Heb jij heimwee als je in het buitenland woont?

Als je in het buitenland woont heb je dan heimwee naar je familie en/of naar Nederland?

Breng je stem uit en licht hieronder toe!

Ik woon mijn hele leven al in het buitenland. Alhoewel ik nederlandse ben, ben ik ook in het buitenland geboren. Elke plaats waar ik gewoond heb, heeft zijn charme. De herrinneringen zijn over het algemeen goede herrinneringen. De vervelende dingen zijn al gauw vergeten door nieuwe aventuren.

:wereld:

Nee daar heb ik eigenlijk nooit last van. Tijdens mijn seizoenswerk in Oostenrijk heb ik zo snel leuke mensen leren kennen dat ik me gelijk thuis voelde. Alleen mijn eigen bed is toch altijd iets waar ik na een paar maanden naar verlang!

Echt heimwee wil ik het niet noemen, maar er zijn toch zeker momenten dat ik mijn ouders mis. Maar ik denk dat de meeste mensen dat wel zullen hebben. En ik woon nou ook niet op een bestemming dat ik even een weekendje heen en weer ga om ze te zien… Maar goed, nog 4 maanden wachten en dan zie ik ze eindelijk weer eens…

Heimwee nee dat heb ik niet, maar als ik weer eens in nederland ben heb ik dat wel. Alleen al door de vele regeltjes hier wil ik gelijk weer terug naar thailand om het vrije gevoel wat ik daar heb leren kennen en mijn thaise vrienden

Woon bijna drie jaar in Kuala Lumpur. Zie familie en vrienden minimaal 1x per jaar of wanneer ze deze kant op komen. Ik mis ze echter wel degelijk. Ook mis ik hoe dingen in Nederland werken. Daar had ik nog wel eens wat te klagen, maar eenmaal in het buitenland leer je ook de positieve kanten ervan :). Ook mis ik regelmatig Nederlands eten en vooral bepaalde snacks :)…eenmaal terug in Nederland zal ik de Maleisische dingen natuurlijk op vergelijkbare wijze missen :).

ik ga binnenkort helemaal alleen verhuizen. Dat word Engeland, Ierland of Schotland (die keuze moet ik nog gaan maken) en natuurlijk zal ik heus mijn familie wel een beetje missen, maar heimwee heb ik nooit gehad. Ik ben lange tijd in Australië geweest en heb enorme heimwee terug naar daar!! Ik ben sowieso heel avontuurlijk aangelegd, maar ik heb mezelf in NL nooit thuisgevoeld. Ik heb altijd gezegd “hier hoor ik niet thuis” en dat is ook zo. Geboren en getogen maar toch.

Ik heb zeker last van heimwee. Nog niet vaak eerder last van gehad. Ik zit voor bijna 4 maanden in het buitenland, nu bijna 2 maanden gehad. Wil niets liever dan naar huis, naar m’n vriend, vrienden en familie. Maar daar wil ik gewoon niet aan toegeven! Zeker weten dat ik er spijt van krijg :frowning: