Gezocht: reisgenoot Nicaragua/Midden Amerika november 2011

Hoi allen!
Ik ben afgestudeerd Hbo student en voordat ik met mijn master wil beginnen, wil ik wat gaan reizen. Mijn plan is te starten in Nicaragua om daar in Granada 4 tot 6 wkn Spaans te gaan leren. Vervolgens wil ik nog zo’n 2 mnd door de rest van Midden Amerika gaan reizen.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben, tips hebben of dit ook van plan zijn te gaan doen?
Ik twijfel nog of ik in november, december of januari vertrek. Iemand ervaring met de feestdagen etc in Nicaragua?
Groetjes Lisa

Hola

Leuk dat je naar Nicaragua en Midden-Amerika gaat! Granada is een goede en gezellige plek om Spaans te leren. Die 2 maanden reizen door de rest van Midden-Amerika is alleen heel erg kort en bijna niet haalbaar. Ik zou er twee of drie landen uitpikken en je daar op richten.

November is de goedkoopste maand om je vliegticket te boeken, je bent dan wel met de feestdagen daar en niet thuis. Verder is december de duurste maand om te boeken, dus ik zou voor januari gaan, omdat je dan met de feestdagen nog thuis bent, je vliegticket beter betaalbaar is en het klimaat in Nicaragua/Midden-Amerika is in januari op zijn best: aangename temperaturen en droog seizoen.

Saludos,

P.S. Ik vlieg aankomende januari ook naar Nicaragua
Sole

Ik ben het wel met Sole eens. In je eentje in een ander werelddeel zitten tijdens de feestdagen, dan moet je wel heel stevig in je schoenen staan. :slight_smile:

Je zegt dat je een reisgenoot zoekt. Als je populaire hotels en hostels gebruikt die in Lonely Planet staan, kom je zeker veel andere reizigers tegen. Dan kun je ook kijken of het wel genoeg klikt om delen samen te reizen.

Maar als je echt Spaans wilt leren, zou je eigenlijk moeten proberen zo min mogelijk Nederlands of Engels te spreken, en vooral met Nicaraguanen of andere Spaanstaligen proberen om te gaan. Dan leer je het echt het snelst.