Kan iemand mij simpel uitleggen hoe het werkt met zo’n hop on hop off treinticket? ik wil vanuit New Orleans met de trein langs de oostkust, Atlanta, Washington DC en Philadelphia naar New York. Onderweg wil ik uitstappen en overal 2 nachten verblijven. Ik heb ook gelezen over de Amtrak Railpassen. Moet ik die naast de treinkaart ook toch nog zo’n railpass aanschaffen? en wat is dan de meerwaarde van zo’n railpass in combinatie met de treinticket?
Of is het voordeliger om voor elke stop een losse ticket te kopen?? Graag jullie advies.:wereld:
Wat ik ervan begrijp is dat je met een railpas een X-aantal segmenten koopt in een bepaalde tijd. En een segment is klaar zodra je uitstapt, of dat nou is om over te stappen of om een paar nachten te blijven. De route die jij beschrijft kan alleen niet met een railpas als ik het goed gelezen heb (ben zelf van plan om vanaf volgende week 2 maanden met amtrak te gaan reizen dus zit die hele site van voor tot achter te lezen, wil namelijk dezelfde steden bezoeken) Dus, als je alleen die steden gaat bezoeken is een railpas niet aantrekkelijk omdat die niet geldig is tussen die steden. Als je meer steden gaat bezoeken kan het aantrekkelijk zijn maar moet je losse tickets kopen tussen phillidelpia, new york en washington. Maar lees de amtrak site zelf ook even, ik vertrouw mijn eigen oordeel amper dus lijkt me helemaal niet slim als jij dat zomaar doet ![]()
bedankt voor je reactie. Ik heb het ook zo begrepen zoals je het allemaal beschrijft, maar twijfelde of ik het wel snapte. Ik ben heel benieuwd naar jou reiservaringen straks.
:wereld:
Hier nog wat aanvullende informatie.
de Railpas is gebaseerd op zitplaats. Voor slaapaccommodatie moet je bijbetalen.
Een railpas is handig als je niet precies weet wanneer je wat wil doen.
Tussen New Orleans en Washington rijdt maar 1 trein per dag. Tussen Washington en Philadelphia bijna ieder uur rijdt ook maar 1 trein.
Prijzen bij amtrak zijn afhankelijk van beschikbaarheid en lopen op naarmate de trein voller is.
Dus vooraf bestellen is geen gek idee.:wereld: