Nepal + Taj Mahal vliegtickets

Hey iedereen,

Dit jaar ben ik van plan om ook de Taj Mahal te bezichtigen in combinatie met Nepal. Heeft iemand tips ivm goedkope vliegtickets? Ik neem een retourvlucht naar Kathmandu en vanaf Kathmandu wil ik vliegen naar Delhi. Is het goedkoper om ter plekke een ticket te boeken of hier online al iets regelen?
Andere opties zijn ook altijd welkom :slight_smile:

IK denk dat het voordeliger is om een retourtje Kathmandu via Delhi te boeken. En dan op heen- of terugweg een paar dagen India meepikken voor de Taj Mahal.
En als je rechtstreeks naar Kathmandu vliegt, dan is het vrijwel altijd voordeliger om ter plekke die India reis te boeken.

En vergeet je visum niet, dat van India moet je hier al halen.

1 like

Het is inderdaad veeel goedkoper om een retourtje India te boeken. Kathmandu retour kost snel tss de 800-900 euro, nu heb ik via cheaptickets een retour Delhi voor 480euro!! gevonden. Niet te geloven dat dat zoveel kan schelen en ben al meerdere malen naar Nepal gevlogen, maar nooit hierover nagedacht…dus bedankt voor de tip.

Hallo,

even een vraag n.a.v. de laatste tip om via Delhi te vliegen:

we zijn van plan om met een groep een rondreis te doen door Kathmandu, Annapurna (trekking) en Chitwan.

Heb je dan ook al je ticket voor Delhi naar Kathmandu geregeld (is het een overstap, of 2 losse vluchten)? Of doe je dat daar? En heb je voor een overstap ook een visum nodig, of mag je gewoon door?

Fijn als het weer een paar honderd euro kan schelen! :slight_smile:

gr. Olga

India visum onderscheidt in transit en gewoon. Transit is maximaal 72 uur in land als ik 't goed heb. Maar een overstap zonder dat je bagage ‘doorgelabeld’ is eist eigenlijk al transitvisum; soms wil airportstaf wel eens helpen om met jou bagage van de band te halen (dus zonder visum door douane te gaan) en daarna weer in te checken, maar dat is een gunst geen recht.

Ticket naar Nepal in Delhi kopen zou ik alleen doen als je de tijd hebt, niet aan vaste aankomstdatum in Nepal vastzit. Vluchten DEL-KTM in hoogseizoen zitten geregeld 100% vol dus dan zou je weer dag moeten opschuiven…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik zou daar ook niet op gokken. Ik zou gewoon een retour Nepal via Delhi kopen. Dan maar, eventueel, een duurder ticket.

Ja ik ga het ook al op voorhand boeken, wil niet echt voor verrassingen komen te staan, zit wel met een tijdschema.
Goedkope tickets: www.spicejet.com
= de Ryanair van India!!

tip: niet vliegen met Air India, staat op de zwarte lijst.

Greetzz

Ik had afgelopen zomer een retourticket Delhi-Kathmandu voor iets meer dan 100eu. Dag van te voren in Delhi geregeld, volgens de verkoper was dit ook een uitzonderlijk goedkope prijs.

Kan je ons vertellen welke zwarte lijst ? Op de officiële lijst van de Europese Unie staat Air India alvast niet vermeld.