Wie kan mij helpen

Halllo,

Val naar met de deur in huis.

ik zoek eigenlijk werk in Rusland, ik heb liefde vanm ijn leven ontmoet.
Zij woont inYuzhno-Sachalinsk Rusland het voelt na ongeveer een jaar wederzijds ontmoeting zo goed dat wij samen hebben besloten om een leven op te bouwen in Rusland.

Wij beiden zitten te denken aan de omgeving van Moskouw of Yuzhno sachalinsk mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie maar voor andere plaatsen sta ik ook open.

Wie kan mij tips geven of helpen aan een baan en evnetueel informatie om dit terealiseren.

Alvast bedankt!!!

Groet Erik

Hallo Erik,

Hoe oud ben je?
Wat heb je gestudeerd?
Wat is je werkervaring?
Spreek je Russisch?
Heeft je toekomstige echtgenote eigendom in Moskou?

Hallo Erik,

Hoe oud ben je? Ben 39 jaar
Wat heb je gestudeerd? heb een opleiding WTB genoten
Wat is je werkervaring? werk ongeveer 20 jaar in diverse functies
Spreek je Russisch? begin net met wat russisch te spreken Heeft je toekomstige echtgenote eigendom in Moskou? zij woont in Yuzhno-Sachalinsk

Als je wilt kan ik ook mijn cv naar je toe zenden.

Bedankt voor je reactie

Ik vrees dat het onmogelijk zal zijn om in Rusland werk te vinden.
Als je in Rusland wil werken, heb je een werkvergunning (voor 1 mei 2011 aan te vragen, als je wil werken na 1 januari 2012), werkvisa, accreditatiekaart,…
maar ook je werkgever heeft een vergunning nodig om een buitenlander aan te werven.
Dat is allemaal vrij duur en omslachtig, dus weinig werkgevers zijn hierin geinteresseerd (tenzij voor mensen met een erg bijzonder profiel, maar dan denk ik eerder aan universitairen met kennis van het Russisch en met ervaring met Rusland).
Bovendien, zelfs voor je vriendin zal het moeilijk zijn om naar Moskou te gaan wonen. Er bestaat namelijk een registratie-systeem, en als je geen eigenaar bent, is het moeilijk om een verhuurder te vinden die bereid is je te registreren in zijn eigendom.
Ook in Sachalin is er weinig werk voorhanden, tenzij misschien bij Shell.
Misschien kan je hen eens contacteren.
Mijn advies is echter; geef je plannen op om naar Rusland te gaan, en overtuig je vriendin dat ze naar Nederland moet komen.
Ben je trouwens ooit in Rusland geweest ? Ook in Sachalin ?

Hoi,

het stemt mij niet echt blij met wat je schetst.
Maar mijn motto is waar een wil is een weg.

Ben al meerdere keren voor langer tijd in Rusland geweest en ook Yuzhno-Sachalinsk ik ga medio februari om naar mijn vriendin te gaan.

Heb jij zelf ervaring op dit gebied of werk je nu in rusland???
Waar haal jij je kennis weg??

Met vriendleijke groet,

E

Heb jij zelf ervaring op dit gebied of werk je nu in rusland???
Waar haal jij je kennis weg??

Ik ben sinds 1998 gehuwd met een Russische (uit Moskou).
In 2005 heb ik een job gevonden, voor een multinational, waarin ik verantwoordelijk was voor de ex-USSR landen.
In april 2008 ben ik als expat naar Moskou gestuurd.
Ik ben vertrouwd met de moeilijkheden om hier te kunnen werken, en daarom heb ik een verblijfsvergunning aangevraagd (heel moeilijk), zodat ik van de administratieve procedures verlost ben.

thanx weet dat het niet gemakkelijk gaat worden maar probeer het toch.
Heb wat contacten onder hand met nederlandse bedrijven die ook bedrijven/cq contacten hebben in Rusland…

Onze bedoeling is ergens in 2012 samen verder te kunnen…

Dank je voor je eerlijke en open mening.

Groet E

OK, veel succes ermee…
Er bestaat een Nederlandse Club in Moskou, en ook op linkedin zijn er een paar groepen van Nederlanders.
Let er op dat je niet naief moet zijn, zelfs met Nederlandse bedrijven die zaken willen doen met Rusland. Vaak kennen ze zelf ook niet alle finesses van de Russische wetgeving, maar dit kan jou persoonlijk wel in de nesten werken. Concreet denk ik dan aan het werkvisum en de werkvergunning. Veel buitenlanders werken in Rusland met een business visum, en dit precies omdat het zo moeilijk is om een werkvisum en een werkvergunning te krijgen. Strikt genomen is dit echter een overtreding van de migratiewetgeving. Als je hierop wordt betrapt door de autoriteiten ben je wel de klos; deportatie en verbod om naar Rusland te komen voor 5 jaar.

1 like

Bednakt voor de informatie ik zal er zeker rekening meehouden.
Ben op dit momen bezig meet een oud werkgever vanm ij die reeds mensne geplaatst heeft in Rusland met een werkverguning.
Die vertelde al het zlefde dat de wetgeving erg moeilijk is.