ben net terug van mijn eerste kennismaking met Japan, en het zal niet de laatste zijn!
was (te) kort, 3 dagen Kyoto en 4 dagen Tokyo.
Gevlogen met Aeroflot via moskou en eerlijk is eerlijk, geweldige ervaring.
hoogtepunten: fietstocht richting west kyoto, het spotten van een echte geisha, kinderen op de judo mat in tokyo, noem maar op.
Volgend jaar zomer wellicht langer. Ik zie wel dat het in juni/juli het regenseizoen is, iemand daar ervaring mee of is dat net zoals in zuid oost azie, flinke bui en meer niet?
Mooi om te horen dat het je zo goed bevallen is! En ook het vliegen met Aeroflot kan ik alleen maar beamen, daar is helemaal niks mis mee en qua prijs momenteel onverslaanbaar.
Wat betreft de zomer: ik heb die regenperiode tot nu toe weten te mijden, maar zover ik weet kan het dan soms wel serieus langdurig regenen. Maar afgaand op Japan-Guide valt het statistisch eigenlijk nog wel mee. Eind juli en augustus zijn dan wel een stuk droger, de beide afgelopen zomers heb ik toen zelf ook maar weinig last van regen gehad. Desondanks wist het vorig jaar toch wel het Kanto Matsuri in Akita te verpesten, gelukkig zat het daar een jaar eerder wel mee. Bloedheet is het er dan overigens zeker, zeker verder naar het zuiden/westen van het land. Temperaturen hoog in de 30 graden zijn eerder regel dan uitzondering, in combinatie met de zeer hoge luchtvochtigheid (zeker 's avonds wil die nog wel oplopen tot zo’n 95%) is dat verre van prettig. Maar hé, ik ben iemand die bij 20 graden al begint te klagen dat het te warm is, en ik heb al twee van zulke reizen overleefd :biggrin: