zelf autorijden Iya Vallei en domestic flights Okinawa

Hoi, mijn vriend en ik vliegen begin mei naar Japan om 3 weken te gaan backpacken. Nu willen we graag naar de Iya Vallei. Om deze vallei te zien raadt men aan een auto te huren. Wie heeft hier ervaring mee? vanuit waar kun je het beste een auto huren (bv:Tokashima ?) en hoeveel dagen denk je daarvoor nodig hebben? Is een TomTom noodzakelijk etc.

Een tweede vraag is dat wij naar de Okinawa Eilanden willen vliegen. Onze laatste dag willen wij van Naha naar Osaka vliegen en vandaaruit door naar huis. De overstap is 2 uur en 30 minuten in Osaka. Dit is voldoende, maar onze vraaq is of die binnenlandse vluchten betrouwbaar zijn met op tijd vertrekken e.d.

Gezien we op korte termijn vertrekken (over 2 weken) hoop ik dat iemand ervaring heeft of ideeen : )

Vriendelijke groet,
Daphne

Ik heb helaas geen ervaring met de Iya Vallei. Bij de meeste Japanse huurauto’s zit standaard navigatie ingebouwd. Het is alleen de vraag of er Engels beschikbaar is als je voor de laagste prijs wilt gaan. Japanse navigatie werkt het handigst met telefoonnummers. Je voert het telefoonnummer in dat gekoppeld is aan een adres en zo bereik je je bestemming. Dus het is handig om alle telefoonnummers bij je te hebben.

Op Tocoo kun je veel info over auto huren vinden en ook reserveren.

Op een binnenlandse vlucht kan ik me geen noemenswaardige vertraging herinneren. Japanners zijn zeer stipt qua tijd en dat geldt ook voor vluchten. De Japanse vliegvelden en airlines zijn uiterst efficient, ook je bagage rolt zeer snel van de bagageband. In mei is ook de kans zeer klein dat je last hebt van slecht weer.

Dank je wel voor de snelle reactie en bruikbare informatie. Ik ga gelijk de autosite bekijken.

Hallo Daphne.