Uitstapje Cambodja, malariatabletten nodig?

Ik vertrek bijnaaa naar Vietnam voor een maand. Het plan is om ook naar Ankor wat af te reizen. Is het nodig dat ik alleen daarvoor malariatabletten slik? Wie heeft hier ervaring mee? Ik denk dat we max. 5 dagen in cambodja zullen verblijven en dan alleen de plaatsen Phnom Penh/siem riep/ankor wat

Alvast bedankt!

Hallo Jolien,

Ook wij vertrekken bijna voor onze rondreis naar Vietnam en Cambodja. Wij hebben wat betreft onze inentingen ed. ons laten informeren door de GGD en deze gaf aan dat je voor Phnom Penh, Siem Riep en Ankor Wat geen malariatabletten hoeft te slikken. Dus wij hebben hiervoor geen maatregelingen getroffen. Natuurlijk nemen we wel een geimprigneerde klamboe mee en een goede deet.

Succes. Jenny

Hoi Jenny,

Bedankt voor je antwoord.
Veel plezier tijdens jullie reis!

Je hoeft inderdaad in Siem Reap en PP heen malaria tabletten te nemen. Ankor gebied heeft wel malaria (regenwoud).
Wij hebben daar heen pillen voor geslikt omdat het maar voor kort was en ik liever zo min mogelijk pillen slik (het is namelijk niet zo best voor je lichaam). Maar het is wel raadzaam om goed te smeren met DEET. En dan dus vooral in het gebeid Ankor, de grote steden hebben in princiepe geen malaria muggen.

succes en heel veel plezier :slight_smile:

Let er ook overdag op, want de dengue mug steekt vooral dan. Wat JayDee ook al schrijft, goed smeren. Angkor heb ik met lange broek en 's avonds dito mouwen gedaan, want ik smeer niet zo graag.

Veel plezier!

Oke, ook overdag smeren dus.
Bedankt voor de reacties!
Weten jullie ook waar in Vietnam Malaria voorkomt? Mijn bezoek aan de GGD is al enige tijd geleden en ik weet nog dat twee stukjes in vietnam op de kaart roze waren gekleurd (malaria gebied).
Ik meen dat het ergens bij de mekong was en helemaal in het noorden een stukje.
Weet iemand waar precies?