Ik heb die Osprey gekocht in Active Life in Rotterdam (Karel Doormanstraat, www.active-life.nl). Een jongen die er wel veel vanaf wist had ons geholpen, we kochten er twee en kregen toen ook 10% korting (na ons eigen verzoek haha).
Ze hadden daar verschillende types, ook van 80 liter (veeeeel te groot, dan ga je veel te veel onzin meeslepen), en met opritsbare dagtas.
Maar ik draag mijn dagtas/ handbagage liever om mijn lijf want daar zitten mijn waardevolle spullen in; en mocht ik die backpack op mijn rug moeten dragen, dag draag ik mijn kleinere tas op mijn buik voor het evenwicht. Al het gewicht op je rug, dan val je om! Haha. En ook zitten vaak relatief zware dingen in je dagtas zoals misschien een camera en/of laptopje; als je die aan de backpack vast ritst, valt het geheel (als het rechtop staat op wielen) om.
Verder is die ‘op- en afritsbare’ dagtas dan van een bepaalde stof en formaat die ik helemaal niet handig vind, er past bijvoorbeeld net een spiegelrexlex in maar dan geen boek of trui meer. (straks meer over dagtas)
Kortom zelf ben ik blij dat ik gewoon de normale van 60 liter heb gekozen. (Osprey Sojourn.) Het is even een investering maar ik kan er waarschijnlijk voor de rest van mijn leven mee uit de voeten. Ik heb hem laatst ook gebruikt voor een familieweekend weg waarbij iedereen flink wat eten en drinken mee moest nemen. Handig die wielen!
Overigens is 60 liter voor Azië best veel dus neem hem hooguit driekwart vol mee. Met 40 liter moet je ook wel kunnen reizen in landen waar het vooral veel warm is, al ga jij ook naar koude gebieden misschien. Zelf vind ik het wel relaxed om niet te hoeven proppen, en met de bandjes kun je hem strak trekken zodat hij kleiner wordt.
En qua investeren in goed spul: het laatste wat je wilt is een goedkope tas die halverwege je reis uit elkaar valt (dat naden scheuren of ritsen het begeven). In zulke landen is het veel lastiger om een fijne grote backpack te vinden van goede kwaliteit. Ik ben wel toeristen tegengekomen die dat probleem hadden, echt balen.
Regenhoes, ja zou eventueel kunnen, ik heb het niet nodig gehad. Ik wacht dan meestal even tot het droog is of ik neem een taxi. 
Een flight bag er helemaal omheen als je met vliegtuig of bus reist, kan handig zijn tegen vocht en vuil en zodat ze gewoon duidelijke hengsels hebben om hem aan op te tillen, en hem niet gaan optillen aan een wiel of wat dan ook. In zo’n bagageruim onderin een bus is het niet altijd lekker schoon. Ik zou de flight bag wel herkenbaar maken met een gekleurd ding ofzo, zodat niet per ongeluk een andere toerist hem van de bagageband in het vliegveld pakt. 
Wat dagtas betreft, dat is een persoonlijke voorkeur. Eigenlijk kun je wel uit de voeten met wat je ook in je eigen stad/dorp elke dag gebruikt, of in Europa op vakantie gebruikt als je overdag een stad bekijkt en wat extra water en een truitje en boek bij je hebt.
De een vindt een klein rugzakje handig. Ik zelf vind een schoudertas (met 1 band) handig, want die band kan ik diagonaal over mijn torso dragen zodat de tas niet snel af gegrist kan worden door bv. scooterrijders (wat in Amsterdam en Rome ook wel eens gebeurt), en op drukke plekken (met zakkenrollers) kan ik de tas makkelijk op mijn heup of buik dragen met een hand er overheen zonder dat het er raar uit ziet. Een rugzakje op je buik ziet er wel raar uit, maar op je rug heb je geen zicht op zakkenrollers.
Maarja als je dan een keer een hele dag gaat wandelen, zit een rugzakje misschien wel lekkerder.
Ik heb ook wel eens een uit de kluiten gewassen heuptas bij me, die ik meestal als schoudertas draag (dus de band ver uitgerekt), maar bij wandelingen in jungle-achtige gebieden wel om mijn kont. Ziet er absoluut niet uit!! Maar is wel heel comfortabel omdat ik nogal snel last krijg van mijn schouders, en ook niet hou van dat zweterige van twee banden om. Foto voorbeeld van heuptas, er past een spiegelreflex camera, trui, water etc in: Mucugezinho, Chapada Diamantina photo - Cecilia photos at pbase.com ja ik weet het, ziet er niet uit! Maar wel ideaal.
Hij is van Wildebeast van Perry Sport, die hebben ook wel goed stevig en betaalbaar outdoor gear. Ook mijn sporttas (rugzakje) van Wildebeast gaat al 10 jaar ofzo mee, alleen het koord heb ik 1x vervangen. Ritsen en naden nog steeds goed.
Qua dagtas zou ik niet echt speciaal investeren maar gewoon gebruiken wat je nu al gebruikt in de stad. En je kunt altijd onderweg een andere kopen. (Dus daarvan vind ik de kwaliteit dus weer niet zo belangrijk, maar misschien ook omdat ik het leuk vind om schoudertassen in andere landen te kopen ha ha).
Ik kies een beetje met welke dingen ik echt kwaliteit wil (thermisch ondergoed, grote backpack, sandalen) en welke dingen niet zo belangrijk zijn (broek, shirtjes, dagtasje). Het ligt er ook aan hoe de rest van jouw leven is… mijn fleece en thermisch ondergoed gebruik ik ook vaak voor fietsvakantie, na volleybal of wat dan ook.
Overigens heb ik het over thermisch ‘ondergoed’ dat er uit ziet als gewone shirts die je dus in het zicht kunt dragen, van Icebreaker, hebben ze in allerlei kleuren en met prints. Duur spul maar het is van merino wol dat niet kriebelt, en niet klam wordt, en niet zo snel naar zweet gaat ruiken. Ik heb er een dun zwart truitje van met lange mouwen (wat ik dus ook vaak gebruik bij sporten buiten), en een lange ‘onderbroek’ die ik onder een broek draag op reis als het koud is, en ook als pyama.
Bamboe is mijn nieuwe ontdekking voor zomerse shirtjes. 70% bamboe en 30% katoenen shirtjes zijn licht, zacht op de huid, geven veel minder snel zweetplekken, gaan veel minder snel stinken, de kreuk valt eruit zodra je het aantrekt. Te koop bij o.a. www.Supershirt.net (let op want ze verkopen ook 100% katoen, wat dus wel klam en zweterig wordt). Ook op markten en bij festivals hebben ze soms van die bamboe shirtjes.
Maar uiteraard kun je gewoon je favoriete zomershirtjes mee op reis nemen, liefst zo min mogelijk want in Azië kom je erg leuke spotgoedkope kleding tegen (van katoen… en ja wel bamboebossen maar geen bamboe shirtjes).
India is wel erg groot! Dus neem daar wel genoeg tijd voor (ik denk wel zeker 6 weken, wil je niet afraffelen). Ook is het een land dat zo heftig is dat ik er nog steeds niet heen heb ‘gedurfd’, niet vanwege gevaren maar vanwege vuil en drukte. Elke keer als vrienden terug komen uit dat land, bevestigen hun verhalen dat ook weer. En dat terwijl ik wel in Malawi enzo ben geweest. Dus dat wordt wel een mega cultuurschok als je nog niet eerder buiten Europa bent geweest.
Ik zou misschien eerder Argentinië toevoegen in plaats van Chili, vooral omdat La Paz duur is om op te vliegen, en Buenos Aires wel een populairdere hub is. En ook omdat het stuk tussen Santiago (Chili) en San Pedro de Atacama (noord-Chili) vrij saai is. San Pedro en omgeving zijn wel prachtig.
Ecuador kan een handige plek zijn om te starten of eindigen, kijk naar het klimaat. Volgens mij zijn vluchten naar Quito een stuk betaalbaarder dan naar La Paz. Maar nogmaals, Bolivia is wel ontzettend de moeite waard, dus gewoon over land daarheen reizen. (Of als je een betaalbare vlucht kunt vinden…).
Wat eventueel ook kan: Lima, Bolivia en San Pedro de Atacama (noord-Chili) op de een of andere manier combineren; en dus Argentinië laten zitten en de rest van Chili ook laten zitten. (Die zijn gewoon best duur.)
Je kunt de Uyuni-tour (=over die zoutvlakten, langs gekleurde meren en bergen en bizarre cactussen in Bolivia) doen vanuit Uyuni naar San Pedro, of andersom. Of als rondje vanuit Uyuni en terug (maar dan reis je veel dubbel), of misschien ook startend of eindigend ergens anders.
Kijk eens naar deze route van Koning Aap, je kunt delen ervan makkelijk zelf nabootsen alleen heb je wat meer tijd nodig want zij hebben alles natuurlijk al van tevoren geregeld of hebben een eigen bus. http://koningaap.nl/rondreis-peru-bolivia-chili-groepsreis-unieke-landschappen-in-de-andes > Zie het plattegrondje en de plaatsnamen aan de rechterkant, zij combineren op een handige manier die mooiste landschappen in zuidelijk Bolivia en noordelijk Chili, zonder veel dubbel te reizen.
Misschien kun je ook uit hun andere routes inspiratie opdoen voor wat er mogelijk is, en dan lekker zelfstandig nadoen. 
Zo, ik denk dat je wel weer een maand vooruit kan met al deze info en misschien moet je het over een half jaartje nog eens lezen.