Elk jaar weer gaan er weer een hoop Nederlanders en Vlamingen richting Spanje. De één naar Blanes om twee weken lang te feesten, de ander om cultuur te snuiven in Sevilla. Wat doe jij als je in Spanje op vakantie bent? Stem hierboven; je kunt je keuze(s) toelichten in een reactie op deze enquete!
Steden bezoeken en cultuur snuiven staan bij mij het hoogste op de agenda, al moet ik zeggen dat nu ik twee jonge kinderen heb de vakanties iets meer ‘relaxed’ zijn geworden in die zin dat we wat meer op 1 plek blijven en dicht bij speeltuinen en pannenkoekrestaurants rondhangen
Spanje staat bij veel vakantiegangers bekend als een strandbestemming. Ik moet zeggen dat ik enorm veel van de zon houd maar ik heb totaal niets met strand, of ieder geval de hele dag in de zon liggen. Een duik in de zee dat vind ik dan wel weer erg verfrissend maar dat niet in combinatie met “strand liggen”.
Ik bezoek graag dingen die iets met cultuur te maken hebben, voornamelijk in de trend van stedentrips. De omgeving verkennen per fiets of (huur) auto (jeep cabrio, huurauto dus) en kennis maken met de plaatselijk bevolking vind ik ook een geweldige bezigheid.
In ieder geval alles lekker relaxt, toch wel regelmatig naar ,t strand, terrasjes pakken en s,avonds lekker genieten met een heerlijk koud biertje bij live muziek en toch ook wel een paar steden bezoeken
Vroeger hield ik alleen van feesten. Nu is dat wel n beetje minder geworden. Nu kan ik gewoon al van t heerlijke climaat genieten. Het buiten eten en de relaxte mentaliteit. Eigenlijk is er voor elk wat wils. Heerlijk land. Ik wil dan ook voorgoed in Spanje wonen. Ben nu nog bezig n goede taalschool te zoeken. Maar ik kom niet verder dan Don Quijote. Iemand nog suggesties?
Ik doe echt van alles in zo’n korte vakantie…
Ik ga lekker genieten van het mooie weer, in de zee zwemmen en op het strand liggen bakken. 's Avonds vind ik het leuk om even wat te drinken in een kroegje.
Vaak ga ik ook even in Palma aan om daar lekker te winkelen en daarnaast doe ik mee aan diverse excursies.
Ik wóón natuurlijk in Spanje, maar ga hier toch ook op vakantie.
Voordat ik hier naartoe verhuisd was, ben ik 2 keer op vakantie geweest (ook in deze omgeving) specifiek om de taal te leren (die staat niet vermeld!!!).
Als ik hier nu op vakantie ga, dan is dat toch echt om wat cultuur te snuiven, vrienden en familie te bezoeken en rond te reizen, tot nu toe alleen nog door Andalusië. Daar is nog meer dan genoeg te zien!
Steden opzoeken om te winkelen, en cultuur te snuiven.
Eerlijk gezegd heb ik het niet zo op het strand maar bakken kan natuurlijk niet missen!
En op nummero 1; Feeeeeest!
Ik chill hem overheerlijk in Barca, wat heeft deze stad eigenlijk niet te bieden? Mooie vrouwen, heerlijk eten, cultuur, strand! Al het mogelijke dat je je maar kunt wensen!
Oh en MegaMite ik kan je helpen met het vinden van een goedkope en leuke talenschool in Barca!
Laat me maar wat weten als je geïnteresseerd bent!
Barcelona heeft veel culturele bezienswaardigheden, rond rijden door het binnenland biedt mooie dorpen en prachtige vergezichten, een concert bijwonen in een kathedraal in Barcelona is heel romantisch, en tussendoor een koele duik in zee, dat was mijn vakantie in Spanje, heerlijk!