Angkor Wat malaria

Hallo,

Ik zoek in mei Angkor wat te gaan bezoeken. Moet ik hiervoor malaria pillen slikken?

Thanks!

Dat is een geheel persoonlijke keuze, wij hebben het niet gedaan…

Ik heb in Cambodja alleen de Phnom Penh/Siem Reap (Angkor) route gedaan en geen anti-malaria geslikt.

ik heb ook geen pillen gepakt, alleen ingespoten met een spraytje

Ik wel, niet per se voor dat gebied maar omdat ik tijdens reis op verschillende plekken kwam waar het wel verstandig was. Nam het elke dag en ook bij thuiskomst moet je kuurtje afmaken dus onderweg onderbreken kon niet.
Zoals eerder gezegd: persoonlijke keuze en als ik je 1 advies mag geven: GGD bezoeken en je laten adviseren door een arts i.p.v. mensen op een forum met enkel een mening en geen medische achtergrond :wink:

Volgens het Instituut voor Tropische Geneeskunde – Reisgeneeskunde (B) is er malariarisico in gans Cambodja, …

BEHALVE in enkel gebieden waaronder Siem-Riepville en de site van Angkor Wat waar het malariarisico verwaarloosbaar is geworden.

Vooral het advies van erkende dokters volgen. Raadpleeg dus idd Instituut voor Tropische Geneeskunde – Reisgeneeskunde. Mij vertelde ze me Malarone mee te nemen maar niet in te nemen voor je enige symptomen vertoont (om resistentie van de malaria parasiet te voorkomen). Als je geinfecteerd bent (of vermoed) direct de pillen nemen en een arts raadplegen, als je in Siem Reap bent betekent dit na de plaatselijke arts, direct de vlieger op en naar Bangkok.
Hoedanook vraag deskundig advies.

Misschien nog wel de beste tip uit dit topic.