Natuur, rust, inspiratie icm feesten en genieten

Hi all,

ik wil graag eind december/begin januari een paar weken op reis. Denk aan Thailand en ben op zoek naar een combi van een beetje een alternatieve reis.
Ben niet een mega-backpacker, dus vind het fijn om steeds iets langer op een plek te zitten & vind het belangrijk en leuk om mensen te ontmoeten.
Liefst 2 weken rust en natuur (wellicht icm mediteren/werken op een boerderij)
en ongeveer 1,5 week drukke stad.

Natuur, rust, inspiratie icm feesten en genieten.

Heb eerder gewoond in Buenos Aires, maar ook in een ecolodge op Saba.
Dus laten we een mix daarvan noemen.

Mijn budget is niet supergroot, maar ik ben dan ook absoluut geen ‘luxe-reiziger’.

Mocht iemand leuke tips hebben, ik hoor ze graag!

Dankjewel alvast.

Hee Ireneleonore,

Je bericht is niet zo duidelijk !

De eerste tip is deze: Indien je budget niet zo groot is , loont het om niet op je gewenste tijdstip te gaan, daar dit het meest drukke tijdstip van het jaar is, ga je in november of na 15 januari, dan zijn de prijzen alweer beter.

Mensen ontmoeten, bedoel je daar Thai mee, of westerse toeristen ?

Chiang Mai en Bangkok lijken mij de aangewezen plaatsen voor de 1,5 week drukke stad, te beginnen in Chiang Mai.

In ieder geval lijkt mij ook Kanchanaburi een uitstekende keus: Niet duur, en veel Nationale Parken binnen bereik. Erawan National Park is de grootste attractie, en ook Sai Yok Yai National Park is prachtig. Je kunt daar overnachten in drijvende hutten, het is niet goedkoop, maar vroeg ontwaken, en je kunt genieten van de stilte en natuur. Later op de dag komen er af en toe boten langs met toeristen, dit is echter na 16 uur weer afgelopen.

Hans.