Spanje is een mooi en populair (vakantie-) land. Wat trekt jou het meest aan in Spanje? Zijn dat de vriendelijke mensen? Of ga jij naar Spanje voor het klimaat?
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord eventueel hieronder toe.
Spanje is een mooi en populair (vakantie-) land. Wat trekt jou het meest aan in Spanje? Zijn dat de vriendelijke mensen? Of ga jij naar Spanje voor het klimaat?
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord eventueel hieronder toe.
alle zaken die gemeld zijn trekken me aan in Spanje !! Het is een super vakantieland.
Ik ben er nog niet zo lang bekend mee, maar na afgelopen zomer de Spaanse keuken ontdekt te hebben, wil ik niets anders meer!! (hihi… zo erg is het nou ook weer niet hoor)
Alles van wat vermeldt werd, maar tevens het grote verschil en verscheidenheid die dit land telt. Wat de vraag klimaat betreft, dient gezegd te worden dat Spanje over verschillende klimaten beschikt, zo is Galicië aan d Atlantische ocean, de Costa Brava aan de Middelandse zee niet, en zoals op de laatste plek iedereen in de zomermaanden gaat zonnen, is minder bekend dat Spanje een ruim aanbod biedt aan wintersportgebieden, zoals de Pyreneën en de Sierra Nevada.
Verder heeft Spanje een rijke geschiedenis en Cultuur, de basismat van héél Hispania.
Véél uit te leren!
Lees eens “de geschiedenis van Spanje” door LEMM. (verkrijgbaar bij De Standaard).
ik vindt het moois dat de mensen veel buiten leven en thuis hun privecy hebben.
en dat ze niet zo materialistisch zijn aangelegt, de gezelligheid is het belangrijkst.
en dat kan met kleine beetjes, zeker weten, ze genieten meer dan de nederlanders.:vak02::zon02:>>>
spanje alles onder de zon de enige terechte en voor geen cent overdreven tv reclame
waar vind je zon zee sneeuw en lekker eten voor een betaalbare prijs ook nog
en uiteraard de reeds veelvuldig gemelden vriendelijke mensen
Wie naar Spanje reist dient ooit eens te verblijven in één van de prachtige Paradores hotels, die allemaal gelegen zijn op uitzonderlijke locaties. Ze staan allemaal op de landkaart van Michelin aangegeven.
Zo is er het Parador-hotel in het Alhambra zelf gelegen, in het mooie en architecturaal indrukwekkende verbouwde klooster van San Fransico, waar de originele graven binnen liggen van de Katholieke koningen Isabella van Catillië en Ferdinand van Aragon.
Of het Parador hotel, in volledig natuurpark, en aan de voet van de krater van de Teide in Tenerife.
Hieronder geef ik de link, zodat iedereen zelf kan kijken naar de mooie foto’s en het hotel opzoeken op kaart.
Alleszins een aanrader!
Voor mij is het toch echt de Spaanse taal en de cultuur.
Ik heb een half jaar in Barcelona gewoond en ik mis toch eigenlijk wel.
Uiteraard is het weer ook mooi meegenomen.
Ik word soms een beetje leip van alle verborgen persoonlijke reclame hier maar met onderstaande reclame ben ik het dan wel weer eens. Als cultureel antropoloog ben ik afgestudeerd op Spanje en Spanje was niet voor niets ooit: The Spains… Niet alleen in klimaat verschillen de regios sterk maa ook in cultuur, geschiedenis en collectief geheugen (veel nationalistische gevoelens per regio) en ook veel in taal en dialect. Je hebt het galisisch, catelaans, baskisch (aantal verschillende talen hierbinnen overigens) en castiliaans (algemeen spaans) in vele dialecten. Qua geschiedenis en politiek is spanje een interessant land met ontzettend veel cultuur. Geografisch dus even verschillend.