Ik heb een vraag en hoop dat iemand me daarbij kan helpen. Mijn vriendin wil nl graag naar nederland komen en moet voor het MVV visum dat examen doen. Ze woont zelf in bkk dus bkk is het meest praktische. Heeft dr iemand wellicht ervaringen met een van de 3 aanbieders van in burgeringscursussen in bangkok? Ik heb op internet gekeken echter daar word ik niet veel wijzer van.
ik hoop dat iemand me kan vertellen welke school goed is en welke minder goed zodat ik een keuze kan maken.
Goedemorgen Ralf
Ik ben op dit moment met hetzelfde bezig. Misschien dat we elkaar een beetje kunnen helpen. Mijn vrouw is op dit moment in NL en heeft heel veel aan www.taalklas.nl Dit is een uitgebreid programma misschien kan ze zichzelf hiermee alvast voorbereiden. Is je vriendin hier al eens geweest?
Ik zit momenteel voor 4 maanden in bkk voor werk. Ik heb vernomen dat er 3 scholen zijn een gerund door een belg in lad phrao een andere tevens in lad phrao (nederlander) en een in sukhumvit. Ik kan nergens info vinden of recensies van ervaringen van mensen. Deze staan wel op hun eigen website echter dit is natuurlijk preken voor eigen parochie. Weet jij al wat meer en wanneer wil je je vriendin laten naar nederland laten komen?
Hoi Ralf,
Wij hebben onze keuze laten vallen op deze school http://www.nederlands-leren-in-thailand.nl/ Het is niet dichtbij BKK maar dat heeft ook z’n voordelen.
Het is de bedoeling dat ze er zsm mee gaat beginnen. De planning is 13-09. als alles gaat zo als we hopen dan komt met mij terug naar NL op 18-01-2011 :cheer:
als je vriendin naar nederland komt op een toeristen visa kan ze ook z’n cursus doen bij het roc dit heeft een kennis van mij gedaan en het grote voordeel hiervan is dat ze ook buiten de cursus om veel nederlands hoort en van veel dingen veel kan leren zoals bijvoorbeeld sesamstraat,schooltv en tekenfilms deze cursus was 3 jaar geleden 235 euro en dan ging ze 3 dagen in de week naar school ze is in 1 keer geslaagd toen ze terug kwam in thailand
intussen woont ze nu hier nu ruim 2 1/2 jaar
Graag gedaan en succes voor je vriendin met de cursus, voor jou kwam deze tip mischien te laat maar anderen hebben er nu of later vast wel wat aan dus dat het hier staat is nooit verkeerd, ook is het zo een voordeel dat ze ziet waar ze tercht komt qua land en dergelijke kan ze dat ook eens goed mee maken, ook dit is voor jou vriendin niet meer echt van toepassing maar wederom voor alle anderen
is dit enkel gericht op Thaise vrouwen die naar NL komen ?
Of kan dit ook voor Belgie ?
Voor mij gaat het erom dat ze basis nederlands leert spreken, het gaat me niet zo direct om de inburgeringscursus
Ik heb een zeer goede ervaring met Richard van der Kieft, zijn school zit in Sukhumvit. Mijn vriendin was zeer blij met zijn manier van lesgeven. Ik heb hem niet ontmoet maar wel een paar keer per telefoon gesproken. Hij geeft al heel wat jaar Nederlands les in Bangkok en mijn gevoel is dat hij weet waar hij het over heeft. Mijn vriendin had een goede score op het examen. Zijn website www.nederlandslerenbangkok.com Veel succes.