Hallo,
Ik ga in maart/april, 2 weken alleen op reis. Nepal lag een beetje buiten mijn gedachten. Ik dacht dat het er nog erg koud zou zijn in die tijd, maar ik lees dat maart eigenlijk een hele aangename periode is.
Kan iemand mij aangeven met welk budget ik rekening dien te houden en wat een mooie route zou kunnen zijn?
Wat meer over mijzelf:
Ik ben een 42 jarige vrouw met reiservaring. Ben alleen nog niet eerder helemaal alleen op pad geweest, maar reis met mijn gezin wel ver en op de bonnefooi. Ik ben dan altijd degene die alles regelt/organiseert.
Ik hou van een combi van cultuur en natuur. Hou wel van wandelingen, maar ben niet direct van plan een trekking te doen.
Eenvoudige acco’s zijn geen probleem, maar ik zou wel het liefst een kamer voor mijzelf willen. Liefst met eigen wc, maar dit is niet Lierse noodzakelijk.
Ik eet vegetarisch en ben benieuwd of je daarmee uit de voeten kunt.
Ik zie tickets van ArkeFly voor zo’n € 712. Is dit een goede prijs?
Hoe liggen de kosten voor vervoer, overnachting, eten en entreeprijzen?
Kan ik mij met 2 weken het beste beperken tot de Kathmanduvallei of is het realistisch om Pokhara in mijn route op te nemen.
Ik heb een budget van iets van € 1500 voor deze twee weken (incl. Vlucht). Is dit realistisch?
Wat een superplan! Nepal is écht een heel goedkoop land. Dit waren onze uitgaven en we hebben echt totaal niet krampachtig zuinig geleefd De kosten van reizen in Nepal
Wat een te gekke site hebben jullie. Zeer informatief. Ik zie dat jullie ook in Chitwan zijn geweest. De acco waar jullie verbleven, lijkt mij geweldig. Hoe was jullie ervaring, hebben jullie toets gedaan of zijn jullie meer voor de cultuur gegaan. De activiteiten die zij aanbieden lijken mij nl. Geweldig
als je voor €712 een ticket kunt bemachtigen is dit een prima prijs. Je hebt dan na aanschaf visum nog een budget over van 750 euro. Dit moet zeker genoeg zijn voor een reis van 2 weken. Op en top luxe zit er voor die prijs niet in, maar je hoeft ook zeker niet alleen maar voor low-budget te gaan. In twee weken heb je genoeg tijd om ook nog naar Pokhara en Chitwan te gaan als je dit zou willen. Uiteraard is er ook in de Kathmandu Vallei alleen meer dan genoeg te doen om je twee weken te vermaken, maar een uitstapje naar het pictoresque Pokhara is zeker de moeite waard. Een overnachting inplannen in Bandipur, onderweg naar Pokhara, is ook zeker een aanrader. Vegetarisch eten is in Nepal volop te verkrijgen.
Net terug. Grof drie opties, nl kathmandu. Zeer druk, wel veel tempels enzo. Evt met bus die er 6/7 uur over doet naar pokhara, veel leuker, iets warmer en van daaruit trekking. In die tijd staan de rhodondendrons in bloei en vlgs mij ook de orchideeen. Reken op 15-20 euro per dag voor overnachten en eten. Gids niet nodig, vlgs mij heel veilig en je komt vanzelf wel wat mensen tegen die dezelfde route doen. Of vanuit kathmandu naar everest region, trekking daar is hoger en meer alpine. Of chitwan. Alles kun je met de bus doen, soms even je ogen dicht doen als je denkt dat je frontaal gaat botsen…