zelf autorijden Iya Vallei en domestic flights Okinawa

Hoi, mijn vriend en ik vliegen begin mei naar Japan om 3 weken te gaan backpacken. Nu willen we graag naar de Iya Vallei. Om deze vallei te zien raadt men aan een auto te huren. Wie heeft hier ervaring mee? vanuit waar kun je het beste een auto huren (bv:Tokashima ?) en hoeveel dagen denk je daarvoor nodig hebben? Is een TomTom noodzakelijk etc.

Een tweede vraag is dat wij naar de Okinawa Eilanden willen vliegen. Onze laatste dag willen wij van Naha naar Osaka vliegen en vandaaruit door naar huis. De overstap is 2 uur en 30 minuten in Osaka. Dit is voldoende, maar onze vraaq is of die binnenlandse vluchten betrouwbaar zijn met op tijd vertrekken e.d.

Gezien we op korte termijn vertrekken (over 2 weken) hoop ik dat iemand ervaring heeft of ideeen : )

Vriendelijke groet,
Daphne

Ik heb helaas geen ervaring met de Iya Vallei. Bij de meeste Japanse huurauto’s zit standaard navigatie ingebouwd. Het is alleen de vraag of er Engels beschikbaar is als je voor de laagste prijs wilt gaan. Japanse navigatie werkt het handigst met telefoonnummers. Je voert het telefoonnummer in dat gekoppeld is aan een adres en zo bereik je je bestemming. Dus het is handig om alle telefoonnummers bij je te hebben.

Op Tocoo kun je veel info over auto huren vinden en ook reserveren.

Op een binnenlandse vlucht kan ik me geen noemenswaardige vertraging herinneren. Japanners zijn zeer stipt qua tijd en dat geldt ook voor vluchten. De Japanse vliegvelden en airlines zijn uiterst efficient, ook je bagage rolt zeer snel van de bagageband. In mei is ook de kans zeer klein dat je last hebt van slecht weer.

Dank je wel voor de snelle reactie en bruikbare informatie. Ik ga gelijk de autosite bekijken.

Hallo Daphne.
Ik kom vandaag terug uit Japan en heb daar een paar keer een auto gehuurd waaronder een om op het eiland shikoku te rijden en oa door de yra vallei heen te rijden. Het is een avontuurlijke en mooie tocht! Over bochtige bergweggetjes een auto breed, een aanrader!

Huren van een auto kan op veel plaatsen (zie ook de eerder genoemde site) en het voordeligst is ophalen en terugbrengen vanuit dezelfde plek anders betaal je terugbrengkosten die afh van de plek aardig kunnen oplopen.

Ik heb 2 keer gehuurd, een keer via toyota en een keer via nippon en het beste is toyota bevallen. De gps in de auto was beide keren alleen in het japans en niet op engels instelbaar.

Ik heb vooraf een gps meegnomen en heb daartoe via internet gedetaileerde en routeerbare japan kaarten voor op de gps gekocht (de enige in engels die ik kon vinden). Die kan je overigens van mij overnemen samen met het apparaat voor 100 euro.

Dit is zeer handig gebleken aangezien heel veel plaatsnamen alleen in het Japans zijn en rijden daardoor veel relaxter is. Goede gedetaileerde wegenkaarten met voor ons leesbare tekens zijn zeldzaam (ik heb alleen een kaart met schaal 1 op 100.000 kunne vinden bij donner).

Hopelijk kan je hier wat mee en als je meer wil weten of gps wil overnemen laat maar weten.
mvg
Marinus

Hoi Marinus,

We zijn er nu uit dat we zeker een auto gaan huren. Het is inderdaad even puzzelen omtrent de engelstalige navigatie. Jouw gps verhaal klinkt aantrekkelijk, maar de kosten zijn te hoor gezien we beschikken over een eigen tomtom. Dus we zoeken nog even verder naar navigatie. Ik heb van de autosite Tocoo begrepen dat alleen Nissan engelse navigatie heeft dus een proberen waard.
Dank je wel voor je reactie en je enthousiasme over een auto huren.

Oke,

Veel plezier daar dan. Succes met het vinden van een plek waar ze engelse navigatie meeleveren want er zijn voor tomtom volgens mij geen japan kaarten verkrijgbaar maar wie weet.

En als je er niet uitkomt neemt dan even contact op, misschien dat je mn garmin dan tegen een vergoeding wilt lenen of, misschien ook wel leuk, mij en mn vrouw naar de Japanner mee uit neemt en we dan ervaringen kunnen uitwisselen;-). Het zal in ieder geval een heel bijzondere reis worden kan ik je verzekeren.

Eigenlijk ben ik wel gehecht aan het ding aangezien ik hem ook hier ook geregeld gebruik maar beter gebruik van de prijzige kaartenset vindt ik ook wel een leuk idee.

Groeten, fijne reis en succes met de voorpret!

Marinus

Hoi Marinus,

Dank je wel voor je aanbod. We houden het zeker in gedachten! :wereld: