Reizen door Rusland

Hallo allemaal!

Heeft er iemand ervaring met rondreizen door Rusland?
Puur het budget reizen dus, liftend en kamperen…!
Ik heb al wel veel gelift alleen, maar ik ben nog nooit in Rusland geweest.
Ben momenteel wel bezig met Russisch, omdat ik ook de afgelegen gebieden op wil zoeken (dus niet alleen Moskou, St Petersburg etc).

Ik hoor graag wat van jullie!

Groetjes
Jessica :slight_smile:

Hoi, ik ben Vladimir Borodin oorspronkelijk uit Rusland en ik heb een reisgids over trekking in Rusland geschreven. Er is een advertentie op de site www.siberische-trektochten.nl over mijn boek. Dat is precies voor de backpackers. Daar gaat ook over Centraal-Aziatische bergen, dus voormalige Rusland. Deze zomer ga ik naar Pamir waarscheinlijk.:wink:

ik heb niet echt ervaring met backpacken door rusland, maar wel door rusland gereisd met de trein…

op zich denk ik, en cker als je de taal spreekt/ begrijpt dat het wel te doen is, enige waar je rekening mee moet houden is je visum.
daarop moet je aangeven wat je inreis datum zal zijn EN je uitreisdatum. dat zijn dus de enige data dat je de grens over mag
verder, heb je een “uitnodiging” nodig. veel hotels geven die wel, maar dan moet je dus in een duur 4**** hotel (of meer) reserveren, wat niet echt budget bestendig is.
maar op zich, de 1e overnachting is dan goed te doen.

ik vond st.petersburg erg mooi en ook irkutsk en dan met name de omgeving van het baikal meer erg mooi, weet niet of je zover wilt gaan
soezdal moet ook erg mooi zijn

veel succes en veel plezier

In elke stad zijn er wel kleine reisbureautjes. Zo hebben wij onze reis van Novosibirsk naar Altaj geregeld, maar het is wel handig als je de taal spreekt.