Ngulia Safari Lodge of Rhino Valley Lodge

Hoi,

Wie kan mij helpen. Wij gaan in december naar Kenia en willen een 2 daagse safari Tsavo East en West doen. Nu hebben wij een keuze qua overnachting uit Ngulia Safari Lodge of Rhino Valley Lodge.

Zelf dachten wij Ngulia Safari Lodge i.v.m. de waterpool die voor de lodge gevestigd is waar veel dieren komen drinken. Wie heeft er ervaring met deze lodges en kan ons goed advies hierover geven?

Dank alvast!

Groetjes, Yil

Keuzes keuzes … ik kan me vervelender keuzes voorstellen :biggrin:.
Rhino Lodge staat ook bekent als Ngulia Safari Camp … alleen … is het geen kamp en ook niet echt een lodge, Ngulia Bandas worden ze ook wel genoemd. Verwarrend omdat het echt een andere lokatie is dan Ngulia Safari Lodge.

Rhino Valley is een kleinschalige lodge die je echt een safarigevoel geeft.
De recensies van Rhino Lodge zijn iets beter dan Ngulia Lodge
Beide lodges hebben een drinkplaats voor dieren … maar wel op een afstandje in de vallei.

Ngulia Lodge heeft een prachtig uitzicht over de vallei maar is een grootschalig toeristenlodge en verouderd.

http://www.africanservalcatsafaris.com/images/ngulia_lodge_view.jpg

Rhino Valley is kleinschalig en onlangs gerenoveerd in safaristijl

Heel veel dank voor je reactie en je er bestaan vervelender keuzes :teeth:. Ik heb op verscheidene forums en vakantiewijzer gebeuren idd ook gelezen dat Ngulia verouderd is vandaar mijn twijfels hierover. Alles wat minder toeristisch is vind ik persoonlijk alleen maar beter, dus Rhino zou voor ons een logischer keus zijn.

Wij willen boeken bij Lucy van **Magical Adventures Tours & Travel **ben je hier bekend mee. Ik krijg meteen reactie op mijn mailtjes en komen zeer vriendelijk en behulpzaam over.

Gr. Yil

Doen!!! Dat is een heel betrouwbaar bedrijf en ze steunen ook nog een goed doel!!!
Als je terugleest hier op het forum, zul je zien dat er alleen maar positieve reacties over Magical te vinden zijn.

Veel plezier!!!

Thanks :thumbsup:, we gaan ervoor. Kan niet wachten tot december!

Hoi Yil, wij mijn vrouw en ik zijn net een weekje terug uit Kenia wij hebben daar o.a een 4daagse safari gedaan , tsavo east, amboseli en tsavo west en ook overnacht in **Ngulia Safari Lodge. **Ik moet eerlijk zeggen de andere lodge ken ik niet wat ik wel weet dat in Ngulia de service heel goed was idem het eten en dat de kamer de wij hadden wel wat verouderd was maar de sanitair was volledig vernieuwd het bed goed en alles spik en span schoon.
Ik wil ook nog opmerken dat wij geboekt hadden bij **monikasafaris **alles vanuit ned. geregeld.
Wij hadden voor 4 dgn een prive chauffeur, Simon, deze was echt super. Ik schrijf dit omdat we veel busjes zijn tegen gekomen die vol zaten resultaat je kunt niet echt op je gemak kijken. En wat ook heel belangrijk is als iedereen naar bv rechts ging, ging Simon dus links, we hebben dus met onze game drives bijna geen andere busjes gezien hoogstens stof wolken van erg hard rijdende busjes in de verte, want ook dat viel ons op hoe hard de meeste busjes reden met als gevolg dat je dus veel wild mist.
We hebben echt alles gezien behalve de neushoorn.
Wij hebben ook nog 3 dag trips gedaan wassini, shimba hills ( weer met prive chauffeur ) en we zijn nog naar funzi island geweest ook hier weer zaten wij samen met een gids alleen op de boot. Als deze trips was all incl. behalve wat je tussen de middag dronk en zelf daar was het super goedkoop bv 60 ksh = ong. euro 0,60 voor een flesje cola of een 110 ksh = ong euro 1,10 voor een fles bier van een halve liter.

Dit alles heeft ons dus 4 dgn safari en 3 dag trips in totaal euro 600,00 p.p gekost…

Vooral het punt van prive safari wordt denk ik wel eens overgeslagen als ik zie wat mensen schrijven en betalen.

Ik hoop je wat info te hebben verschafd waar je wat aan hebt

1 like

Hallo Yil, wij zijn afgelopen augustus met Magical Adventures op safari geweest en dat was bovenverwachting fantastisch. In Nairobi werden we opgevangen door Lucy die speciaal vanuit Mombasa was gereisd en Thomas, een uitermate sympathieke ex-militair met bijzonder brede kennis over dieren en verscheidene levenscycli die ons gidste. De safari was meer dan dieren kijken. Het was alsof we in een lange episode van de Big Cat Diaries van de BBC terecht waren gekomen. Gelukkig hadden we vroegtijdig vanuit Nederland geboekt want we waren tijdens de migratie in masai mara en de lodge zat tjokje vol. Aldaar hebben we een ballonvaart gemaakt voor een lagere prijs dan geadverteerd. Na de safari nog een week Mombasastrand en Lucy was er weer om ons vanaf het vliegveld naar Milele Beach te brengen. Vanuit het hotel hebben we nog diverse tripjes bij Lucy geboekt zoals een dolfijnentoer, Mombasastad toer en een duiktrip voor zeer redelijke prijzen. Wij zijn niet in bovengenoemde lodge’s geweest maar we kunnen je Thomas een gids in dienst van Lucy van harte aanbevelen voor jullie safari.

1 like

Heel erg bedankt en wat een fantastische foto’s! Wij hebben zojuist 3 dgn safari geboekt bij Lucy, Amboseli en Travo East en hebben gezegd dat wij positieve verhalen over driver Thomas hebben vernomen :slight_smile: Wij overnachten in Kibo Safari Camp en Ashnil Aruba Lodge.

Hoe hebben jullie dat qua betaling gedaan, aanbetaald of niet?

Kopt Limboman … veel organisaties proppen de busjes vol toeristen en verdienen daar flink aan … iets meer betalen voor een privesafari is je geld meer dan waard.

Als je waar ook ter wereld een hotel boekt vraagt men een voorschot, dat betaal je ook als je een vakantie inclusief vlucht boekt. Hetzelfde doet een toerbedrijf als ze een lodge voor je boeken.
In het laagseizoen zal dat niet altijd nodig zijn, maar voor december lijkt dat me wel verstandig.

Wij boeken altijd met Lucy de gidsen zijn ook allemaal heel erg goed
Een aanbetaling moet je wel doen voor de kosten en is zeer betrouwbaar doen we altijd

1 like

Hoi
Wij zijn in rhino valley lodge geweest en omdat Albert zo graag een luipaard wilde zien is gids Nelson savonds naar ngulia lodge gereden omdat ze daar dan een luipaard voeren.
We hadden er niet heen hoeven gaan want de volgende ochtend liep er een luipaard in het wild vlakbij onze receptie van rhino lodge geweldig toch?!
Volgend jaar gaan we weer naar kenia en we gaan zker weten weer op safari met magical adventures. top klasse en eerlijke prijs.

Groetjes,
Saskia

Wij gaan ook op safari met Magical in november…:cheer:
Geboekt dankzij de goede berichten hier en het leuke mailcontact met Lucy.

Wij slapen ook een nacht in de rhino valley lodge!
Het aftellen is begonnen…:zon02: