Hoi allemaal, mijn naam is Patrick en ik ben getrouwd met een russische vrouw die ik heb ontmoet toen ik op vakantie was in Bulgarije. We zijn er druk mee om haar hierheen te halen en om met haar zoon bij mij te gaan wonen.
Maar nu de tijd zo slecht word hier met werk en aangezien ik zzp’er ben in de bouw ligt het werk zwaar op zijn kont en denken we erover dat ik naar Rusland verhuis. Nu is mijn vraag of iemand daar heeft gewoond of dat iemand kan helpen met werk in Moskou. Ik kan zeer goed engels praten en schrijven maar russisch kan ik nog niet zo goed maar ben er druk mee om het te leren.
Weet iemand iets of die misschien kan helpen hiermee ?
Hoi Patrick,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Ruslandforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes plaatsen alsook de ervaringen lezen van andere mensen.
In Rusland zijn er veel Nederlandse bedrijven actief in verschillende industrieën.
Rechtstreeks solliciteren bij een van die ondernemingen is misschien wel de eenvoudigste manier om er een job te vinden.
Daarnaast zijn er een heleboel Russische en internationale bedrijven die rekruteren.
Bij hen kan je spontaan solliciteren, of je kan hun jobaanbod bekijken via de vele jobsites, of in Engelstalige lokale kranten als The Moscow Times, The St. Petersburg Times en Lyiv Post.
Succ6 nog Patrick !
groet,georgessiam.
Het is niet makkelijk om in Rusland (Moskou) een baan te vinden, aangezien je ook geen Russisch spreekt. Natuurlijk zijn er internationale bedrijven, maar je rolt er natuurlijk niet zomaar in. In Nederland gaat het inderdaad niet goed nee, maar waar wel? Ook in Rusland liggen de banen niet voor het oprapen. Ik hoop dat je wat vindt en dat er iemand is die je op weg kan helpen, maar anders denk ik dat in Nederland blijven, toch een betere optie is. Heeft je vrouw geen kennissen/familie die je zouden kunnen helpen?