flauw idee wat te doen. Met een nieuw ticket kan ik (over)morgen vertrekken, maar dit kost me ongeveer 1000 euro. Moet ik een nieuw ticket kopen? Heb ik recht op geld terug? Moet ik proberen bij de maatschapij ( airfrance) een ander ticket te krijgen???

Nog als toevoeging: De 1e vlucht was iberia, het tweede ticket gekocht bij air france, maar uitgevoerd door delta ( dat maakt het makkelijker)

Ik hoop op een snelle reactie!

alvast bedankt,

Basjan

Heb het zelfde gehad in Chicago. Vertraging opgelopen buiten mijn schuld resulteerde erin dat ik mijn vlucht naar Amsterdam letterlijk misliep, United betaalde mijn nieuwe ticket naar Amsterdam. Dus melden bij de balie van Iberia en laat zij het maar regelen!! Sterkte en een goede reis verder.

Officieel heb je helemaal nergens recht op!

Het is je EIGEN verantwoordelijkheid dat je op tijd op het vliegveld bent, OOK wanneer er dingen buiten jouw fout om je daartoe verhinderen (zoals nu). Uiteraard kun je proberen je ticket te verhalen bij Iberia, en hopen op goodwill van Air France (mijn ervaring is dat die niet bepaald klantvriendelijk zijn!), maar je kan ze echt nergens toe dwingen…

Opgelost!

Ik ben ook maar niet naar air france gegaan. Had de vlucht gekocht bij Air france, maar vloog met delta. Heb tegen delta gezegd dat air france zei dat ze mij een nieuw ticket moesten geven.

En dat was geen probleem!

Morgen ga ik verder, bedankt!

Grandioos Basjan, zo zie je dat iedere maatschappij zijn naam zuiver houden en trouwens een klant goed behandelen is reden tot positieve mond op mond reclame. Je hebt gelijk Jenny, je eigen verantwoordelijkheid is het om op tijd van huis te gaan maar dat gaat natuurlijk niet op als je in het vliegtuig zit en je mist dan je aansluiting. Basjan, fijne reis verder!>>>

Mij is ook aangeraden om flink door te drammen bij de ticket offices. De mensen die zeuren krijgen uiteindelijk de vlucht… MAAR delta is natuurlijk wel een organisatie met goede service, zeker in vergelijking met de cheapo-air organisaties

Dit is misschien de officiële regel. Maar wat meer gemeengoed is, is dat je bij een vertraging waarbij je je overstap mist je een nieuw ticket wordt aangeboden.

Wel als al je vluchten in 1 ticket geboekt zijn. Als je dan de doorvlucht mist vanwege vertraging van je eerdere vlucht, moet de airline een alternatief aanbieden.
In dit geval waren er dus losse tickets geboekt en komt het regelmatig voor dat de airline zegt dat je een geheel nieuw ticket dient te kopen voor de doorvlucht (tenzij je een erg duur ticket hebt met zeer flexibele voorwaarden).

Als je daarom losse tickets koopt, altijd voldoende overstaptijd incalculeren…zoals je ziet kan er altijd vertraging zijn waardoor je de doorvlucht mist.