Malaria

Wij zijn van plan om vanuit Thailand een dag of vijf naar Angkor Wat te gaan. Ik heb al aardig wat op het internet gelezen maar kom er niet uit of we nu wel of niet medicatie tegen malaria moeten nemen.
Ik las ergens dat je voor Siem Reap geen medicatie nodig hebt maar voor Angkor Wat wel !!!
Ik begrijp daar niets van omdat dat toch vlak bij elkaar ligt. Het vervelende is dat er veel tegenstrijdige informatie gegeven wordt.
Ik zie er een beetje tegenop om medicatie te nemen omdat ik een zeer gevoelige maag heb en vaak last krijg als ik medicijnen moet innemen.
Maar malaria is toch een gevaarlijke ziekte waar je je niet lichtzinnig over moet doen.
Wat is wijsheid ?

Ik ben geen arts, dus kan je niet zeggen of je iets wel of niet moet doen, maar kan wel zeggen dat ik het iig niet heb gedaan. Het spreekwoord ‘het middel is erger dan de kwaal’ is vaak wel van toepassing op malariapillen.

Overigens, als je maar zo kort gaat is het risico vrij klein. Gewoon lange mouwen dragen, DEET smeren, en eventueel onder klamboe slapen. Dat zou genoeg moeten zijn. Malariamuggen zijn in principe alleen in de nacht actief.

1 like

Wij hebben afgelopen maand hetzelfde gedaan, 5 dagen naar Angkor en Siem Reap vanuit Thailand. En ook wij hebben besloten geen malariamedicijnen te gebruiken. Inderdaad goed gesmeerd met een middel met DEET, en onder de klamboe geslapen. Onze reisagent wilde geen advies geven (mag hij ook niet uiteraard) maar tussen de regels was te lezen dat het risico vrij klein is.

1 like

Bedankt voor je reactie.
We hadden al besloten om geen medicatie te nemen en inderdaad goede anti mug maatregelen te nemen.
Toch goed te horen dat er meer mensen het zo gedaan hebben.

Kun je misschien nog goede tips gegeven over jullie trip naar Siem Reap en Angkor Wat? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

:wereld: Antonietta

Enkele tips: