begin september ga ik voor ong 10 dagen naar new york. Heeft iemand nog tips om leuke dingen te doen buiten new york?? En is het te doen
om met de trein naar bijv. Washington te gaan? Hoe lang is dat reizen?
Allerlei tips zijn welkom!!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar met de trein moet je eenvoudig van NYC naar hartje Washington kunnen reizen, met de Acela Express binnen 3 uur, met een Regional in een uur meer. Goedkoop is het zover ik zo kan vinden echter zeker niet, $72 one-way voor de Regional, en $177 voor de Acela. Zie de site van Amtrak voor dienstregeling en meer details.
Een goedkopere optie (zeker met meer personen) is om een auto te huren, een paar jaar geleden heb ik dat samen met een stel vrienden gedaan. 's Ochtends vroeg de auto oppikken, naar Washington DC rijden, daar een paar uurtjes rondkijken (oppervlakkig, even de belangrijkste tourist spots). Daarna weer in de auto, onderweg nog wat eten, en door naar Atlantic City, een ietwat sjofel gokparadijs aan de kust. Na een paar uur weer de auto in, terug naar New York, waar we precies voor openeningstijd weer bij de autoverhuur stonden. Daarna wel een luie zondag in Central Park gepland, 24 uur onderweg zijn is toch wel knap vermoeiend…
Beide bestemmingen zijn best een langer bezoek waard (zeker Washington DC), maar het idee voor ons was om gewoon even sfeer te snuiven, voor een volwaardig bezoek gaan we nog wel een keer terug.
Beste Marloes,
Het is veel voordeliger om met de bus een trip naar DC te maken, dan met de trein.
DC to NY biedt een retourtje voor 50 dollar aan (althans vorig jaar). De reis duurt 4 uur en je zit in een erg comfortabele touringbus met airco, films, wireless internet etc.
Succes!
Beste Marloes, ik woon in Boston en kan dat heel erg aanraden! Het is een prachtige stad met zowel modern als geschiedenis, men zegt dat het de oudste stad van USA is. Veel te zien en veel te doen hier. Je kan met de bus voor 15 dollar heen en 1 dollar terug vanuit New York (bijv. met de busmaatschappijen Lucky Star, Funh Wa, Bolt). Reserveren kan gewoon online, heel makkelijk. Het is 4 uur rijden. Succes!
Groeten Wencke
Zoals mijn nick doet vermoeden woon en werk ik in Philadelphia. Onderweg naar Washington moet je zeker in Philadelphia stoppen. Philly is de geboorteplaats van de VS. Hier is de onafhankelijkheidsverklaring getekend en het was de eerste hoofdstad van Amerika. Er is zoveel te zien en te doen dat je er best een dag of twee drie voor kunt uittrekken. Niet de gekte van New York (NY is heerlijk maar na een paar dagen ben ik het helemaal zat) en niet zo duur en opgeblazen als Boston. Zeker in september is het zalig weer. Het is maar een paar uurtjes van New York en je kunt echt geschiedenis opsnuiven. Als je op een doordeweekse dag komt drinken we een kop koffie, want ik werk vlak bij de befaamde Liberty bell. Hopelijk tot in september
Washington is een prachtige stad; zeer de moeite waard. Ik ben er onlangs 1 dag geweest en dat was veel te kort!
Het Witte Huis, Capitool, de monumenten voor Jefferson en Lincoln en de oorlogsmonumenten van Korea, Vietnam, WOII, allemaal heel indrukwekkend. Bovendien een groot aantal musea die gratis toegankelijk zijn.
Veel plezier1