begin september ga ik voor ong 10 dagen naar new york. Heeft iemand nog tips om leuke dingen te doen buiten new york?? En is het te doen
om met de trein naar bijv. Washington te gaan? Hoe lang is dat reizen?
Allerlei tips zijn welkom!!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar met de trein moet je eenvoudig van NYC naar hartje Washington kunnen reizen, met de Acela Express binnen 3 uur, met een Regional in een uur meer. Goedkoop is het zover ik zo kan vinden echter zeker niet, $72 one-way voor de Regional, en $177 voor de Acela. Zie de site van Amtrak voor dienstregeling en meer details.
Een goedkopere optie (zeker met meer personen) is om een auto te huren, een paar jaar geleden heb ik dat samen met een stel vrienden gedaan. 's Ochtends vroeg de auto oppikken, naar Washington DC rijden, daar een paar uurtjes rondkijken (oppervlakkig, even de belangrijkste tourist spots). Daarna weer in de auto, onderweg nog wat eten, en door naar Atlantic City, een ietwat sjofel gokparadijs aan de kust. Na een paar uur weer de auto in, terug naar New York, waar we precies voor openeningstijd weer bij de autoverhuur stonden. Daarna wel een luie zondag in Central Park gepland, 24 uur onderweg zijn is toch wel knap vermoeiend…
Beide bestemmingen zijn best een langer bezoek waard (zeker Washington DC), maar het idee voor ons was om gewoon even sfeer te snuiven, voor een volwaardig bezoek gaan we nog wel een keer terug.
Beste Marloes,
Het is veel voordeliger om met de bus een trip naar DC te maken, dan met de trein.
DC to NY biedt een retourtje voor 50 dollar aan (althans vorig jaar). De reis duurt 4 uur en je zit in een erg comfortabele touringbus met airco, films, wireless internet etc.
Succes!