Weet iemand of er ook malaria middelen op natuurlijke basis bestaan?
Hoi meriam,
wij hebben vorig jaar vier weken malaria capsules op natuurbasis geslikt (kruiden), wij slikten capsules en de kinderen druppeltjes, waren hier zeer tevreden over.als je interesse hebt zal ik je een persoonlijk berichtje sturen.
groet
Ik ben wel benieuwd naar de voor- en nadelen t.a.v. de ‘gewone’ malariatabletten?
Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer
Gewone werken, natuurlijke niet. lol2
Ga naar een arts, niet naar een forum!
Kinine, knoflook, vitamine B, roken, het zou allemaal helpen tegen malaria. Zogenaamd dan. Want wetenschappelijk gezien is er geen bewijs… Dus komt het door het middel dat je niet ziek bent of is het toeval?
Afspraak met arts staat gepland. Ik was wel erg benieuwd en zou dit eventueel aan een arts voorleggen en daar zeker niet zelf mee experimenteren. Overigens, als knoflook helpt dan komt het helemaal goed
Hallo Grijskopje,
Heb zeker interesse in meer informatie m.n. hoe deze capsules heten, waar je ze kunt kopen, wat ze kosten, hoe vaak je ze dient in te nemen, of ze ook in Vietnam, Laos en Cambodja te koop zijn.
Hoi Meriam ik heb je ene pbtje gestuurd.
Ik denk dat het handiger is als je dergelijke dingen deelt, zodat andere reizigers hier ook wat aan hebben…
Hoi Zaan,
Dat was ik in de eerste instantie van plan maar ik word altijd een beetje moedeloos van de discussie die (meestal) op gang wordt gezet wbt dit onderwerp… Veel mensen reageren toch vaak met ‘zie een dokter en een forum is geen goede plek om aan deze info te komen’.
Ik heb geen zin om me hier in te mengen of het gebruik van natuurlijke geneesmiddelen te moeten verdedigen, vandaar.
Ik wil het toch nog steeds weten
Ik schrijf dit gedeeltelijk over van gebruiksaanwijzing, er is vast wel iets op internet te vinden.
" de anti-malaria formule bestaat uit de Chinese kruidenformule Xiao Chai Hu Tang (minor blleurum combi) en Qing Hao (artemisiae annuae) deze combi wordt gebruikt als preventie en als middel tegen malaria"
Wijzelf hebben de capsules geslikt, (wanneer je minder dan 70 kg weegt 2x per dag 5) en de kinderen hebben dit in druppelvorm geslikt. 3 dagen voor en 3 dagen na bezoek aan malaria gebied te gebruiken, en tijdens natuurlijk
Dit middel is te verkrijgen via een geregistreerd chineesgeneeskundige, zij bestellen het dan weer bij de natuurapotheek.
Dit middel wordt gezien als veelbelovend antimalaria medicijn, de mug gaat dood na het steken, wat resistentie vrijwel onmogelijk maakt. De reden dat het nog niet is goedgekeurd door de WHO is dat ze nog niet weten hoelang de kruiden houdbaar zijn willen ze nog werken.
Wij waren zeer tevreden, zijn in Cambodja geweest en zijn niet gestoken (of dit door de Picksan komt of door iets anders weet je natuurlijk nooit, wij gebruiken geen Deet).
Bij het vaccinatiecentrum in Wageningen werd ons verteld dat Malerone zijn werking verliest en dat je net zo goed gebruik kunt maken van klamboes, deet/picksan/ en je lichaamsdelen bedekken. Toen hebben wij voor dit alternatief gekozen.
Veel plezier in Cambodja, prachtig land.
Niet als kritiek bedoeld maar als ik het goed begrijp wordt je gestoken en gaat de mug daarna dood.
Dan kun je toch nog steeds malaria krijgen? (Alleen kan de mug het niet meer verspreiden, want die is dood.) Of werkt het ook tegen de parasiet zelf?
Via Wereldwijzer app
ja het werkt ook tegen de parasiet, beide middelen hebben een andere werking.
Ik weeg meer dan 70 kg, wat zou betekenen dat ik meer dan 10 pillen per dag moet slikken! Help.
Het doden van de mug vind ik een goede. Al voorzie ik problemen voor het ecosysteem: heel veel dieren zijn afhankelijk van insecten om te overleven…
Welles-nietes discussies ga ik uit de weg. Maar hier moet ik reageren.
Met alle respect voor de goodwill van grijskopje, malaria advies hoort niet thuis op een forum.
Elk jaar opnieuw sterven er terugkerende reizigers door malaria. Door onwetendheid, vergetelheid, vrees voor neveneffecten van de malariatabletten, flagrant verkeerde opvattingen over malaria …
Vertrouw niet op de vele, - overigens zeer uiteenlopende -, verhalen over de werkzaamheid van natuurlijke middelen !
Win advies in bij een arts en/of ‘Travel Clinic’. Bijvoorbeeld, maar er zijn er natuurlijk meer : het Instituut voor Tropische Geneeskunde (Antwerpen).
Maar wie moet je dan vertrouwen, de doktoren of de farmaceutische industrie??? Ik denk dat dat allemaal handjeklap is, puur om het winstbejag.
Ongezond winstbejag is een ander debat, eh. Je mag dat niet veralgemenen. Er zijn ook vele onderzoekers aan universiteiten én in de farmaceutische industrie of zorgverleners op het terrein die gaan voor de veiligheid van de patiënt en niet per se alleen maar geld willen genereren.
Lui die nepmedicijnen op de markt gooien (vaak via internet) of onbetrouwbare ‘natuurlijke middelen’ verdelen, dàt zijn pas gewetenloze zakkenvullers ! Uiteraard zijn er ook eerlijke aanbieders.
**IEDER **erkent geneesmiddel is jarenlang onderzocht in het lab, en daarna soms op dieren, altijd op vrijwilligers en wordt dan pas aan patienten gegeven. Dat betekent dat ieder geneesmiddel wat je in Nederland via de apotheek krijgt in principe veilig is.
Winst is een heel ander verhaal. Met een aanvullende verzekering kun je de kosten van preventie medicatie vaak drukken.
Mij lijkt er niets mis met het gebruik van natuurlijke middelen. Als mensen goed zijn voorgelicht (ook door een arts) en bewust die keuze maken vind ik het helemaal best hoor. Het zou mijn keuze niet zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik een ander die keus wil ontnemen.
Juist daarom denk ik dat het niet verkeerd is dat daar op een forum zoals dit over wordt gesproken. Laten we dat dus op een respectvolle manier doen zonder persoonlijke verwijten.
Via Wereldwijzer app