Nepal

Hoi,
oktober november 2013 in Nepal geweest. dat is zo goed bevallen, dat we dit najaar terug willen. Weer voor n trekking. Daarna houden we nog wat tijd over.
We houden niet van erg toeristische plekken. Chitwhan. De moeite waard of te toeristisch? Weet iemand nog andere erg mooie weinig toeristische plekken?
Een andere optie is, om nog van Kathmandu naar India te vliegen voor 1 week. Maar misschien niet de moeite? Te denken aan varanassi.
iemand opties?

Weekje India :slight_smile: dat is wel erg kort. Varanassi is haat of liefde voor veel mensen. Oudste (meen ik) maar ook smerigste stad in India (en dat zegt wel wat). Als je nog niet in pokhara bent geweest is dat mogelijk een optie of bandipur of dhulikhel (ook mooie wandelomgeving).
Mocht het toch india worden. zou ik persoonlijk voor taj mahal en delhi kiezen (hoewel veel mensen delhi ook verschrikkelijk vinden). Of iets heel anders maar wel verschrikkelijk mooi mc leod ganj. Maar nogmaals … een week …

Ik ben het quotas eens, ik zou ook voor Delhi en de Taj Mahal kiezen, en daarna doorvliegen naar huis vanaf Delhi. Bijkomend voordeel is dat je tegen die tijd je Indiase visum in Delhi op het vliegveld kunt krijgen (in Varanasi niet). Week India kun je wel meer zien trouwens, Fatehepur Sikri en vogelreservaat Bharatpur als je daarvan houdt tenminste) pik je zo mee.