Spanje: het land van de zon. Oftewel, reizen door Spanje doe je alleen met mooi weer, dus in de lente of in de zomer.
Mee eens of niet mee eens? Stem hierboven in de peiling en licht je mening eventueel hieronder toe!
Spanje: het land van de zon. Oftewel, reizen door Spanje doe je alleen met mooi weer, dus in de lente of in de zomer.
Mee eens of niet mee eens? Stem hierboven in de peiling en licht je mening eventueel hieronder toe!
Om zelf maar even af te trappen: ik ga niet alleen voor de zon naar Spanje, maar het is wel meegenomen. Een koud Spanje is net iets minder leuk voor mij.
In de winter: skiën in Spanje!
We wonen in Spanje, dus gelukkig vinden we het er in de winter ook leuk.
En nog steeds is het hier in de winter lekkerder dan in Nederland. Vorige week liepen we nog zonder jas buiten. Het is nu best fris, maar 'smorgens de ruiten van je auto krabben is nog steeds niet nodig.
spanje is veel leuker in de winter overdag lekker weer en niet van die vervelende toeristen
heb me altijd een beetje geschaamd voor de meerderheid van mijn landgenoten
verder altijd opgetrokken met de plaatselijke bevolking wat de taal ook ten goede komt
voor mij is spanje helaas verleden tijd daar ik sinds eind 2004 in mexico woon en de financien op die manier niet zo geweldig zijn
maar spanje met recht alles onder de zon
:kus: Niet mee eens want ieder seizoen heeft zijn bekoring. Marieke:king:
Het is zelfs mogelijk om ´s morgens te skiën in Sierra Nevada, Granada en daarna beneden aan het strand te gaan liggen zonnen. ¿Que más quieres?
En hoe warm is het dan, 15 graden, 25 graden, 35 graden? Voor het zon gedeelte dan dus.
Op mooie dagen in de winter moet je toch nog op een graad of 20 uitkomen aan zee. Niet slecht voor december, januari, februari. Het zou zelfs meer kunnen zijn. Sierra Nevada heeft eeuwige sneeuw dus je kan bijna altijd skien!
Ik zou niet snel voor de wintermaanden (dec.jan.febr.) kiezen en ook niet voor juli en augustus.
Maar gelukkig zitten er nog heel veel mooie maanden tussen!
En een stedentripje kan natuurlijk wel het hele jaar door!
Deze peiling vind ik wel grappig, vooral daar de vraag natuurlijk niet helemaal slim gesteld is… Natuurlijk wil je Spanje voor de zon, maar wil je Spanje in de zómer?! Dat is de vraag en dan moet ik toch echt zeggen: NEE!
Ik woon hier natuurlijk het hele jaar, maar vrienden die me op komen zoeken, raad ik het juist af om in de zomer te komen: dan is het namelijk echt VEELS TE HEET! Het voor- en najaar zijn veel geschikter, zéker hier in het zuiden! Heerlijke temperaturen, nog warm genoeg om aan het strand te liggen, maar niet te warm om dingen te ondernemen.
De winter is hier ook lang niet slecht. Zeker als je flexibel bent met waar je naartoe gaat, maar ikzelf ga dan toch echt niet naar het strand: het water is mij te koud nu! Echter, in de omgeving van Marbella e.d. heb ik ze wel gezien hoor, genoeg mensen die in november nog aan het strand lagen. Brrrrrrrrrr!
Liefs,
Carolina
We zijn gebonden aan de schoolvakanties in de zomer, daardoor komen we alleen in die periode in Spanje. Moet zeggen dat de temp. op de Canarische Eilanden me goed bevalt, zo rond de 27 graden.
Slechts 1x in februari naar Lanzarote geweest en het verschil in temperatuur is mij te groot.
Groet, Mees
Momenteel is het een baggerwinter. Maar soms is het toch nog max 23 graden aan het strand. Zondag bijv was het uit de wind nog 23.
Wel lekker idd dat er nu weinig van die toeristen zijn, in de zomer ga ik daarom meestal even een paar weken weg, omdat het gewoon te druk is hier.
Nee dat niet. Spanje wel leuker in de zomer ;). Vind het toch fijn als je zonder jas op een terras kan zitten, naar het strand kunt gaan en kunt genieten van de groene bomen. Maar ook in de winter is Spanje mooi en wel een stuk rustiger!
Met geluk 5 dagen in het jaar en als het kan is de sneeuw zeer waarschijnlijk bagger
Ik vind Zuid Spanje wel leuk, rustiger en weer zoals in Nederland in de herfst en zo nu en dan zoals in de zomer met weinig regendagen