Zou deze zomer misschien naar Sidi Kacem gaan. Ik leerde iemand op het internet kennen en zou graag eens tot daar gaan. Maar zou het leuk vinden om met Nederlanders/Belgen af te spreken, die een beetje het “peter” of "meter"schap over mij willen opnemen.
Zomaar alleen naar Marokko trekken, vind ik niet voorzichtig (als meisje). Dus wie woont rond Sidi Kacem en ziet het zitten om mijn contactpersoon daar te worden?
Alleen als meisje naar Marokko trekken is geen probleem… zolang je in de grote steden in een ‘deftig’ hotel logeert. Ikzelf zit voor een paar weken in Tanger met mijn zus tijdens de zomer en kan je dus niet verder helpen. Wat ik je wel zou aanraden is dat je ‘vriend’ jou ontmoet in een grote stad in de buurt van Sidi Kacem, zoals vb. Fes of Meknes. In Fes heb je goede hotels voor vrouwen die alleen reizen (in de nieuwe stad van Fes). Als het tegenvalt met je vriend, kan je nog altijd alleen vakantie houden ander zit je vast in Sidi Kacem waar er weinig te beleven valt. Je vriend kan gemakkelijk een trein of bus nemen vanuit Sidi Kacem en eventueel logeren in Fes. De reis tussen beide plaatsen duurt ongeveer 2u. Tijdens de zomer is het wel ‘heet’ in het binnenland: rond 40°.
Ik ben niet op zoek naar iemand die mijn handje wil vasthouden hoor… gewoon iemand die me kan helpen dit op een veilige manier aan te pakken, en jullie wonen er dus.
Ik ben niet iemand die zomaar roekeloos het vliegtuig naar Marokko neemt om de eerste de beste te gaan bezoeken, ik denk er goed over na; vandaar dat ik ook op deze site ben beland…
Bedankt voor je reactie.
Blij te horen dat alleen naar Marokko trekken als meisje geen probleem is, alhoewel mijn ouders waarschijnlijk uit hun dak zullen gaan als ze horen dat ik helemaal alleen naar Marokko trek… Ik begrijp dat wel.
Ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal moet aanpakken… Moet ik dan eigenlijk tot Casablanca vliegen? Of kan ik dichter?
Ok, lijkt me een goed idee om zeker in een grote stad af te spreken. Maar hij stelde zelf al voor om naar de luchthaven te komen. Wat denk je?
Ken je enkele hotels in Fes? Nico woont in Fes, misschien kan hij me daar beter bij helpen.
Het is inderdaad wel goed om zelf een hotel of logeerplaats te voorzien, als het niet meevalt kan ik gerust mijn reis alleen doorbrengen. Maar dan weer de vraag, zal dit een probleem vormen? Ik wil dan ook niet de hele dag in mijn hotel vastgekluisterd zitten…
Zo’n hitte ben ik inderdaad niet gewend… siesta’s en zonnecrème? :teeth:
Er zijn vluchten van Brussel naar Tanger, voor niet te veel geld, of je kan via Eindhoven-Marseille-Fes vliegen.
In Fes- Ville-Nouvelle zijn een paar goede, scoone, goedkope hotels te vinden zoals de Ibis. anders kan je ook naar de Medina gaan waar je een simpel pensionnetje kan vinden voor rond de 10 euro per nacht!.
Ik zie tegenwoordig meer en meer westerse dames alleen over de straten van Fes dwalen en mensen hier raken eraan gewend, ze zullen je niet meeer of minder lastig vallen dan andere touristen.
Goed geluk en Insha’allah zien we je nog weleens in Fes.
PS. zie www.darroumana.com voor de riad waar ikwerk, we hebben een kamer voor 80 euro per nacht die ideaal is voor mensen op een (redelijk) budget zijn.
Bedankt voor de tip Brussel - Tanger. Ik heb al eens een kijkje genomen en denk dat het rond oktober al weer lager ligt qua prijs.
Het is gewoon een paleis waar je werkt!!! Maar wel boven mijn budget
Ik zou toch opteren voor de goedkopere hotelletjes dan. Is het doenbaar daar ter plaatse dan te huren of is meestal alles vol en moetje best vooraf boeken?
Maar wie weet, als ik in Fes geraak, kom ik je oppikken voor een kopje koffie… of zal dit moeilijk lukken met je drukke baan?
Dus… jij zou het ook niet afraden om alleen te komen?
Bedank voor het aanbod voor de koffie en de aardige woorden over Dar Roumana!
Als je in Oktober wilt komen kun je altijd wat ter plekke regelen, kijk eens in de Lonely Planet’s Guide to Fes onder goedkope accomodatie. er zijn al pensionnetjes te vinden van 5 Euro per nacht.
Ik kan alleen niet meedoen met een bakje koffie in Oktober omdat mijn contract hier in Marokko erop zit en ik Naar Japan ga om daar een half jaar te werken!
Laat het maar weten als ik nog iets voor je kan regelen.
Hey Belgje, ik raad het af om in goedkope hotels of pensionnetjes te gaan slapen want dat is voor een dame echt niet veilig. Staar je niet blind op die lage prijzen, want anders kokm je bedrogen uit.
Ik zou dan iets meer betalen, maar dan weet je in ieder geval zeker dat je niet voor verassingen komt te staan.
Een goedkoop motel of pension in Engeland ofzo, is nog wel te doen, maar in Marokko is dat echt not done.
Goedkoop of niet maakt niet zooooveel uit, mijn ervaring zowel op het land als in de stad is dat het belangrijkste of je netjes behandeld wordt of niet, jouw eigen gedrag is: als je alleen rondloopt zonder mouwtjes bijv. wordt er met minder of geen respekt met je omgegaan. Frans spreken en een paar brokken arabisch of berber helpen ook.
Veel plezier in Sidi Kacem! Marjon
Shabbi Belgje,
Alvast veel succes met je tocht.
Zelf ga ik ook met een vriend naar Marokko in oktober.
Wij nemen de vlucht van Brussels (charleroi)naar Malaga en vandaaruit naar de kust om dan een boot te nemen naar tangir.
Wij hebben geboekt bij ryanair en dat was best goedkoop.Met onze terugreis vanuit Marrakesch komt het op z’on slordige160 euro.
Inclusief boottocht en bus.
Veel plezier en hopelijk kom je goed aan.(en vertrek je ook goed:slywink:)
Salam alakom.
Ik ben al verschillende keren alleen naar Marokko geweest en het is echt geen probleem.
Ik logeer meestal in low-budgethotels. Je moet dan natuurlijk geen luxe verwachten, maar ze zijn wel veilig. Het is ook de ideale plaats om aandere reizigers te ontmoeten.
In Fes heb je heel wat goedkope hotels in de buurt van Bab Bou Jeloud (de taxichauffeur brengt je er zonder problemen naar toe)
Nico, valt het een beetje mee om in Marokko te werken en te wonen? 'k heb daar ook al aan gedacht, maar het is er nog niet van gekomen!
Het valt heel erg mee om in Fes, Marokko te werken.
Nu heb ik ook het geluk dat het hotel waar ik werk geweldig is, en dat ik nog enigzins een europees salaris krijg.
Ik zou iedereen aanraden om gewoon eens te doen wat je hart je ingeeft en er niet te lang bij stil staan “wat” er eventueel mis zou kunnen gaan!!gewoon inpakken en wegwezen:vak01: