Beste Filippijnengangers ik vroeg mij af waar en wie:wereld: er in het midden of zuiden van de filippijnen inburgeringscursussen geven, ja jullie zien het goed , ook ik ben gevallen voor een filippina en zeker 30 keer gewaarschuwd:slapen:, maar ik ben bereid het riscico te nemen! ik wil haar om te beginnen ned. leren als ze echt serieux is haalt ze haar inburgeringsexamen en begin ik haar te vertrouwen!:kus::zon02:
In Cebu schijnt een Nederlander deze cursus te geven . Contact opnemen via e-mail [EMAIL=“inburgeringsleraarcebu@gmail.com”]inburgeringsleraarcebu@gmail.com
Korikong, bedankt voor je tip. Ik sprak hier ook andere Nederlanders en Belgen en deze leraar schijnt de beste te zijn op inburgeringsgebied, al zijn kandidaten hebben het examen gehaald, dat scheelt gewoon weer wat geld en tijd natuurlijk want als je vriendin zakt moet je weer langer wachtten en opnieuw betalen.
@ Pilover, Even een vraagtje is je vriendin inmiddels al begonnen met nederlandse les in Cebu? En zo ja wat zijn haar bevindingen ? Reden dat ik het vraag is dat ik soms door mensen word gevraagd of ik weet of dat kwalitetief goede cursussen zijn. helaas kon ik op internet geen recensies vinden hierover. Wel zag ik dat er in manila ook iemand is die deze cursussen geeft http://roosloot.netfirms.com/index.shtml
![]()
![]()
Hallo Korikong,
Tja erg onaardig van mij denk ik om je niet te bedanken!, bij deze. wat betreft de cursus, heb ik deze inderdaad gedaan bij de inburgeringsleraar in cebu, ik heb hem gewoon persoonlijk gemaild, mijn vriending heeft de examentraining gedaan en inmiddels haar inburgeringsexamen op de nederlandse ambassade gehaald!:cheer::cheer:Hiervoor wil ik de inburgeringsleraar in cebu dan ook alsog heel erg bedanken. Als recentie voor hem: de man is Snel, Safe (hij kent zijn vak) en Simpel, hij maakt het niet moeilijker dan het is!
overigens wil ik niet al te veel reclame voor hem maken want hij heeft het erg druk momenteel, hij zit vrijwel vol tot aan april as. zei hij dit vanwege de verscherpte exameneisen va 8 mei as!
Okay, bedank voor de snelle reactie. En bij deze gefiliciteerd met het feit dat je vriendin het examen goed heeft doorstaan. Jammer te horen dat de eisen weer verscherpt worden, en de cursus vol zit.
De inburgeringsleraar in cebu is inderdaad goed, hij geeft voornamelijk lessen in kleine klasjes, mijn vrouw heeft dit ook gedaan en is voor het examen op de ambassade in manila geslaagd. Ook mijn dank gaat nog uit naar de heer Boon. Momenteel heeft hij het inderdaad druk tot aan mei, overigens veranderen en verscherpen de eisen weer per 1 mei 2012 want dan moet er ook een schriftelijke toets gemaakt worden. Wilders wil kost wat het kost het aantal importbruiden (zo heten onze vrouwen tegenwoordig) terugschroeven en dat valt te merken, zo gaan de leges ook weer omhoog (nu al ca. 1400 euro, 990 visum, 350 tgn, en 45 adm. kosten evt. 100 mv45 verklaring) per 1 december 2011, het zal er niet makkelijker op worden allemaal! Veel sterkte!