Negatieve ervaringen met vakantieliefde

Helaas is een relatie met iemand in het buitenland niet altijd rozegeur en maneschijn. Er zijn uiteindelijk ook relaties die stuk lopen. Tegen welke negatieve dingen zijn jullie aangelopen?

Mijn eigen negatieve punt was dat ik moeilijk om kon gaan met de relatie op afstand. Ik ben daar gewoon veel te jaloers voor.

Hij had meer moeite met het cultuurverschil. Zoals zijn woorden zijn dat hij vindt dat in Nederland teveel en alles mag. Kon hem niet altijd aan het verstand peuteren dat niet iedereen er maar op los leeft.

Net zoals de meesten hier, ben ik ooit verliefd geworden op een Turkse jongen. We hebben kort geprobeerd om onze relatie verder te zetten nadat ik terugkeerde van reis, maar jammer genoeg heeft hij besloten er mee te stoppen. Hij kon de afstand maar niet aanvaarden en het feit dat ik nog lang moest studeren (ja ik spreek over september 2007, ondertussen ben ik afgestudeerd en werk ik). Ik kon dus enkel in schoolvakanties gaan, maar ik had de middelen niet om al die reizen te financieren. Hij vond het daarom makkelijker om met me te breken i.p.v. te vechten. Het zou ons beiden van veel pijn besparen… Nu ja, daarnaast hadden we nog een probleem, hij sprak heeeeel slecht Engels. Dus onze communicatie op afstand verliep heel moeilijk. Vaak misverstanden enz. Hoewel het al een ruime tijd geleden is, koester ik onze mooie herinneringen voor altijd. Het was kort, maar zeer krachtig. En achteraf gezien moet ik eerlijk zeggen dat het beter was dat we toen uit elkaar zijn gegaan en het niet 3 jaar hebben laten aanslepen. Als er een wil is , raak je ver, maar je moet ook de middelen hebben, en dan is het zeer moeilijk!! En die reis dat ik hem leren kennen heb, was mijn 1e keer Turkije, en sinds dan ben ik echt gebeten door de Turkse microbe :slight_smile: Dus het heeft ook goede dingen voortgebracht, hahaha!

Roosje:
Bij mij precies hetzelfde hoor ondanks dat we nog steeds samen zijn.
Het was mijn 1e x in Turkije, hij spreekt best slecht engels… Hij moet nog het leger in en ik ga dit jaar nog 4 jaar hbo doen. Mijn ouders kunnen het ook niet blijven financieren en ik moet het ook van mn bijbaantje hebben…:frowning:

Oei Cindy, dat is een nog lastigere situatie dan die waarin ik zat, mijn ex had gelukkig wel zn dienst al gedaan… En ik weet van meiden hier op het forum dat legerdienst echt als een soort zwaard is die boven het hoofd hangt, die onzekerheid, en dan die lange wachttijd! Ik wens je alvast heel veel succes toe en veel mooie momenten! Dat jullie ooit een mooie toekomst samen mogen hebben, getrouwd en gelukkig. Als er een wil is, dan is er zeker een weg, al zal het niet makkelijk worden! Volhouden is de boodschap :wink: Ik ben alvast blij dat jouw vriend de moed niet te snel heeft opgegeven, maar juist heeft doorgebeten!

@Roosje: hihi ja we hebben ook wel moeilijke moment maar het geeft mij al heel veel kracht dat ie zegt dat ie op me blijft wachten. Omdat ie mij alleen maar wilt hihi en ik zeg dat natuurlijk ook over hem. Ja hij moet volgend jaar februari en het is echt een megaberg waar we tegenop zien. Maar we zijn er beide zo zeker van dat we elkaar daarvoor nog zien voor de 2e x =D

Komt allemaal wel goed, als jullie na zn dienst nog even gelukkig zijn, dan zal het jullie band alleen ten goede komen en zal het jullie duidelijk maken dat jullie ECHT voor elkaar gemaakt zijn. En ik weet dat er hier meiden zijn, die ook een vriend hebben die nu in zn legerdienst zit, of heeft gezeten en nog steeds samen zijn of beter zelfs, ondertussen getrouwd zijn! Zij zullen jou nog beter begrijpen! Dus meid, ga er voor, maar wees toch realistisch en voorzichtig voor je eigen hartje. (niet slecht bedoeld hoor :wink: )

@Roosje: Ik snap je hoor! En als mijn askim het leger ingaat gaat er nog een askim van iemand geloof ik op ww het leger in dus steun hebben we aan elkaar. En op dit moment voelt het idd alsof askim en ik voor elkaar gemaakt zijn. We bellen nog bijna elke dag en ik wordt al vrolijk als ik zn stem hoor. Maar ik probeer wel realistisch te blijven maar mn ouders zeggen dat dit niet realistisch is omdat ik er niet heen kan maar dat vind ik dus niet realistisch. Er zijn vliegtuigen en ik heb geld, WAT is het probleem echt denk ik dan… maarja:P we zien het allemaal wel.

Weet je wat ik zo ironisch vind? Als je dus geen vriendje hebt, en je zegt zo luidop “Wanneer kom ik mijn prins tegen?” Dan gaan mensen spontaan zeggen “Meis, ergens op de wereld loopt hij rond, je zult hem wel ontmoeten”. Dan komt een meisje (of jongen) thuis met een buitenlands lief, en dan staat het hele huis in rep en roer! Hahah!!! Dan doe je prTecies wat iedereen je toewenst, maar dan zijn ze plots niet tevreden haha!

haha @roosje zo heb ik het nog nooit bekeken! Idd ze zeiden altijd ergens op deze wereld loopt hij rond omdat het bij mij en vriendjes nooit zo lang duurde hahaha xD En nu dus best wel ze zeiden toen we vanuit Turkije weer naar Nederland vlogen thuis zie je weer andere leuke jongens en je hoort nooit meer wat van hem. En tot de dag van vandaag hoor ik nog wat van mijn askim :slight_smile:

Ziezo, daar heb je het bewijs! Soms moet je de dingen eens anders bekijken… Of mensen het anders doen bekijken om jouw situatie te snappen. Ik ga niet ontkennen dat een relatie met een buitenlander makkelijk is, het brengt zoveel met zich mee, om dus nog maar te zwijgen van alle kritiek van je omgeving… Maar ik ken heel veel vriendinnen die een nare ex hebben die op minder dan 5km van hun huis woont/woonde, die hun bedroog, die geld stool, die plots contact verbrak, die … . Het is niet omdat je vriendje achter de hoek woont, dat hij niets fout zal doen en je nooit zal kwetsen!!! Het is wel zo dat het iets makkelijker te controleren is, maar daarom is de relatie niet beter. Daarnaast is het ook JOUW leven en JOUW relatie! Niemand zou willen dat je ongelukkig bent en zomaar een jongen kiest die “goedgekeurd” wordt door iedereen, maar die jij niet graag ziet… Zo verdoe je je tijd, en je wordt er heus niet vrolijker van! Waar je vriend ook vandaan komt, je moet gewoon realistisch blijven, altijd je ogen openhouden, luisteren naar je verstand én hart… Diep van binnen weet je altijd of het echt of niet is… Of je dat altijd wil inzien, dat is dan weer iets anders :wink: hahaha!

Haha het voelt nu heel echt.
maar mn ouders komen altijd met het argument als ik dat zeg dat het hier ook fout kan gaan dat er dan niet zoveel geld ingestoken wordt.
Ze zeggen dat ik zuinig moet zijn op mn geld en het niet zomaar een enorm bedrag daarin moet steken en bij een vriendje hier thuis hoeft dat niet.
Pfff het is wel moeilijk ja…

Nou ik kan hier ook inmiddels mee praten (helaas)

Ook ik had 9 maanden lang een relatie met een turkse jongen uit kusadasie…Nou ben ik zaterdag erachter gekomen dat hij al 10 dagen een ander had ik ben blij dat ik er achter ben gekomen en zo is onze relatie ook over gegaan…En tja zo zie je maar niet alle turkse jongens zijn te vertrouwen zo ben ik maar weer achtergekomen ik had er veel over gelezen over die 'foute’jongens maar gaf er niet echt veel aandacht aan en dacht zo zal het niet bij mij zijn…Maar goed dus wel…!

Het is jammer maar ik ben weer een ervaring rijker:beef:

En meiden geniet lekker van jullie askims:dag:

@ Cindyyy: Geef het gewoon wat tijd… Leer elkaar wat beter kennen, neem de tijd om je ouders te laten wennen aan het idee. Als ze zullen zien dat jullie blijven contact houden en stapel zijn op elkaar, zal het idee ook minder erg beginnen lijken. Het is logisch dat ouders hun kinderen willen beschermen, zeker wanneer er kans is dat hun dochter naar het buitenland zou verhuizen! Dan kijk je als ouder nog meer uit je doppen! Maar dat is natuurlijk niet zo leuk voor jou! Gewoon volhouden meid en als het zo moet lopen, dan komt alles zeker goed hoor! Veel meiden zitten of hebben in jouw situatie gezeten :wink:

@ Bibi21: Oei meid, wat rot voor je! Jammer dat jouw vriend een bedrieger bleek te zijn, maar gelukkig heb je het snel ontdekt! Maar dat maakt het daarom natuurlijk niet eenvoudiger! Gaat het een beetje? Waar heb je hem leren kennen?

Roosje…Gelukkii heb ik er niet veel moeite mee alleen heel soms dwalen me gedachten weer af maar het valt reuze mee…Ik heb hem in kusadasie leren kennen…Ik moet jou verhaal nog ff lezen…:smiley:

Heerlijk Bibi dat je er zo weinig moeite mee heb…