New York Pass?

Hallo,

In november gaan we een week naar NYC, heeft er iemand ervaringen met de New York Pass?
Is het echt lonend/handig etc? Wellicht ook nog andere relatief goedkope manieren om te reizen in New York???

Alvast bedankt!

De goedkoopste manier blijft: te voet.
Koop een kort abonnement (weekkaart bijv. of dagkaarten) voor de metro als je denkt je regelmatig over langere afstanden te verplaatsen.

De New York Pass lijkt me alleen gunstig voor 7 dagen, als je ook echt verwacht alle grote highlights te bezoeken. Bekijk wat je wilt doen en in hoeveel dagen en hoe je het goedkoopste uit bent (rekenen om te besparen).

1 like

Ben in mei 7 dagen in NY geweest en heb de new york pass aangeschaft via internet (was de week voor vertrek goedkoper,165 euro, en je kon de kaart ophalen bij planet hollywood on times square.)

Was er zelf heel blij mee. Het kost allemaal zoveel geld en ik wilde zoveel zien.
Vond het ook een voordeel dat je bij sommige attracties een aparte (snellere )rij had. Weet niet of ik nu echt goedkoper uit ben geweest, maar heb zeker meer gedaan met die pass dan dat ik elke attractie apart had moeten betalen. Zeker met z’n 4-en loopt het gauw op, dan ga je denken laat de top of the rock maar zitten,heb ny al vanaf the empire state building gezien. Terwijl het echt bijzonder was ,allebei.

Oh, ik zie nu dat je in november ging, ben veel te laat:slapen:
Nou ja, misschien handig voor een ander die nog naar NY gaat.>>>

Ik heb de NY City Pass gekocht, een net iets andere pass… was er ontzettend blij mee! je vermijdt heel wat wachtrijen en je bent gewoon goedkoper uit. Daarnaast hoef je niet in NY zelf nog ‘bakken met geld’ uit te geven omdat je het vantevoren al betaald hebt.

Je moet alleen wel even opletten, want je hebt het er pas uit als je veel dingen bezoekt… Het is vaak leuker om alternatieve manier te zoeken om de highlights te zien, zoals de bijna gratis ferry die langs Statue of Liberty vaart…

Wij gaan ook voor de CityPass.
Ik heb een vergelijk voor onszelf gemaakt van 3 verschillende soorten passen en omdat we ook een Hop-on-Hop-off gaan doen, waarbij ook diverse entrees zijn inbegrepen, kwam deze als beste uit de bus.

Het is heel persoonlijk welke pas voor wie het beste is: hoe lang ga je, wat wil je gaan zien en doen, etc.
Dus… goed vergelijken!

Wij hadden de kosten er uitgehaald, maar geen “korting” ermee ontvangen. Wij zijn niet zo van het plannen, en wisten bijvoorbeeld niet dat op maandag die musea allemaal gesloten waren. Als je hem slimmer gebruikt dan wij deden is er wel voordeel uit te halen. Tip: voor sommige dingen zijn de kaartjes zonder datum of zes maanden geldig. Wat handig is bij een kaart van bijvoorbeeld 3 dagen terwijl je langer verblijft is alvast wat kaartjes op te halen en later te gebruiken. Als ik het mij goed herinner was dat o.a. mogelijk bij de Liberty Ferry.