Je hebt zo je eigen gewoontes en mensen in het land waar je nu woont hebben ook hun eigen gewoontes. Is er een gewoonte uit je woonland dat je zo aantrekt dat je die meegenomen hebt in je eigen gewoontes?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Sinds September 2012 woon ik in Texas…Er is niks wat ik aan gewoontes mee overgenomen heb uit Nederland.Ik was in Nederland internationaal chauffeur en verbleef sowieso al weinig in Nederland en ik heb ook niks mee Nederland…Het eten hier in Texas is goed en ook hier hebben ze lekkere koekjes en zo…En anders bakt mijn vrouw ze wel…Nee, behalve mijn ouders en een paar vrienden, mis ik niet veel van Nederland…Bovendien vind ik, wanneer je naar een ander land verhuisd, je je dient aan te passen aan de gewoontes van dat land…Zouden meer mensen ( in Nederland ) moeten doen…
Ik heb in Engeland en Frankrijk gewoond en vond het daar een goede gewoonte om warm te lunchen en 's avonds wat kleiner te eten. Maar helaas lukt dat in Nederland toch niet zo goed, met maar een half uurtje pauze op het werk enzo…
Wat ik vooral meeneem uit andere landen, is de relaxtere levensinstelling en dat men minder materialistisch is. In Nederland is men zo jachtig, heel druk met onzinnige dingen, zonder te beseffen hoe goed we het hier hebben vergeleken met 90% van de wereldpopulatie.
Soms laat ik me wel weer meeslepen in het drukke leven vol plannen in mijn agenda, maar het besef dat we in een welvarend, relatief erg vrij land leven, heb ik wel altijd ten volle en daar geniet ik dus ook van! Klagen over futiliteiten is zonde van de energie.