Hallo Allemaal,
Een vriendin en ik vertrekken 25 oktober naar Nicaragua om in Granada spaans te gaan leren. Het lijkt me leuk om te mailen met mensen die rond dezelfde tijd in Nicaragua zitten!
Groetjes Marieke
Hallo Allemaal,
Een vriendin en ik vertrekken 25 oktober naar Nicaragua om in Granada spaans te gaan leren. Het lijkt me leuk om te mailen met mensen die rond dezelfde tijd in Nicaragua zitten!
Groetjes Marieke
Nicaragua is geweldig! Ben er vorig jaar geweest.
Mocht je er de tijd voor hebben, kan ik jullie zeker aanraden om ook naar Leon te gaan, een stadje in het noorden. Daar zit een organisatie, de quetzaltrekkers, die leuke tochten organiseren, waarvan de opbrengst naar een project voor straatkinderen gaat.
Je kunt ze vinden vlakbij het viavia hostel, wat ook nog eens een leuke overnachtingsplek is.
Veel plezier in Nicaragua!!!
We zitten eerlijk gezegd nog een beetje te twijfelen of we nu spaans moeten leren in Granada of in Leon. Wat zou jij aanraden en waarom?
Het is natuurlijk ook een optie om eerst in Granada Spaans te leren en daarna nog een paar daagjes naar Leon te gaan en dan vervolgens richting Costa Rica en Panama (Dit zijn ook nog landen die we willen bezoeken) te gaan.
Nog bedankt voor je reactie!
Ik zou Leon dan aanraden. Granada is veel toeristischer. Wel mooi om een paar dagen naar toe te gaan, hoor, maar Leon vond ik authentieker.
Vanuit Leon kan je met de quetzaltrekkers ook prachtige uitstapjes maken en vanuit Leon kun je ook nog een weekend doorbrengen aan de kust bij Las Penitas. Heel mooi strand met mangrovebossen en broedende schildpadden.
Ik vond dat persoonlijk het mooiste stuk Nicaragua.
Op weg naar Costa Rica zou je dan langs Granada kunnen gaan en dan mag je Isla de Ometepe natuurlijk ook niet overslaan!
Maar ja, wat je ook doet, 't is sowieso allemaal mooi daar en voorkeuren zijn ook maar persoonlijk. Wil je liever wat meer onder de toeristen zitten is Granada handiger, maar in Leon zal je ook zeker niet de enige backpacker zijn, hoor.
Zo’n vermoeden had ik al dat Granada wat toeristischer was.
Ik ben al eerder in Antigua in Guatemala geweest, dat was ook behoorlijk toeristisch, maar dat stoorde me niet echt. Het is inderdaad handiger om in Leon te beginnen en dan richting het zuiden te trekken.
Heb jij ook spaans geleerd in Leon? Zo ja hoe heb jij dat geregeld? Ik zou het namelijk van te voren willen regelen.
nee, heb geen spaans daar geleerd, dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Geen idee of dat makkelijk ter plekke is te regelen of dat je dat vooraf moet doen.
Veel succes met de verdere voorbereidingen en veel plezier op reis straks!
Bedankt voor je informatie!!
ik vlieg 9 november naar costa rica en wil daarna zeker een paar maanden naar nicaragua. als jullie er nog zitten in november, is het misschien leuk iets af te spreken. kunnen we het er even over hebben he, bij 30 graden! mijn email is [EMAIL=“tjongenjongen@gmail.com”]tjongenjongen@gmail.com
ow nu ben ik zeker een jaar te laat met mijn post :S
Helaas is het alweer een jaar geleden
Veel plezier!