Gezocht: reisgenoot Nicaragua/Midden Amerika november 2011

Hoi allen!
Ik ben afgestudeerd Hbo student en voordat ik met mijn master wil beginnen, wil ik wat gaan reizen. Mijn plan is te starten in Nicaragua om daar in Granada 4 tot 6 wkn Spaans te gaan leren. Vervolgens wil ik nog zo’n 2 mnd door de rest van Midden Amerika gaan reizen.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben, tips hebben of dit ook van plan zijn te gaan doen?
Ik twijfel nog of ik in november, december of januari vertrek. Iemand ervaring met de feestdagen etc in Nicaragua?
Groetjes Lisa

Hola

Leuk dat je naar Nicaragua en Midden-Amerika gaat! Granada is een goede en gezellige plek om Spaans te leren. Die 2 maanden reizen door de rest van Midden-Amerika is alleen heel erg kort en bijna niet haalbaar. Ik zou er twee of drie landen uitpikken en je daar op richten.

November is de goedkoopste maand om je vliegticket te boeken, je bent dan wel met de feestdagen daar en niet thuis. Verder is december de duurste maand om te boeken, dus ik zou voor januari gaan, omdat je dan met de feestdagen nog thuis bent, je vliegticket beter betaalbaar is en het klimaat in Nicaragua/Midden-Amerika is in januari op zijn best: aangename temperaturen en droog seizoen.

Saludos,

P.S. Ik vlieg aankomende januari ook naar Nicaragua
Sole

Ik ben het wel met Sole eens. In je eentje in een ander werelddeel zitten tijdens de feestdagen, dan moet je wel heel stevig in je schoenen staan. :slight_smile:

Je zegt dat je een reisgenoot zoekt. Als je populaire hotels en hostels gebruikt die in Lonely Planet staan, kom je zeker veel andere reizigers tegen. Dan kun je ook kijken of het wel genoeg klikt om delen samen te reizen.

Maar als je echt Spaans wilt leren, zou je eigenlijk moeten proberen zo min mogelijk Nederlands of Engels te spreken, en vooral met Nicaraguanen of andere Spaanstaligen proberen om te gaan. Dan leer je het echt het snelst.

Granada is een leuke stad, maar zelf vond ik León nog veel leuker en zou ik die stad kiezen om een aantal weken les te volgen. Ook daar heb je diverse hotels en hostels waar je makkelijk reizigers ontmoet.

Granada is redelijk klein en heeft mooie koloniale gebouwen maar is best opgepoetst en vond ik daardoor wat saaier, en er is één heel toeristische straat. De kleine eilandjes daar in de buurt, Las Isletas, is wel leuk om een keer te zien, en vanuit Granada kun je makkelijk naar Masaya.

León is een veel levendigere stad met een meer internationaal karakter vind ik, echt bruisend. Ook veel mooie gebouwen maar iets ruiger, veel gebouwen moeten eigenlijk wel gerenoveerd worden. Veel leuke restaurantjes, markten, feesten (bijvoorbeeld elke vrijdagavond live bands in ViaVia, met een leuke mix van Nicaraguanen, expats en toeristen). Vanuit León kun je vulkaanborden (keihard een vulkaan af), of binnen een half uurtje naar het strand.

Nou goed, allebei zijn denk ik leuke steden om een tijdje te zitten hoor, maar wie weet had je León nog helemaal niet in overweging genomen. :slight_smile:

Ik vertrek zelf in december naar Mexico en wil dan doorreizen naar Nicaragua, in ongeveer 2 maanden.

Maar over de feestdagen, ik vind/vond het zelf helemaal geen probleem om weg te zijn van huis. Natuurlijk mis je je familie en andere met wie je kerst en oud en nieuw viert, maar het is ook een bijzondere ervaring het ergens anders te vieren! Zeker oud en nieuw. Dit jaar ga ik net na kerst naar Mexico om daar oud en nieuw te vieren.

Qua prijs is het vanaf december inderdaad duurder (hoogseizoen). Maar wat je ook kiest, het klinkt als een leuk plan! Alvast veel plezier! :slight_smile: