Vraag over Iberia

In Augustus heb ik een ticket geboekt van Dusseldorf naar Buenos Aires (via Madrid). Echter heb ik een paar dagen eerder vakantie, en vroeg me af als ik nu een enkele tickets madrid boek een aantal dagen eerder, is het dan alsnog mogelijk om op de vlucht naar Buenos Aires te stappen (waarbij ik dus geen gebruik maak van de vlucht dus-mad).

In hoeverre gaat iberia hiermee akkoord of doen ze hier moeilijk over als ik halverwege de rit opstap?

Mvg,

Glenn

Hoi Glenn,

Het is niet jouw ‘schuld’ maar ik verwacht dat ze BUITENGEWOON moeilijk doen. Dat doet KLM ook als mensen bijv. Dus-Ams-NY boeken en dan in Ams pas instappen. Tickets voor ‘direkte’ vluchten zijn ook bij Iberia vaak duurder dan voor ‘indirecte’, dus jouw ticket vanaf Dus naar BA zou wel eens goedkoper kunnen zijn dan Madrid-BA. Slimme (veelal Spaanse) klanten zouden, net als Ollanders met KLM, zo’n Dus ticket kunnen boeken om pas in Madrid in te stappen. Vaste regel bij normale airlines is dus ‘1e leg niet gebruikt dan HELE ticket/vlucht vervallen’…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor je reactie!

Helaas pindakaas, maar het mag niet. Of je moet een wijzigbaar ticket hebben gekocht, zodat je de datum kan aanpassen. Moet je wel een boete over betalen, maar die is niet zo hoog bij Iberia geloof ik. Maar je bent verplicht het eerste deel van het traject te vliegen, anders annuleren ze de rest van de vluchten automatisch.

Klopt, Ik betaal bij hun 100 euro wijzigingskosten. Eerste deel kun je vliegen. Gewoon even bellen is het beste denk ik.

Inderdaad, nooit dit risico aangaan en gewoon je traject vliegen. Dit is het meest veilige.
Het wordt gezien als een “no show” en je loopt het risico om een dan een nieuw ticket te kopen.

Frank