Hey
Ik ga in april een weekje naar NY dus wil ik zeker de kans grijpen om het Witte Huis te gaan bekijken. Ik verkies dat te doen met de trein maar vind nergens info op welke manier je het makkelijkst treinkaartje kan bestellen van NY naar Washington DC. Heeft iemand hier ervaring mee? En is 1 dag voldoende?
Ik vraag mij ook af of een NY pass handig is of niet omdat ik het nogal duur vind en de reviews komen voornamelijk van organisaties die de passen zelf verkopen dus dat vertrouw ik niet helemaal.
Alvast bedankt.
Om even vanuit NY Washington DC te gaan bezoeken op 1 dag lijkt mij een beetje zonde van je tijd. Het kost je ruim 3 uur om er te komen en dat ook nog eens terug. Je zou er dan minimaal 1 overnachting moeten doen lijkt mij. Er is zoveel moois te zien in DC. Maar aan de andere kant is NY ook niet in 1 week te zien. Dus je verliest altijd waardevolle tijd aan de reis. Maar goed het kan een keuze zijn. Hier een link naar de tours voor het witte huis. Zorg dat je je op tijd aanmeld!
https://www.whitehouse.gov/participate/tours-and-events
In new york is de enige pas die echt handig is, is de metro pas. Of de hop-on hop-of bus. Lekker touren door de stad. Wij nemen ook nooit zo’n stads pas. Er zit veel te veel zaken bij die wij nooit gaan gebruiken. En dus is hij te duur.
Voor trein tickets kan je terecht bij Amtrak.com, ik heb twee keer met de Amtrak gereisd en dat is prima te doen. Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel…
+1 voor de metro pas… en wat betreft de stadspas kan je zelf een reken sommetje maken of je die er uit haalt. Je bent het geld sowieso kwijt natuurlijk, ongeacht of je later besluit je plannen te veranderen.
New York pass hebben wij wel gedaan, ik vond het heel erg handig: je doet dan net wat meer dingen die je anders niet zou doen.
Bij een aantal dingen, waaronder het 9/11 museum, is er een aparte rij voor mensen met zo’n pas. Dit heeft ons toch snel een half u ur wachten gescheeld.