Hallo,
Zijn er adressen in st. Petersburg om een cursus Nederlands te volgen.
Zelf heb ik al wel iets gevonden maar 650 euro lijkt me wel erg veel.
Groeten Jeroen
Hallo,
Zijn er adressen in st. Petersburg om een cursus Nederlands te volgen.
Zelf heb ik al wel iets gevonden maar 650 euro lijkt me wel erg veel.
Groeten Jeroen
Je bent zelf Nederlander en wil in St. Petersburg Nederlands gaan leren? Of slaat deze vraag niet op jezelf?
Naar mijn weten kun je via Het Nederlands Instituut in St. Petersburg Nederlandse taalcursussen doen.
Succes!
Ik ben Nederlander, dus het gaat niet om mezelf.
Mijn vriendin wil Nederlands gaan leren.
Het instituut hebben we ook al gevonden, maar die beginnen pas in September weer.
Oke, ik denk dat je vriendin zelf het beste op zoek kan gaan. Zij is tenslotte Russisch, dus dan lijkt het me makkelijker als zij zelf in St. Petersburg op zoek gaat naar cursussen. Behalve het Nederlands Instituut heb ik geen idee wat betreft Nederlandse cursussen in SPb. Als ik je vriendin was zou ik gewoon rondvragen in een Nederlandse groep, bijvoorbeeld op VKontakte. (Mits ze daar een profiel heeft natuurlijk)
Dank je.
Als we iets vinden zal ik het hier posten.
Graag gedaan hoor.
Ik heb ook een kennis in St. Petersburg die Nederlands heeft geleerd. Ik geloof dat hij het ook via het Nederlands Instituut heeft gedaan, maar ik kan altijd eens vragen of hij nog iets anders weet.
Ik ben in ieder geval benieuwd of jullie iets vinden, nogmaals succes.
Mijn vriendin leert het ook bij het Nederlands instituut. Het gaat erg goed.
Ik heb een voorstel voor Russiche mensen die Nederlands willen leren, je moet wel in bezit zijn van een computer en Skype hebben.
Stuur een mailtje naar : el_nino_tip@live.nl
Met vriendelijjke groet.
Spreek je zelf ook Russisch? Of zou je zelf ‘lesgeven’ in het Engels?
IK ken een Russiche - Nederlandse die Nederlands geeft aan Russen, als je Skype hebt en geintreseerd ben. reageer dan maar. el_nino_tip@live.nl
Groeten EL
Ik spreek jammer genoeg geen Russiche, maar Engels wel, just a little bit.
Aha, begrepen. ![]()
probeer eens www. russischinrusland.nl
do svidania
Wim
Een tijdje geleden heb ik dit onderwerp geopend.
Hierbij een update.
Er zijn 2 instellingen waar je Nederlands kunt leren in St. Petersburg.
(misschien zijn er wel meer en/of prive lessen, maar die heb ik niet gevonden of belachelijk duur)
Deze 2 beginnen in September.
Dutch Instituut, klas van rond de 15 personen.
Hier moest je op inschrijven, maar die zat met een paar uur al vol dus wij vielen buiten de boot.
Nu hebben we een andere gevonden.
3 personen in 1 klas.
2x per week 1,5 uur (dinsdag en vrijdag)
18:00 - 19:30 of 20:30 - 22:00
Prijs 5000 RUB per maand.
Studie boeken: Goed zo 1 en Goed zo 2 heb ik in NL gekocht 58 euro totaal.
De audio CD is 85 euro, maar ook te downloaden :paranoid:
Ook het antwoorden boek 22,50 is te downloaden.
Groeten Jeroen
PS. nog een paar dagen en dan >>> naar St. Petersburg
Ik heb even met veel interesse meegelezen aangezien mijn vriendin uit Oezbekistan deze maand in st Petersburg gaat wonen (stuk makkelijker voor mij ook), zij wil ook Nederlands leren.
Hierbij nog de gegevend voor wie intresse heeft.
The Netherlands Institute in Saint-Petersburg
Kaluzhsky Pereulok 3 193015 St. Petersburg
Telephone: +7 (812) 327-08-87
Fax: +7 (812) 718-19-39
E-mail: info@nispb.ru
http://nispb.peterlinkweb.ru/
information in russian, dutch and english
Linguistic centre "Dar rechi’’
Saint-Petersbur, Bolshaya Zelenina street 18 block 2
Telephone: +7(812) 405-84-95
http://dar-rechi.ru/languages/nl/
information in russian
Mijn vriendin is gisteren begonnen bij het nederlands Instituut.
's ochtends belde ze van het Nederlandse instituut dat er 1 plaats was vrijgekomen en 's avonds meteen gegaan.
2x per week 2 uur les.
2 blokken, Sept - Dec en begin volgend jaar.
Deze lerares is Nederlands en de kans van slagen voor het inburgerings examen is erg groot.
18.000 Rub per semester zijn de kosten.
De boeken heb ik in Nederland besteld en omdat ik morgen naar St. Petersburg ga neem ik ze mee.
bedankt voor de info!
De boeken die ze gebruiken zijn Goed zo deel 1 en goed zo deel 2. Kun je ook kopen bij Pegasus in Amsterdam.
Mijn vriendin heeft 2 semesters Nederlands gevolgd. Ik praat alleen nog Nederlands met haar. Zij spreekt soms nog Engelse woorden en de uitspraak is niet altijd goed maar in het algemeen ben ik zeer tevreden hoe het vordert.
Ze kan zich in Nederland op straat en in de winkel erg goed verstaanbaar maken. Binnenkort gaat ze aan het derde deel beginnen.