New Siam II guesthouse Bangkok

Op 16 mei vertrekken we voor het eerst naar Thailand. We hebben alleen een ticket geboekt en zien daar wel wat we verder gaan doen. Maar nu willen we graag voor de eerste twee dagen een hotel boeken. Het New Siam II guesthouse en het Trang hotel lijken ons wel wat, zijn er misschien mensen die daar geweest zijn? Wat is jullie ervaring? Ook zouden we graag willen weten of het mogelijk is om als je vroeg aankomt met Eva Air of het dan ook mogelijk is om vroeg in te checken in een hotel, moet je daar extra voor betalen? Wie heeft daar ervaring mee?
Mochten er verder nog leuke ideetjes/ervaringen zijn dan houden wij ons aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie moeite.

Ik heb in het New Siam gezeten. Maar dan in I. New Siam II zit er tegenover.

Degene waar wij zaten, is echt een guesthouse en geen hotel. De kamer is gewoon heel standaard maar wel schoon. Echt basic.

Het New Siam wat tegenover ons zat, II dus, zag er van de buitenkant wat meer uit als een hotel. Groter dan waar wij zaten en ik denk ook wel luxer.

Als eerste hotelovernachting hadden wij vanuit Nederland het Viengthai Hotel geboekt. Zit wel in de buurt van het New Siam. Best luxe, ruime kamers en een schone badkamer met bad en douche. Ontbijt was ook inclusief. Ik weet niet meer op welke site we hadden geboekt maar we waren €14 pp kwijt voor 1 nacht. Ik ben wel blij dat we dit al vanuit Nederland geboekt hebben want na zo´n vlucht heb je geen zin meer om nog een kamer te zoeken.

Ik weet niet hoe vroeg je aankomt?? maar als je vanuit Nederland geboekt hebt, kun je denk ik wel vroeg je kamer in omdat die toch voor jou vastligt. Of het moet heel druk zijn, dan moet je wachten tot de kamer weer is schoongemaakt.

Als je verder nog adressen van guesthousjes wilt hebben of tips ofzo moet je het maar zeggen. Wat is de geplande route trouwens??

Bedankt voor je reactie.
We komen al om 04.30 uur aan in Bangkok. Dus erg vroeg.
We hebben nog niets gepland. We willen in ieder geval wel naar Kanchanaburi, Ayuthaya en Chiang Mai en omgeving. De laatste dagen willen we nog genieten aan het strand en snorkelen, maar we weten ook nog niet waar, hangt ook een beetje af van het weer. We vertrekken 16 mei en gaan 9 juni weer terug. We willen zoveel mogelijk zelf dingen ondernemen. Misschien wat tripjes regelen bij plaatselijke bureautjes. We hebben al wat info ontvangen van Viengtravel, op internet gekeken bij Greenwood en natuurlijk allerlei sites (o.a. thailand voor beginners) en forums afgestruind.
Mocht je nog leuke tips en adresjes hebben dan houden we ons aanbevolen.
Alvast bedankt maar weer.

Ik zou excursies en dergelijke sowieso niet vanuit hier regelen. In elke plaats zijn er genoeg reisbureautjes die voor de volgende dag iets voor je kunnen regelen. Ook het vervoer , bv trein, is snel geregeld.

Chiang Mai ben ik ook geweest. Is een aanrader. Een erg gezellige en leuke stad en vanuit Chiang Mai kun je veel excursies doen en dingen ondernemen. Je kunt bijvoorbeeld naar de Gouden Driehoek en naar de Karen volken (die met de ringen om de nek en benen).

4.30 is idd wel heel vroeg. Maar je moet er wel rekening houden dat je ook nog op je koffers moet wachten en nog vanaf de luchthaven naar het hotel moet. Hier gaat ook weer wat tijd overheen dus dan ben je best op een redelijke tijd in Bangkok. Dan moet een kamer wel lukken denk ik.

Als strandbestemming kan ik Ko Tao aanraden. Een heel leuk, klein eilandje wat echt bekend staat als duikeiland. Zelf duik ik niet en ook zonder duiken kun je jezelf er prima vermaken. Met een 4WD naar een baaitje gaan bijvoorbeeld. En als je ´s avonds nog iets wilt doen, kun je overal gratis de nieuwste films bekijken. In aparte gedeeltes van restaurants bijvoorbeeld staat een grote tv en daar worden elke avond 2 tot 3 films gedraaid. Daar kun je gewoon aanschuiven. Erg leuk als je niet van bars houdt elke avond. Op Ko Tao zaten wij in Blue Wind. Een heel leuk bungalowpark vlak aan zee. En niet duur. Wij hadden de goedkoopste bungalow en die was 200 baht per kamer per nacht. Omgerekend zo´n 4 euro dus.

Heel veel plezier

Nog iets meer dan twee weken dan is het zover. We nemen waarschijnlijk het Trang hotel naast Vieng travel. We boeken één nacht en bekijken van daaruit wat we doen. De eerste dag wel een thaise massage, om de vermoeidheid van de reis eruit te laten masseren, zodat we met frisse moed Thailand kunnen ontdekken. We hebben veel op internet gekeken, maar als je zoveel leest dan zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Wat de een leuk vindt, vindt de ander weer niets. We laten het daar allemaal wel over ons heen komen. Hebben een paar dingen waar we sowieso naar toe willen en voor de rest zien we wel. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van het weer. We hebben er in ieder geval wel ontzettend veel zin in.
In ieder geval nog bedankt.

Kijk anders eens hier:
http://www.kilroytravel.nl/
Hier kun je een goedkope kamer boeken en je betaald slechts 10% aan, de rest betaal je ter plekke.
Je krijgt er vaak een routebeschrijving in het Thais bij vanaf het vliegveld. Ook de prijs van de taxi weet je vantevoren.
Ik heb Big John’s Guesthouse voor een paar nachten geboekt voor € 10 voor een eenpersoonskamer per nacht.
Je boekt rechtstreeks bij het hotel/guesthouse zonder tussenagenten.
Je kunt al een bed vinden (op kleine zaal) voor onder de € 2.

Echt een aanrader, ook voor goedkope vliegtickets.
Ik boekte bij hen een vliegticket en had het 2 dagen later al in huis.

Bedankt voor je info.
Ik heb nog even gekeken op de site van Kilroy. Voor een kamer in Trang betaal je daar 25 euro, via Vieng Travel 890 Baht. Scheelt toch weer.
Wij hebben voor een ticket via cheapticket met Eva air voor 2 personen in totaal 1166 euro betaald. Twee weken geleden geregeld. Ook twee dagen daarna binnen.

Ik heb een ticket van Canton (China) naar Bangkok, was 140 Euri.
Ik ga Vieng Travel ook maar eens bekijken.
Thanx. :slight_smile:

Voor de prijzen van hotels en tours moet je Vieng travel even een e-mail sturen dan krijg je info in het Nederlands. (Is nl een nederlander)
De tickets hebben we via internet geregeld bij Cheapticket.