Russisch leren in Rusland

Beste reislustigen,

Zoals de titel al doet vermoeden, zou ik graag Russisch willen leren (ik probeer al mijn reizen een educatief tintje te geven) in Rusland. Nu heb ik al via google enige research gedaan, maar natuurlijk zijn niet alle instanties die zeggen een dergelijke cursus aan te bieden even betrouwbaar.

Vandaar mijn vraag hier of er iemand is die zoiets al eens eerder heeft ondernomen en zo ja, hoe diegene dat heeft geregeld en waar.

Alvast bedankt.

Een kennis van me is hier geweest en was over de lessen, het gebode onderdak en de vriendelijkheid en de onderlinge gezelligheid van de groep prima te spreken. Dit is St. Petersburg dus. Ik doe nu een do it yourself cursus via 1. deze site
2. een boek genaamd “Learn Russian The Fast and Fun Way - T. Beyer (Barron’s, 1993) WW.pdf”

Te vinden via NZB zoekmachine in de nieuwsgroepen. Ik plaats geen link omdat dat denk ik niet mag hier.

Ik heb ook Russisch gestudeerd in Rusland. Ik heb er een blog over gemaakt. Die cursus hierboven is nogal duur! Hoe goed een cursus ook is, in een korte tijd kan je toch niet de basis leggen voor de Russische grammatica. Op mijn blog kan je ook veel universiteiten vinden die cursussen aanbieden. Voor vanaf 1200 euro per jaar. Korte cursussen zijn ook mogelijk. Een maand voor 200 euro bijvoorbeeld. Zelfs als het niet op hun site staat, als je ze mailt kan je vaak wel wat regelen.

http://russischstudereninrusland.blogspot.com/

Succes en vooral veel plezier!

Niet dat ik bemoeizuchtig over wil komen natuurlijk, maar waarom studeer je Russisch niet vooraf? Dan heb je er ook wat aan tijdens de reis, het maakt je verblijf trouwens makkelijker.

En het argument van ‘taal-omgeving’ snijdt tegenwoordig geen hout meer, je kan prima allerlei Russische tv-kanalen bekijken, kranten lezen, chatten, mailen, en in forums posten op het internet met Russen.

Ik vind dat dat mogelijk zelfs bevorderender is voor een taalstudent, daar hij/zij zich niet druk hoeft te maken over allerlei irrelevante bijzaken zoals huisvesting, inkomen, en uitgaven.

Maar je bent natuurlijk vrij om zelf te bepalen hoe je het doet, lijkt me alleen leuker als je op vakantie gaat met de voorkennis dat taal geen barriere zal zijn - of in ieder geval een verminderde :wink:

Leek me interessant, maar zodra ik je link volg krijg ik deze melding:

Deze blog is alleen toegankelijk voor uitgenodigde lezers

http://russischstudereninrusland.blogspot.com/

U bent niet uitgenodigd om deze blog te lezen. Als u denkt dat dit een vergissing is, neemt u contact op met de auteur van de blog en vraagt u om een uitnodiging.

Kun je me uitnodigen? Zo, heb even de was voor je gedaan. :was: Of moet ik meer doen voor een uitnodiging?

Heb inmiddels een aantal zanbieders gevonden: MGU (universiteit van moskou), globus international en RUSlanguage.

Over globus lees ik de meest positieve verhalen. Zal waarschijnlijk komen doordat ze met kleine groepen werken (tot 4 a 5 man). Maar ook doordT ze de lessen voor vele ambassades organiseren. Ze zijn echter ook meteen de duurste.

Prijs boeit me niet extreem veel, heb het liefst gewoon de beste. Lees toch aardig wat verhalen van mensen die een persoonlijke leraar hadden die hen een aantal verkeerde zaken hadden aangeleerd. Kosstte ze meteen veel extra moeite om terug op het juiste spoor te komen.

Tips zijn welkom.

Waarom perse in Rusland. Bij Modern-Russisch krijg les van een native speaker en al bij het twee niveau heb je breakouts met echte Russen in Rusland. Dit kan allemaal met lesgeven middels Skype.

Ik heb ook gekeken voor de cursussen die eerder al genoemd zijn.
Mijn keus is uiteindelijk gevallen op…

De volksuniversiteit.

De reden is simpel.
Je hebt over een langere periode 1 les per week.
Je hebt leermateriaal dat zich al bewezen heeft.
Kleine groepen.
Tussendoor huiswerk en mogelijkheid om met partner/anderen te oefenen.
Ik denk dat je doordat je niet 2 weken aan het stampen bent alles uiteindelijk veel langer blijft hangen.
De prijs :o