Navigatie in Indonesie

Beste medeleden,

Ik ben enige voorbereidingen aan het treffen om voor een langere periode naar Indonesie te gaan en vooral het het eiland Bali.
Nu heb ik op mijn mobiel een Tomtom zitten. Mijn vraag is of er ook een map is van Indonesie die ik op mijn mobiel kan inbrengen. En zoja, wat zijn jullie ervaringen dan hier mee.
Zou het wellicht raadzaam zijn om daar een mobiel aan te schaffen waar reeds en navigatie voor Indonesie al op staat.
Bij voorbaat dank.
Boyo.

Op Bali heb ik vorige maand een combinatie van GPS-coordinaten en google maps gebruikt (met lokale SIM-kaart met 3G). Meestal werkt dat heel redelijk, al is een echte Tomtom (in Nederland althans) preciezer.

Mijn ervaring was dat in sommige meer afgelegen/bergrijke gebieden het signaal vrij slecht was.

Hallo Jenny,

Hartelijk dank voor de reactie op mijn vraag.
Zelf ben ik niet in het bezit van zo’n jong mobiel toestel (HTC P3300) en heb altijd via Tomtom kaarten aangeschaft van o.a. Amerika (inclusief Hawaiï) en Canada en werkt uitstekend daar. Hoe heb jij dit dan gedaan en met welke toestel heb jij dit dan kunnen doen?

pfffff, het was niet mijn eigen toestel. in ieder geval een LG van een jaar 3 oud.

Dankjewel,
Ik heb gezien dat er een update is voor mijn mobiel om Google maps te gebruiken. Mocht dit niet lukken dan zal ik maar eens naar een ander toestel uitkijken.

Ik zou 't effe posten in het Indonesië forum.

Dankjewel, Cecilia 74