Enquête: Waar in de wereld voel jij je thuis?

Soms lees ik veel negatieve berichten over Nederland, en dan denk ik bij mezelf: “Dan verhuis je toch naar een ander land?”.

Wanneer ik in Rusland ben, voel ik mij thuis. Echter, terug in Nederland, ben ik ook altijd wel weer blij, zeker met warme prak en stukje vlees. :wink:

Maar hoe zit het eigenlijk met de reizigers hier? Voel je je thuis in een ander land? Zou je er ook daadwerkelijk willen wonen, of heb je dit wellicht ook al geprobeerd? Of… Ben je toch altijd wel weer blij om op Nederlandse bodem te staan en is Nederland echt het land waar je je thuis voelt? Voor de Belgische reizigers onder ons natuurlijk dezelfde vraag.

Thuis in Nederland/België, of toch heel ergens anders?

http://oi60.tinypic.com/10h6993.jpg

Ik geniet echt overal, maar om eerlijk te zijn ben ik ook altijd blij terug thuis te zijn. Ik voel me vooral goed in een groene omgeving en dat brengt onze tuin wel weer.
Verder hou ik wel van ruige landschappen (met veel groen) en de bergen. Toen ik 18 was ontdekte ik zwitserland, had zelf mijn hele hebben en houden ingepakt om er te gaan werken en wonen ( het liep echter anders uit en na 2 maanden was ik al terug, maar ik zou er zo gebleven zijn mocht de gelegenheid zich had voorgedaan), dan 2 jaar geleden IJsland, echt plaatsen die me totaal tot rust brengen. Deze zomer Noorwegen en ik kijk er echt naar uit.

Of ik er ook daadwerkelijk zou kunnen wonen? Tja daarvoor moet je partner er dan ook weer voor te vinden zijn en die heeft het eerder op duik-en tropische locaties voorzien.

Werkgelegenheid is ook heel belangrijk als je zo’n stap zet + toekomstmogelijkheden voor je kinderen. Maar mocht dan ook alles positief uitdraaien, dan zou ik zeker de stap durven zetten. Op naar het avontuur :dag:

http://www.bharatareizen.nl/gallery/DSC03568.jpg

En mogen we ook weten waar dit is?

Waar niet? Ik denk dat ik bijna overal wel kan aarden.

Brazilië! Wat een fijn land, warm weer, bruisende cultuur :brazil:

Ben in ongeveer 25 landen geweest, maar laatste paar jaar wel 4x in Kenya. Voel me toch wel behoorlijk thuis in Ukunda Kenya. Voel me daar geen Mzungu meer :slight_smile:
Als ik in Nederland ben mis ik dat dorp met de leuke familie die ik daar ken, maar als ik daar een paar weken ben…is het toch ook wel fijn om weer naar Nederland te gaan. ( zie ook www.myadventures.nl )

Zou zo in Thailand gaan wonen maar… Zonder inkomsten geen brood op de plank. Maar mochten we ooit de kans krijgen dan stappen we op het eerste vliegtuig

Lol, dat land heeft je behoorlijk in zijn greep he Myadventures?
Heb je daar ook al eens gemountainbiked?

Thailand? Dat lees ik graag. Ik woon er regelmatig. Met mijn Thaise verloofde en broer in het noorden (Isan). In ons eigen huis. Echt geweldig. Dat van brood op de plank klopt wel. Samen met een partner houd ik de Stage van je Leven draaiende (www.destagevanjeleven.nl). Het kan dus wel.

Groet, Marcel de Korte

1 like

Het zal vast geen verrassing zijn, maar dan gaat er toch niks boven Noord-Korea…

…maar niet heus :biggrin:.

Zonder gekheid, het lijkt me best interessant om daar eens langer te verblijven, maar ik weet bij voorbaat al dat ik me daar nooit thuis zou kunnen voelen. Niet onder het huidige vreselijke regime, maar ook als daar hopelijk ooit nog eens iets verandert (wat ik eerlijk gezegd de komende tientallen jaren niet zie veranderen) zal het altijd een vreemde wereld blijven.

Nee, dan denk ik meer serieus toch in de eerste plaats aan Japan. Ook al is het een cultuur die me altijd zal blijven verrassen en blijft de taalbarrière groot, ik kan me wel een voorstelling maken bij een dagelijks leven daar. Maar er moet inderdaad wel rijst op de plank komen, dat is en blijft toch een serieus obstakel om daadwerkelijk die stap te overwegen.

Verder is het toch meer plaatselijk. Zo had ik direct een goed gevoel bij bijvoorbeeld New York en Vancouver, maar had ik dat gevoel toch veel minder bij andere plaatsen in die beide landen. Geweldig om als toerist te bezoeken, maar om er te wonen? Nee, dat niet.

Klopt…heb ik met andere landen niet. Ken daar steeds meer mensen, voel me daar thuis.
Mountain biken heb ik daar nog nooit gedaan. Dat zou ik dan liever vanaf Tanzania Usambara moutains doen waar ook kennissen wonen ( www.mamboviewpoint.org ) Daar staan volgens mij ook fietsen. Lijkt me super leuk. Maar is dan eerst ff zoeken naar mensen die dat ook willen :slight_smile:

Probeer maar eens te kijken of Goossens daar ook clincis verzorgd :slight_smile:

1 like

Mijn man en ik zijn inmiddels al 6 keer op vakantie geweest in Thailand en de tickets voor de 7e keer zijn al geboekt. Mijn man werkt in de luchtvaart en we hopen nog steeds dat hij ooit eens gestationeerd word in Thailand dan zou een verhuizing meteen een stuk eenvoudiger zijn.

Nog ff off topic dan :slight_smile:
Als ze dat zouden gaan doen… hebben ze denk ik al twee gegadigden…Toch ? :slight_smile:

Ik ben altijd in voor een leuk avontuur, maar op zich kan ik me leukere en fijnere plekken indenken om te mountainbiken. Iets meer schaduwrijke plekken o.a. (en beter bier voor na afloop)

Ik voel me thuis in Spanje, vooral In Benidorm, Salou, de Costa Brava. En verder ook in de Ardennen. Hatrival bijvoorbeeld.

Ik woon in Genua, Italie. Prachtig land, maar veel problemen (crisis, hoge schuld, hoge belasting, gebrekkige sociale voorzieningen, etc.). Geen toekomst voor m’n kinderen. Wij willen eigenlijk een paar jaar met de boot gaan varen en dan gaan wonen waar het ons bevallen is. Te denken aan Brazilie, Panama, Belize, Madeira, Curacao, Azoren, Thailand, Maleisie, Mallorca,…
Wat ik geleerd heb, is dat het context gebonden is. Als je amper kan rondkomen, dan de zon elke dag schijnen maar leef je niet optimaal. Hetzelfde geldt als je werk moet doen dat je niet leuk vind.
Sommigen willen natuur (bergen, jungle, bos, zee) terwijl anderen in de stad willen wonen. Ik moet zon hebben en blije mensen om me heen met positieve instellingen en vertouwen in de toekomst.
Ik denk dat ik over 4 jaar in Curacao zit voor 1 of 2 jaar (goed voor het Nederlands van mijn kinderen :)).

2 likes

Alleen naar Rusland voor de mooie vrouwen, het land zelf zeg mij niets.(teveel corruptie)
Moest ik ergens naartoe gaan op reis ,dit jaar dan wordt het Italie. (mooi landschap,mooie meiden en lekker eten)

Amerika! Wat hou ik van dat land. De schitterende natuur in het westen, de steden in het oosten.
Dit jaar gaan we naar Bali op vakantie omdat ons dochtertje dat wilde, maar we missen Amerika nu al.
Volgend jaar weer hoor!
De overdreven vriendelijkheid, het ‘only in America’ gevoel, en natuurlijk de eetgewoontes. (Altijd weer moeten afvallen na een bezoek aan Amerika.)
Ik zou er zo kunnen gaan wonen, if only…