Is er iemand die me meer kan vertellen over TomTom kaarten Brazilië. We willen in Oktober onze Nederlandse TomTom XL Live meenemen, maar weten niet hoe goedkoop aan Braziliaanse kaart te komen. Kunnen we die het beste en goedkoopste daar kopen en installeren of uploaden vanaf een memorystick als iemand die kaart al heeft. We snappen dat als je vaak gaat en hem vaak gebruikt een aankoop van EUR 59,- goed te overwegen is, maar éénmalig gebruik paar dagen vinden we die prijs erg duur. Kan iemand ons meer info geven of aan kaart helpen?
Alvast enorm bedankt.
Groetjes, Tom en Melanie
Voor de gewone smartphone bestaat er zoiets als GPS Free
Geen idee of het goed werkt.
Als je al kaarten hebt kan je die via de pc opladen via de pc.
De Tomtom-kaarten van het laatste kwartaal 2015 zijn al vrij goed up to date (mijn ervaring qua Bahia is in elk geval goed) en ik gebruik ze met het programma Sygic.
Ik stuur je een privé-berichtje met extra info.
Ivan
Wij hebben net Brazilië helemaal rondgereden met een gratis app voor je smart-phone; maps.me. Effe de juiste kaart downloaden (eveneens gratis) en je kunt op weg.
In Brazilië is maps.me erg nauwkeurig en up-to-date! Ideaal
Ik gebruik maps.me ook regelmatig. Geen ervaring met gebruik in Brazilië maar andalusie en aruba waren super goed te doen met deze app. Doordat je de kaart van te voren download kun je m offline gebruiken. Ook kun je van te voren bepaalde plekken aanvinken, dat vonden wij in de voorbereiding erg handig. Succes en fijne reis!
Maps.me kende ik niet.
Even gedownload om te testen op android.
Het eerste dat me opvalt is het feit dat je niet verplicht bent om de volledige kaart van Brazilië te downloaden (meer dan 700mb) maar dat je je kan beperken tot de deelstaat / streek waar je heen gaat (voor Bahia bvb was dat slechts 37mb) en dat is mooi meegenomen voor diegenen die enkel lokaal reizen.
De begeleiding qua stem is in het Engels (en enkele andere talen maar geen Nederlands).
Hoe het in de praktijk gaat met de navigatie heb ik nog niet kunnen uittesten, maar de routes die ik tot hiertoe opvroeg lijken realistisch.
Niet slecht voor een gratis aanbieding.
In elk geval verwelkom ik deze goede tip voor de reizigers Vince, dankje