TIP// Bij bezoek aan Thamel, Kathmandu neem een bezoek aan het non-profit restaurant Nepal Connection. Alle winst van het restaurant gaat naar scholen en zorginstellingen in de Himalaya. Het eten is vers en lekker en de service is goed. Het is ook mogelijk om handgemaakte producten te kopen in het restaurant. Deze producten worden gemaakt in afgelegen en dorpen en de winst gaat terug naar de dorpen.
Ik hoop dat het waar is. Onder het kopje goede doelen, winst naar de armen enz enz heb ik al heel wat scam praktijken gezien in Nepal en India.
Vaak is er geen enkele controle en worden berichten zo maar gedeeld of zelfs overgenomen in rating sites of boeken.
Maar nogmaals “ik hoop dat het waar is”
De oprichter Mahabir Pun is zelf dagelijks in het restaurant en heeft verschillende prijzen gewonnen voor zijn goede werk. Zelf werk ik nu een maand nauw samen met het team en ben ik er zeker van dat alle winst naar de goede doelen gaat.
Dat was mijn eerste reactie ook Quotas. Maar Mahabir Pun is een hele goede bekende in Nepal, ik geloof niet dat we daar iets slechts achter hoeven te zoeken. Restaurant is trouwens al lang open. Mahabir's Centre for Nepal Connection - Nepali Times