Je hebt zo je eigen gewoontes en mensen in Spanje hebben ook hun eigen gewoontes. Is er een gewoonte uit Spanje dat je zo aantrekt dat je mee genomen hebt in je eigen gewoontes?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Je hebt zo je eigen gewoontes en mensen in Spanje hebben ook hun eigen gewoontes. Is er een gewoonte uit Spanje dat je zo aantrekt dat je mee genomen hebt in je eigen gewoontes?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Tapas!
ik woon sind 6 jaar hier in spanje als pensinado en kan het iedereen aanraden
Nee, maar wanneer ik in Spanje ben pas ik me wel aan. En houd ik bijvoorbeeld siesta’s en eet ik veel later!
ik neem niet alle gewoontes aan bijvoorbeeld het late eten dat s’avonds pas om 21,00 uur is maar absoluut wel de siesta
In ieder geval vaker ‘Hola’ zeggen inplaats van ‘Hoi’. Daarnaast probeer ik wel als ik ergens ben en als laatste ergens aansluit (op de markt, in een winkel, of in een wachtkamer), te vragen wie als laatste is binnengekomen. Mensen kijken me wel raar aan, maar ik weet tenminste wanneer ik aan de beurt ben.
Haha dat is inderdaad typisch spaans!
Oh ja? Ik had juist de indruk dat er aardig wat wordt voorgedrongen, of verwar ik dan de herinneringen aan Zuid-Amerika met die van Spanje? Ik vind dat juist über-Hollands, dat vragen wie de laatste was. Althans je ziet/hoort dat de oudere generaties vaak doen (als er geen nummertjes zijn). Ik doe het meestal ook.
Ik vind het wel prettig want dan let de rest ook op dat er verder niemand voordringt. Wachten vind ik niet erg, maar wel als je de hele tijd moet opletten en ‘vechten’ voor je plekkie.
Hier in Sevilla vraagt de laatst binnengekomene altijd: ¿Quien es la ultima? of kortweg: ¿la ultima?
Uiteraard niet in een bar, maar wel bij marktplaatsen, apotheek, slager etc.
Fijn is dat. In Thailand bijvoorbeeld, maar ook in Brazilië en Colombia, houden ze erg van voordringen. Vooral in Thailand was het echt vermoeiend, ik hou niet van zo te moeten persen, duwen en trekken maar als je het niet doet kom je nooit aan de beurt. En ondertussen dus ook nog opletten dat je niet gezakkenrold wordt in die duwende menigte.
Oh ja de gewoonte van tapas eten is wel weer wat aangezwengeld door Spanje! Ik deed het daarvoor ook al graag maar heb weer wat nieuwe ideetjes opgedaan.