Negatieve verhalen Thailand

He Mensen!,

Ik ga einde dit jaar voor minimaal een jaar op wereldreis.

En wou beginnen in Thailand dus wou vragen naar jullie ervaringen.

Ik lees op veel reis blogs ook veel negatieve dingen over Thailand.

Ik hoor veel mensen toch ook wel klagen dat het helemaal niet zulke vrije en leuke mensen zijn vooral in de toeristische plaatsen/plekken.

Tevens lees ik veel dat er nogal gestoord word aan mede reizigers door dit land.
Speciaal jong volk uit Amerika en Duitsland schijnen er alleen maar lang levende lol te hebben en weinig respect te hebben dat ze ‘te gast’ zijn in dit land.

Natuurlijk zal dit ook wel mee vallen en zal dit meer voorkomen op de toeristische plekken.

Maar wat is nu jullie ervaring met deze reizigers of andere problemen?

Ik wil straks vooral lekker onder de bevolking zijn en minder toeristisch een mede reiziger ontmoeten is altijd leuk.

Iemand nog tips wat niet te toeristisch is maar schitterend om langs te reizen?

Groet Ewout

Via Wereldwijzer app

Beste Ewout,

Ik zou me niet al teveel aantrekken van de negatieve verhalen die je leest. Over elk land zijn wel negatieve verhalen te vinden en zijn er gasten die zich niet gedragen.
En tuurlijk, Thailand staat bekend als het ‘Land van de Glimlach’, maar dit betekent niet dat iedereen elke dag vrolijk is en alleen maar lacht. Het overgrote deel van de bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam en zelf heb ik, voorheen als toerist en tegenwoordig als inwoner, alleen maar prettige ervaringen met de Thai.

Met Amerikaanse en Duitse toeristen heb ik ook geen problemen. Waar ik me wel eens aan stoor, zijn luidruchtige Chinezen en Russen. Maar denk je dat Nederlandse toeristen zich overal zo voorbeeldig gedragen ? Meer dan eens ben ik Nederlanders tegengekomen waarvan ik dacht ‘gedraag je eens en lees je eens in over de Thaise/Aziatische gebruiken en cultuur’ !

Wil je wat minder toeristische plekken bezoeken in Thailand, reis dan bijvoorbeeld door de Isan, het noordoosten van Thailand en armste deel van het land. Zeker een deel van het land dat de moeite waard is om te bezoeken.

Bedankt voor je info, zal zeker is gaan kijken wat de minder bekende routes zijn.
Mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het graag :smiley:

Hee Ewout,

De problemen die je beschrijft hangen samen met de term “massatoerisme”. Je ziet dezelfde verschijnselen overal ter wereld.

Het massatoerisme trekt mensen aan die zich aan de toerist willen verrijken, terwijl de “normale” bevolking daar niet op uit is.

Aan de toeristische zijde vind je mensen die erop uit zijn om zich “op hun manier” te vermaken, met weinig oog voor anderen.

Ik houd bijvoorbeeld van plaatsen als Phetburi, Chanthaburi en Prachuap Khiri Khan. Je vindt geen “highlights” in deze steden,
komt er hooguit tien toeristen per dag tegen, en er is toch voldoende te beleven. Nadeel kan zijn dat je Thais moet eten, en dat er
weinig engels wordt gesproken.

Hans.

Bedankt voor je reactie Hans.

En inderdaad het zal overal wel zo zijn.

Hee Ewout,

Thailand is een land met vrij veel plaatsen met massa-toerisme. Phuket en Pattaya zijn wellicht de beste (of slechtste) voorbeelden.
Toch kun je , door je slaapplaats goed te kiezen, de nadelen voorkomen.

Hans.

Beste Ewout,

Ik zou me er niet te veel druk over maken. Op veel plekken komen veel toeristen, maar aan jou de keuze om daar aan mee te doen ;-). Het is in ieder geval niet meer/minder dan op andere toeristische plekken!

Goede reis!

Er zijn tegenwoordig zo verschrikkelijk veel toeristen die niet teveel andere toeristen willen tegenkomen. De niet toeristische plekken worden steeds meer overspoeld door deze toeristen. Ik heb er overigens geen problemen mee maar ik vind de ironie erg mooi. En jonge mensen komen massaal naar plekken om te feesten omdat die plekken ze aangereikt worden en ze van harte welkom zijn om geld te komen uitgeven.

En jonge mensen komen massaal naar plekken om te feesten omdat die plekken ze aangereikt worden en ze van harte welkom zijn om geld te komen uitgeven.

Maar gelukkig zijn er goeen toeristen daar kun kunnen ze authentiek Thailand beleven, want dat willen ze.