TomTom Navigatie/kaarten voor Japan

Wij willen aan auto huren in Japan en deze hebben veelal japanse navigatie. Gezien wij geen enkel Japans kunnen willen wij eigen navigatie meenemen alleen blijkt dat lastiger dan gedacht. Tot dusver kunnen wij geen navigatie/kaarten van Japan voor een TomTom vinden. Heeft iemand suggesties? groetjes daphne

Alvast een suggestie, mss ben je er iets mee, als je nu een iphone meeneemt en je neemt ter plaatste een kaart, gezien de verbinding en zo kan je dan mss via wifi of 3G een tomtom kaart van japan zelf downloaden in de iphone en die als gps gebruiken? Die zal dan in de juiste taal staan, nee?

Ik lees op engelstalige fora vaak dat het niet zo moeilijk is om de Japanse navigatie te gebruiken als je geen Japans kunt. Je zou de medewerker van de autoverhuur kunnen vragen om het een keer voor te doen, als je dan een filmpje opneemt met je camera of telefoon, heb je altijd een handleiding bij de hand.
Je kunt ook nog iemand van het hotel waar je verblijft of een toevallige passant vragen om te helpen met instellen van je navigatie mocht dat nodig zijn.

Hoi,

Dank je wel allemaal voor jullie tips. Inussen zijn we er helemaal uit. Via een open source hebben we kaarten van Japan kunnen downloaden voor in de Garmin. Helemaal te gek en erg gedetailleerd. Je kunt ze vinden op http://garmin.openstreetmap.nl/ en je kunt ook de uitleg in pdf hierbij vinden in het Nederlands. Wij zijn er klaar voor >>>:wereld:

Het gebruik van de iphone kan inderdaad,maar de mijne is vrij oud een 3GS en niet de snelste meer. Daarbij zou het teveel data kosten! Uiteraard kan ik de kaarten ook als googlemaps erop zetten, maar echte navigatie is toch prettiger : ) en ik hoop dat japanse navigatie snel went :vak02:

Als je in Japan een auto huurt bij de luchthaven, dan is de naviagatie die er in zit in het Engels (of ze stellen dat even voor je in).

Zo’n ingebouwde navigatie werkt toch altijd nog veel handiger dan een losse iPhone of Android navigatie. Maar Garmin werkt ook prima.

Ik ben net terug van ruim 3 weken Japan backpacken. Japanse navigatie is erg goed te doen gezien je het ook engels gesproken kunt krijgen. Nog beter is natuurlijk engelse navigatie en tot nog toe heb ik die 2 van de 3 keer gekregen. Zoals Nigo ook eerder schreef, gewoon vragen aan de toyota dealer en ze programmeren het voor je in plus er zit standaard een informatieformulier in het engels bij hoe de navigatie werkt.

Rijden is echt waanzinnig leuk, makkelijk en je ziet zoveel meer! Het links rijden valt mee. Tip: gewoon je voorganger achterna te rijden, tenzij je natuurlijk een andere richting op gaat ; ) Wij hadden een Garmin als back up dat is natuurlijk prettig en bij dezwerver.nl kun je eventueel een wegenatlas bestellen of gewoon een grote kaart van Japan.

En de navigatie zelf is 10x beter dan die in Nederland. Het geeft zowel een overzichtkaart aan op welke weg je zit en een ingezoomde kaart waarop je alle afslagen en stoplichten voor je ziet. Plus het geeft ook nog eens de baan aan waarin je moet rijden, telt af tot de afslag die je moet hebben ect. Ik heb Toyoya Vitz gereden. Prima wagentje en alle auto’s zijn daar automaat dus wel handig als je daar ervaring mee hebt.:vak02:

Tip voor autohuurders: Toyota heeft in Japan een algemeen reserveringsnummer waar alle medewerkers perfect engels spreken. Het nummer is 0800-7000-815. Dit is een gratis nummer en kun je gewoon bellen vanuit elke telefooncel. Toen ik Nissan wilde reserveren was ik al 5 uur kwijt aan belkosten en spraken ze erg slecht engels, waarna ik de verbinding verbrak. Via de Toyota reserveringslijn liep alles super :wereld: