hoi,ben al geruime tijd op zoek naar een natuurlijke vervanger voor malariapillen,gezien ik voor langere tijd naar west afrika ga en erg beroerd word van de pillen vraag ik me allang af of er geen natuurlijk en of homeopatisch alternatief bestaat!alle serieuse reacties zijn erg welkom,ook wil ik weten of er mensen zijn die uberhaupt geen medicatie slikken en toch afreizen naar tropische landen,alvast bedankt!
Ik heb gehoord dat je door vitamine B niet interessant bent voor muggen. Zelf nooit geprobeerd!
Mijn vader slikt geen medicatie (en hij heeft spulen bij zich voor noodgevallen met een houdbaarheidsdatum tot 1995!). Soms slik hij na een tropenkeuring weer even malariepillen, maar daar stopt hij toch altijd weer mee. Hij zou ze bijna continue moeten slikken en dat is ook niet goed ntl. Hij doet dit al meer dan 20 jaar, nog nooit ziek geweest. Wel verschillende keren met koorts meteen laten testen (als hij in Nederland was niet gewoon bij de huisarts, maar in het havenziekenhuis).
Ondanks dit voorbeeld slik ik zelf wel (maar ik ga alleen op vakantie en dus niet langer dan 3 weken), maar muggen moeten mij ook altijd hebben! Denk dat dat ook wel kan schelen.