Wat vind jij het meest typerende aan Spanje?

Elk land heeft wel iets dat het land uniek maakt. Spanje heeft enorm veel tradities die Spanje uniek maakt. Wat vind jij het meest typerende aan Spanje? Zijn dat de stierengevechten, de paella?

Stem hierboven en licht eventueel je antwoord toe!

Dat kinderen smkiek zó belangrijk zijn.

In Nederland probeer je liever niet met kleine kinderen naar een restaurant te gaan. Of anders alleen als ze zich kunnen “gedragen” en muisstil zijn.
In Spanje spelen/rennen ze gewoon tussen de tafels en dat vindt iedereen leuk.

Ik heb zelfs vorige week mijn kinderen (van 5 en bijna 4) meegenomen naar een sollicitatiegesprek. Ik wilde ze buiten de vergaderkamer bij een secretaresse laten, maar ik mocht ze zelfs de kamer in meenemen.
Nu waren ze wel stil, ik had eten, drinken en kleurtjes meegenomen. Maar in Nederland zou ik dat niet in m’n hoofd hebben gehaald.

Het afwisselende landschap en klimaat

He meest typerende aan Spanje vind ik de flexibiliteit van de mensen. De regels zijn regels zolang niemand er de dupe van wordt. Als de bus net weg rijdt en de buschauffeur ziet dat je ook mee wilt stopt hij bijna altijd. In het werk is dat ook zo. Als het nodig is kunnen details van een bouwproject ter plekke veranderd worden. Natuurlijk heeft die flexibiliteit net als starheid ook zijn nadelen.

De siesta… verschrikkelijk… en alle winkels gaan dicht…