Russisch leren in Rusland

Beste reislustigen,

Zoals de titel al doet vermoeden, zou ik graag Russisch willen leren (ik probeer al mijn reizen een educatief tintje te geven) in Rusland. Nu heb ik al via google enige research gedaan, maar natuurlijk zijn niet alle instanties die zeggen een dergelijke cursus aan te bieden even betrouwbaar.

Vandaar mijn vraag hier of er iemand is die zoiets al eens eerder heeft ondernomen en zo ja, hoe diegene dat heeft geregeld en waar.

Alvast bedankt.

Een kennis van me is hier geweest en was over de lessen, het gebode onderdak en de vriendelijkheid en de onderlinge gezelligheid van de groep prima te spreken. Dit is St. Petersburg dus. Ik doe nu een do it yourself cursus via 1. deze site
2. een boek genaamd “Learn Russian The Fast and Fun Way - T. Beyer (Barron’s, 1993) WW.pdf”

Te vinden via NZB zoekmachine in de nieuwsgroepen. Ik plaats geen link omdat dat denk ik niet mag hier.

Ik heb ook Russisch gestudeerd in Rusland. Ik heb er een blog over gemaakt. Die cursus hierboven is nogal duur! Hoe goed een cursus ook is, in een korte tijd kan je toch niet de basis leggen voor de Russische grammatica. Op mijn blog kan je ook veel universiteiten vinden die cursussen aanbieden. Voor vanaf 1200 euro per jaar. Korte cursussen zijn ook mogelijk. Een maand voor 200 euro bijvoorbeeld. Zelfs als het niet op hun site staat, als je ze mailt kan je vaak wel wat regelen.

http://russischstudereninrusland.blogspot.com/

Succes en vooral veel plezier!

Niet dat ik bemoeizuchtig over wil komen natuurlijk, maar waarom studeer je Russisch niet vooraf? Dan heb je er ook wat aan tijdens de reis, het maakt je verblijf trouwens makkelijker.

En het argument van ‘taal-omgeving’ snijdt tegenwoordig geen hout meer, je kan prima allerlei Russische tv-kanalen bekijken, kranten lezen, chatten, mailen, en in forums posten op het internet met Russen.