In Moscow Russisch leren en welk niveau vereist

Hallo.
Waar in Moscow kan ik Russisch leren van een Nederlandstalige of Engelstalige leraar/lerares?
En de vraag welk niveau er in Rusland gevraagd wordt als mijn verblijf daar wat meer permanent wordt.
Inburgeren oid.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het A1 of A2 is maar ik kan het niet terug vinden.
Ik ben momenteel op zoek naar een baan in Moscow als procesoperator.

Verschillende universiteiten bieden Russische taalcursussen aan, zoals het Pushkin Instituut en RUDN. Dit is echter allemaal gewoon in het Russisch. Een docent die eventueel Engels of Nederlands spreekt, zul je via internet moeten vinden. Wellicht via repetit-center.ru.

Wanneer je een verblijfsvergunning aan wil vragen, zul je een Russische inburgeringstest moeten doen. De test richt zich niet enkel op de taal, maar ook op geschiedenis en wetten. Waar het taalgedeelte waarschijnlijk A2 is, zijn de andere delen gewoon moeilijk. Je zult dus echt veel moeten oefenen.

Je bent op zoek naar een baan, maar heb je al iets op het oog en spreek je überhaupt al een beetje Russisch?

Mijn Russische kennis beperkt zich tot het alfabet en een aantal vaak gebruikte woorden.
Er zijn echter ook een heleboel buitenlandse bedrijven waar Engels de voertaal is en waar ik
dus veel sneller Russisch kan leren.
De cursussen die ik tot nu toe gevonden heb waarbij er een Engelse begeleiding is kosten al snel honderden euro,s per week van 20 lessen.
De R.U.G. bied bijvoorbeeld een cursus aan over 13 weken van 2 uur per week voor de prijs van 10 lessen van 50 minuten in Moscow.
Ik wil nu nog geen inburgeringstest doen, maar het zou wel handig zijn als ik ergens de regeltjes en vereisten kan vinden.
Ook is het dan handig als ik alvast de basis heb die gevraagd worden mocht ik eraan toe zijn.
Volgende week vrijdag heb ik een gesprek bij een recruitment agency die vaker met buitenlanders werkt.
En via via worden er wel contacten gelegd maar dat duurt gewoon erg lang, waarbij ik mijn kansen wil maximaliseren.
Bedankt voor de links, ik zal daar eens op zoeken.

…Maar ook zat bedrijven waar enkel Russisch wordt gesproken. Niet om lullig te doen, maar waarom Rusland? :wink: Ben je er momenteel ook?

Ik ben er nu 5 x geweest, donderdag 21 december tot en met 9 januari ben ik er ook weer, daarna eind januari en week 8 in februari.
In mijn vakantie ben ik mijn vriendin tegengekomen die al haar hele leven in Moscow woont.
Ze heeft daar een goede baan, een dochter, en haar muziek.
Aangezien we nog niet besloten hebben of ik die kant op ga of dat we een Europese stad zoeken om te wonen dacht ik
dat het beter is om eerst tijdelijk daar werk te zoeken.
Op die manier kan ik rustig kijken hoe het leven me daar bevalt zonder meteen knopen door te moeten hakken.
Bovendien heb ik uitzendwerk dus wat makkelijker om dit soort besluiten te nemen.

Over het algemeen zijn Russen gewoon goed opgeleid, en is het dus niet zo dat ze per definitie op buitenlanders zitten te wachten, wanneer ze het werk zelf ook kunnen doen. Ik hoop natuurlijk voor je dat jij wél iets kunt bijdragen, waardoor je gewoon in Moskou aan de slag kunt. Denk er echter niet te makkelijk over. Ik hoop dat het gesprek met het uitzendbureau je iets goeds brengt. :slight_smile:

Gesprek is goed gegaan.
Vanaf maart heb ik een jaarcontract en ga ik dus wonen en werken in Moscow.

Dan worden we buren :hihi: Gefeliciteerd!

Je zou eens kunnen informeren bij Russischinrusland.nl
Dat is een Nederlandse taalschool in Sint Petersburg, misschien hebben die contacten in Moskou en kunnen ze jou vertellen wie je kan helpen met het leren van de taal. Ook zou je kunnen kijken of je een Nederlands sprekende gids vind, sommige van hen geven ook les. Zo is mijn belangrijkste gids in Sint Petersburg docent Nederlands op de universiteit van Sint Petersburg en geeft zij Nederlandse privelessen aan Russen, Ik kan me voorstellen dat andersom ook kan.